51    2    0  

SG Smart og Apple Homekit - dårlig

 6     0
SG har akkurat annonsert at de nå støtter Apple Homekit. Jeg har fulgt instruksjonsvideoen og koblet disse sammen, men dette virker veldig dårlig sammen. Jeg får hele tiden opp noe  med "no response". Hvilke lys det er varierer og noe gang virker alt og andre ganger er det mye som ikke virker. Dette gir problemer med når man lager automasjoner fordi det ikke alltid blir respons. I tillegg så viser SG appen og Homekit appen forskjellig status på lysene ofte. Slik det er nå burde ikke SG kunne si at de har homekit støtte fordi det er så ubrukelig.

Noen andre som erfarer dette? Og noen som har noen tips for å få det til å virke bedre?



   #1
 199     Oslo     0
Har ingen erfaring med SG. Men noen generelle anbefalinger:

1. Se etter systemoppdateringer (på begge systemer hvis mulig). Hvis du bruker Apple TV som router, så oppdater denne.
2. Start alt på nytt. Dvs. fysisk ta strømmen i 10 sekunder.
3. Fjern alt av spor etter SG i Apple hjem og legg til på nytt.
4. Evaluer trådløs dekning. Jeg vet ikke hvordan SG fungerer (eget nett, z-wave, RF, WIFI etc.), men vurder for eks. om du kan flytte på enheter med mest problemer for å utelukke den type problemer. Apple bruker LAN/WIFI, så har du hatt stabil kontakt med SG systemet ditt tidligere via app, så er det ikke en veldig sannsynlig årsak. Det med at de har ulik status virker nesten som avvik/bug i integrasjonen.
4. Meld inn feil til SG. Apple er såpass forutsigbart mtp. hardware/software, at hvis det er en alvorlig bug, så er de nok allerede klar over det. Mulig du får raskt svar, og slipper følgelig å lure på om feilen ligger hos deg.

Har de akkurat annonsert systemstøtte, så kan det jo være at du også er en Beta-tester uten å være klar over det. Smile


Signatur
  (trådstarter)
   #2
 6     0
Har ingen erfaring med SG. Men noen generelle anbefalinger:

1. Se etter systemoppdateringer (på begge systemer hvis mulig). Hvis du bruker Apple TV som router, så oppdater denne.
2. Start alt på nytt. Dvs. fysisk ta strømmen i 10 sekunder.
3. Fjern alt av spor etter SG i Apple hjem og legg til på nytt.
4. Evaluer trådløs dekning. Jeg vet ikke hvordan SG fungerer (eget nett, z-wave, RF, WIFI etc.), men vurder for eks. om du kan flytte på enheter med mest problemer for å utelukke den type problemer. Apple bruker LAN/WIFI, så har du hatt stabil kontakt med SG systemet ditt tidligere via app, så er det ikke en veldig sannsynlig årsak. Det med at de har ulik status virker nesten som avvik/bug i integrasjonen.
4. Meld inn feil til SG. Apple er såpass forutsigbart mtp. hardware/software, at hvis det er en alvorlig bug, så er de nok allerede klar over det. Mulig du får raskt svar, og slipper følgelig å lure på om feilen ligger hos deg.

Har de akkurat annonsert systemstøtte, så kan det jo være at du også er en Beta-tester uten å være klar over det. Smile



Takk for mange bra tips.