#11
 5,415     Langhus     0
Har også kjøpt fra Bettum og har en ovn med vannkappe på veien hit i Bettums bil "as we speak".

Har vel også opplevelsen av at ting tar tid, men har på ingen måte lyst til å fraråde handel via bettum, bare sørg for å planlegge i god tid Grin Har på ingen måte følt meg lurt.

Prisene han oppererer med er såpass trivelige at om det tar litt tid gjør ikke det meg så mye.
Service og kompetanse er som Spawn32 sier upåklagelig.
Signatur

   #12
 11     Akershus     0

Vi har dessverre samme negative erfaring som RolfMagnus når det gjelder Bettum Solvarme.

Vi bestilte og betalte for et kombianlegg (sol+vedovn) over 6 mnd siden, og fortsatt er leveransen ikke gjennomført. De har, som RolfMagnus sier, ikke kommet verken til avtalt tid, med avtalt utstyr eller med arbeidstegninger. Hele prosessen har egentlig båret preg av det såre kaos. Og ingenting har skjedd uten at vi har måttet mase i ukesvis på forhånd, etter at opprinnelige avtaler var brutt, uten at beskjed ble gitt. Egentlig ganske ubehagelig prosess...

Vår søknad til Enova er i tillegg sannsynligvis avslått, da Bettum ikke har klart å levere dokumentasjon som kreves (også dette etter flere titalls purringer) - så 10.000 kr i tilskudd sannsynligvis tapt.

Forbrukerrådet er faktisk et godt tips, RolfMagnus. Det er mulig jeg også må ta en telefon dit om ikke så altfor lenge. Heldigvis handlet vi av enkeltmannsforetaket hans, så han kan gjøres personlig ansvarlig for vår leveranse. Nå er firmaet til Bettum omdannet/switchet over på et AS (eller NUF?), for å unngå personlig garantiansvar.

Jeg vil også advare alle mot å handle med Bettum Solvarme / Solvarming.no
Signatur
   #13
 14     Trønderlag     0
Ok takk for tilbakemelding, da er det flere her som har opplevd at ting tar tid...

mvh
Rolf Magnus
   #14
 60     Stavagner     0
Hmm, erfaringer med at TTT (ting tar tid) i Bettum´s verden, kan jeg skrive under på.  ::)

Tok vel 9 måneder før jeg fikk levert alt jeg skulle ha.. Men jeg var heldig og hadde tid og har fått det jeg har betalt for og han har, til nå stilt veldig opp og prøvd til beste evne å også behandle de reklamasjonene jeg har og har hatt.

Mitt inntrykk er at det er veldig gode priser, bra utstyr og god service.. (-ting tar bare litt tid..).

Trist å høre at dere ikke er fornøyd og mistet tålmodiheten. Skjønner det tildels godt. Men på en annen side, er Forbrukerrådet er rette veien å gå?? -jeg vet ikke. Jeg ville tenkt meg godt om. Hvor stor er sjangen for å se igjen pengene vs å få levert varene? -Prøv heller å komme frem til en ordning. Min erfaring er at Håvar er en kar som det er mulig å snakke med..

Signatur
   #15
 13     Sauherad     0
Hmmm

Joda, TTT med Bettum.

Men, det er ikke alltid hans skyld. Kjenner til det med å betale og ikke få levert. I mitt tilfelle var det Stocksbro som hadde problemer med produksjonen av den nyeste tanken med sjiktrør. Jeg valgte selv å vente.

Ellers er Håvard en meget dedikert person med unik interesse for det han driver med. Produktene er bra, muligens de beste. Det med utestående, ikke levert, slår begge veier. Jeg hentet utstyr for flere tusen uten å bli fakturert.

Service: Upåklagelig. Den mannen kan umulig få nok søvn. Butikken er jo åpen til midnatt! Samme med telefonsupport!

Har forståelse for at det å starte nytt firma midt i finanskrisa er tøft. Gi den mannen litt tid, han trenger det og vi trenger ham.

Jeg er på ingen måte blitt lurt, men jeg har måttet vente.

Håper Bettum består i mange år til.

Mvh
Kjell Kolbu


(Han har til og med imponert kona med sin service..... Wink)

   #16
 86     0
Bare for å poengtere det åpenbare...
Ser det er flere som klager på at man ikke har fått levert varer man har betalt for. Hvorfor betale slikt på forskudd?

Betaler man på forskudd så tar man en viss risiko, spesielt når det gjelder små foretak som kan gå konkurs når som helst. Betaler man på forskudd mister man jo det eneste pressmiddelet man har. Klaging på internett i ettertid er jo vanligvis lite effektivt... Wink
   #17
 1,015     Revetal     0
Beklager sterkt at enkelte føler at ting tar tid, vi jobber døgnet rundt for å levere til alle så raskt som overhodet mulig. Til nå i 2010 har vi installert over 70 FlexiHeat varmesystemer i Norge, og vi klarer rett og slett ikke få inn alle varer fort nok til å dekke all etterspørselen. På den annen side tør jeg påstå at vi er nokså alene om å faktisk ha svært mye til enhver tid på lager, og dette blir kontinuerlig bygget opp og utvidet til å levere mest mulig på dagen.
Det eneste vi har hatt store forsinkelser på når det gjelder varelevering har skyldtes eksterne forhold utenfor vår kontroll. Dette gjelder f.eks Dalatanken med Skiktrør som Stocksbro Energi fikk store forsinkelser på (ca et halvt år) og transportstreiken på forsommeren. Streiken sliter vi med etterslep etter fortsatt da dette stoppet opp det meste også av installeringer rett i forkant av ferietiden.

Å betale på forskudd 100%, 50% eller ved levering er valg hver enkelt kunde får. De som betaler på forskudd får rett og slett bare langt bedre rabatter siden de hjelper oss til å holde egen risiko og kredittkostnader på et minimum. Vi har heller aldri tatt betalt for installasjon på forskudd, kun varer, og jeg vet ikke om noen som får med seg så mye som en kneipp fra butikken uten å betale for den først...

Vi har forøvrig langt flere spesialbestilte varer på lager som IKKE kunder har betalt for fremfor hva kunder venter på at vi skal levere så risikoen er i høyeste grad delt. Foretrekker å takke nei til kunder som ikke aksepterer våre betingelser og samtidig heller fokusere på å fortsatt jobbe for å levere best mulig produkter, løsninger og service til alle våre andre kunder. Selvsagt også så raskt som mulig, og med flere dyktige medarbeidere på plass både til å installere og i butikk/lager/kontor så er vi bedre rustet til bli enda bedre i 2011!

Signatur

   #18
 389     Nesodden     0
Der kom det jo en god og forståelig tilbakemelding fra leverandør! Slikt burde flere gjort på dette forumet Smile
   #19
 40     Horten     0
Oppklarende svart Håvar. Forestiller meg at ting er 2-delt ja. Tror ikke de som har fått deg til å spesialbestille varer, men som ikke lengre skal ha de når de så er importert, er like ivrige med å poengtere det på nettet.  Grin

Jeg installerer alt selv, og da kan jeg ikke si arbeidet har stoppet opp pga varelevering, men heller på grunn av egen, til tider sviktende, drivkraft.

I løpet av året har jeg sett at Bettum Solvarme har gått fra å være grossist av solfanger, vedkjel, tank og pumpegruppe, til å måtte ta seg av importen av varer til totale varmesystem. Så tidligere ville f.eks. rør og koplinger, kjøpt gjennom rørlegger eller Ahlsell, blitt hovedposten på anlegget. Nå kan Håvar levere også dette til fornuftige priser pga hans direkteimport av varer. I tillegg til dette har Bettum Solvarme begynt å tilby montering, noe de ikke gjorde i starten av året. Så det er blitt "mange baller i luften", men jeg har inntrykk av at ting begynner å strukturere seg til en fornuftig organisasjon innad i Bettum Solvarme. Det kan kanskje betyr at Håvar får noe mer enn 4 timers søvn i gjennomsnitt i 2011. Smile (Bare det ikke er for mange som meg som kommer innom kl 10 på kvelden for å ta en kopp kaffe)

Skal man ha alt på lager til en hver tid, ta all betaling etterskuddsvis og også forsikre seg mot for store følger av kunder som aldri betaler, så øker man avansen på produktene. Og det finnes sikkert leverandører i Norge som oppfyller alt dette.
Selv velger jeg heller å forskuddsbetale varene, og har full tillit i forhold til at jeg får varene. Jeg har nå etter et år ingen erfaringer som skulle tilsi noe annet.
   #20
 19     Moss     0
Jeg har også kjøpt solvarmeanlegg fra Bettum solvarming og det var også for meg leveranseproblemer som gjorde at ting tok tid. Bestillingen ble levert inn i februar 2010 og anlegget produserte for fullt fra 01.05.2010. 
Min opplevelse var som mange andre har poengtert at service instillingen til Håvard Bettum var meget god, og han strakk seg langt for å finne løsninger for å få fortgang på ting. Feilen hans er vel heller at han har en tendens til å love noe mer enn han kan holde (tidsmessig), og det kan irritere folk.

Alt i alt er jeg nå MEGET FORNØYD med anlegget, med Bettum som leverandør (med tanke på service/garanti etc.), men jeg var litt irritert underveis i byggeperioden. En må huske at han har et relativt nystartet firma og at varelageret og leveransene vil antakelig bli mer stabile og regelmessige etterhvert som omsetningsvolumet øker. Grin