#12
 3,234     Vestfold     0

Jeg har et digert beist av Partner snøfreser fra 2002 (tror jeg).
Det er den værste dritten jeg noengang har vært borti.
Angrer som en hund på at jeg kastet bort 7000,- på den.
Burde luktet lunta når forrige eier ville kvitte seg med den etter 3 sesonger.
Jeg har byttet reima 3 ganger på 2 år. Den girer oppover av seg selv.
Når det er kaldt (noe det ofte er når den skal brukes) må jeg skru ut pluggen og spyle startgass rett i sylinderen for å få startet den.
Den er utstyrt med startmotor og startkabler (ikke batteri og dynamo), men dette virker selvfølgelig ikke, så jeg må dra på meg pungbrokk hver gang det snør.
Om det er mer enn 10cm snø sliter den skikkelig, og jeg må slure på første gir for at den skal klare å holde unna, samtidig som jeg må holde en hånd på girspaken for at den ikke skal hoppe opp til 2. gir.

Partner er noe jæ%&a dritt!!!

NESTE GANG BLIR DET EN HONDA !!!


Et partnerskap som ender i pungbrokk ville nok enhver partnerterapaut anbefale å bli oppløst ved at partnern din ble kondemnert.
   #13
 433     vestfold     0
Pungbrokk er ikke å anbefale. Jeg har mest lyst til å kondemnere Partneren, ja.
Men en ny freser er så dyrt. Jeg tenker hver vinter at til våren må jeg fikse dritten, men det blir alltid "glemt" :-\. Så kommer snøen igjen og ny runde med banning, skruing med blåfrosne fingre og pungbrokk Grin.
Signatur
   #14
 22,342     Akershus     0
Hvaslags motor har denne Partneren? Hvis det skal gjøres justeringer på denne bør det gjøres når det er kaldt og ikke 30+.
   #15
 4,110     Akershus (Follo)     0
Det er mange som overlater til andre å ta service på Partneren sin, kanskje det hadde vært en idé for deg og? Da kan du neste vinter bare trykke på knappen så tenner Partner'n umiddelbart og skrider til verket så du knapt kan følge'n.
Du må regne med at det kjennes på pungen, men brokk blir det først om du blar opp for en ny Honda.

Ta slik service om sommeren. Og forresten, jeg har nå gressklipperen (Honda) i småbiter for service. Det er også et sleipt triks så jeg slipper å stå og dra i et (sammenskjøtet) startsnøre og krangle med høydejusteringen og dekk som faller av til sommeren. Stakkar'n (gressklipperen) har rundet de 30 men har ennå ståpå humør som få.

Nestemann i køen er motorsaga som tisser kjedeolje, osv. osv.

Jeg føler meg etterhvert som en vaktmester uten lønn.  :-[
Signatur
   #16
 433     vestfold     0
Jeg har mer enn nok mekanisk erfaring til å ta service på freseren selv, bare jeg får rotet meg til å gjøre det. Motoren er en 13hk B&S, det er ikke først å fremst motoren som er problemet. Det forrige inlegget var satt litt på spissen. Motoren har pleid å starte forholdsvis lett, bortsett fra når den har stått noen måneder, da må jeg dra og dra (ikke fått brokk ennå, det var spøk). Det er alt det andre mekaniske på denne maskinen som rett og slett er dårlig kvalitet.

Hele poenget mitt var at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Honda, som er langt bedre kvalitet. Nok en gang har jeg lært at om jeg kjøper billig dritt, så er det akkurat det jeg får!!
Signatur

   #18
 4,110     Akershus (Follo)     0
Sånn var det ja.  :D

Ellers så tar jeg gjerne service på kvalitetsmaskiner. Da vet jeg at jeg får denslags lønn i årevis fremover. Men kinaskræpet, det får gå for lut og kaldtvann og dø en pinefull død. Så Alterego får hive noe småstein (ikke såå små) inn til snøfreser'n for å slippe å gå og telle på knappene. Men vent til siste snøen! Freserene kommer på salg til påske.
Signatur
AFP
   #20
 3     Telemark     0
;D Tjaaa,virkelighetens verden er såmen ikke altid gullkantet,selv med Honda. Plaget meg meg selv med Stiga,så Canadiana og så skulle startplagene forsvinne med Honda. Kjøpte en ny 760 m belter for to år siden.Startet hele vinteren igjennom og ble satt på lagring om våren.Tok den igjen utimot juletider og måtte nok dra noen ganger før den kom igang.Bittelittegranne tregere utover vinteren,men greit.Satt bort igjen på våren for å hentes fram da snøen kom i høst. Men da skulle du ha takk
>Sad Ikke mulig å få tent den.Omsider ut med plugg,som var helt grei og kinne motor på nytt.Ga f.... og lot den stå en times tid,for å repetere igjen.Så etter en stund kom den endelig i gang.Men den er heldigvis grei nå,selv i kulda.