Har ikke testet web-butikken, men er stadig innom den fysiske butikken. Dette er en av de mere seriøse verktøy butikkene, med godt utvalg og folk som kan sakene sine.
JHH
Signatur
Kan absolutt ingenting om alt....eller var det motsatt....??
Jeg må desverre legge inn en ørliten negativ erfaring, håper jeg ikke fornærmer noen.
Jeg skulle ha meg noe greier, Bosch GOP, Makita stikksag og sliper. En liten sum, 5-6 tusen. Det sto ikke på kommunikasjonen, jeg fikk lynraske svar. Så lenge jeg sendte mailene tidlig på dagen, så var det svar å få prompte. Sendte jeg på den tiden det passet for meg, om aftenen, fikk jeg jo ikke svar før utpå dagen etterpå. Greit nok.
Men det som ikke er greit, var total mangel på info om varene mine kunne leveres/ sendes. Ingen (?) av de greiene jeg skulle ha, viste seg ikke å være på lager og hadde leveringstid.
Jeg må igjen beklage jeg tenner fort, er snarsint. Jeg fikk aldri noe beskjed om at greiene min måtte bestilles fra fabrikk (?) og at det nok ville ta litt tid.
Hadde nå bare verktøy.no fortalt meg lagerstatus allerede da jeg bestilte, ville dette muligens gått bra. Det gjorde de aldri, jeg forlot denne butikken og kjøper nå mitt verktøy oppi Fossegrenda, Nidaros.
Sånn. Da var det gjort. No offense to anyone...
Signatur
___________________________________ Gather ye rosebuds while ye may, i morra kan det være kjørt!
Verktøy.no / TOOLS er skjelden billigst på noe som helst. MEN, de har bra utsalg og ofte flinke folk som vet hva de snakker om når det kommer til verktøy Så det teller da for noe i det minste. Jeg antar også at du evt. kunne tatt turen innom en tools-sjappe direkte om noe skulle skje med verktøyet ditt i ettertid? OM man da har ut utsalg i nærheten av seg vel å merke.
Har handlet litt småting derfra tidligere og alltid hatt gode erfaringer med det. God oppfølging og de svarer kjapt og greit på spørsmål.
Var der igår. Usedvanlig trivelige og hjelpsomme menneske som geleidet meg gjennom ei kappsag.
Men det hjelper jo ingenting når den stakkars selgeren er nødt til å ta de priser sjefen har satt på varene! I dette tilfelle ble det nok for stor avstand mellom lokal pris her på bygda mot de mer aktuelle priser på verktøy.no /tools i sentrale bystrøk.
Problemet mittt er kanskje at jeg har en stemmefeil, så det der med å jabbe høilytt, fort og gæle for å få ned prisene, se det fikser jeg ikke
Signatur
___________________________________ Gather ye rosebuds while ye may, i morra kan det være kjørt!
Tools, Motek og denslags butikker har store utgifter på service. Dette må tjenes inn på noe vis. Man bør ikke dømme disse butikkene for denne servicen (og dermed prisen) for det kan være gull verd for fagfolk. At en svær slaghammer gir seg klokken 10:15 betyr at man må få den på service fort som svint og/eller hente ut en ny. Varelager ute i butikkene koster. Hurtig betjening koster.
Dette er ikke så mye verd for oss hjemmesnekkere, men å ha en tømrer gående å sparke grus i dagesvis fordi ett eller annet verktøy har gitt opp er dårlig butikk. I prisen på drillen/borhammeren/boltepistolen er servicen som gjør at nedetid i arbeidet holdes til et minimum.
Ok, hver butikk til sitt bruk, skjønte ikke helt den, men jeg tråkket kanskje noen på tærne og det beklager jeg. Skal nok være meget forsiktig i fremtiden med å henvende meg til service bedrifter/butikker, hvis jeg ikke har annet å bestille der enn å bare kjøpe ett eller annet billigst mulig. Jeg er nok litt for naiv, men jeg vet godt at vi ikke bytter penger, det skal også profiteres. Holder meg til Rema og Europris heretter jeg, de varer der er utstilt, er kjapt og billig, ta med hjem og ferdig med det. Og -- Fossegrenda, hvis Makitan streiker....
Signatur
___________________________________ Gather ye rosebuds while ye may, i morra kan det være kjørt!
Ok, hver butikk til sitt bruk, skjønte ikke helt den, men jeg tråkket kanskje noen på tærne og det beklager jeg. Skal nok være meget forsiktig i fremtiden med å henvende meg til service bedrifter/butikker, hvis jeg ikke har annet å bestille der enn å bare kjøpe ett eller annet billigst mulig. Jeg er nok litt for naiv, men jeg vet godt at vi ikke bytter penger, det skal også profiteres. Holder meg til Rema og Europris heretter jeg, de varer der er utstilt, er kjapt og billig, ta med hjem og ferdig med det. Og -- Fossegrenda, hvis Makitan streiker....
Slapp bare av ;) Servicenivå på "proff" butikker i Norge er nok oppskrytt... Det er menneskene som jobber der som er avgjørende! Man kan få like god service på en billig butikk. Det må jo være en tankevekker om vanlige folk blir skremt vekk fra "proffbutikkene"?
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Jeg har altså tusen tomeltotta, jeg er relativt god i det tenkbare, imaginære. Men et kunaut angående fysisk beherskelse av la oss si et så avansert mekanisk verktøy som en hammer. Som regel får jeg tak i den sånn litt frampå skaftet, og når jeg da har hevet den for å gi en 4 tomms spiker nådestøtet. blir tommelen min, den som holder den galvaniserte spikeren, flatklemt og blå....
Der har du meg. Altfor mange ord for å beskrive en enkel foreteelse. Den går ofte skeis. Det gjør den i hvertfall med en Hitachi stikksag kjøpt fra Ellos, jeg ber ennå til høyere makter takk for at jeg fremdeles har ti tommeltotter, ikke 5 tapt av en løpsk stikksag!
Derfor roter jeg meg over til servicebutikkene "proffbutikkene". Kjøper svindyrt profesjonelt utstyr. Stikksagepisoden har nok merket meg for livet. Den Makita stikksaga jeg kjøpte var på en annen planet sikker og brukervennlig, den fikk jeg til å skjære små hull i Billy bokhylla vår, ikke ristet det livet av meg, den skar som en gud, jobben ble gjort i en fei og jeg var lykkelig ikke livredd etterpå.
Så proffbutikkene synes jeg skulle tatt ansvar. Især Tools som er over det meste av landet. La nå oss stakkars hobby tullere få oss en fet rabatt slik at vi får tilgang til sikkert utstyr, la oss slippe skramlete billigmaskiner som kun er ute etter to ting, pengene og fingrene dine.
Sånn. Da skal jeg ut og slipe ned den bondegrønne lekestolen. Skal lakkeres hvit, må stå i stil med interiøret vettu
Signatur
___________________________________ Gather ye rosebuds while ye may, i morra kan det være kjørt!
Ok, hver butikk til sitt bruk, skjønte ikke helt den, men jeg tråkket kanskje noen på tærne og det beklager jeg. Skal nok være meget forsiktig i fremtiden med å henvende meg til service bedrifter/butikker, hvis jeg ikke har annet å bestille der enn å bare kjøpe ett eller annet billigst mulig. Jeg er nok litt for naiv, men jeg vet godt at vi ikke bytter penger, det skal også profiteres. Holder meg til Rema og Europris heretter jeg, de varer der er utstilt, er kjapt og billig, ta med hjem og ferdig med det. Og -- Fossegrenda, hvis Makitan streiker....
Ingen tråkker noen på tærne, slapp heeelt av :)
Jeg deler erfaringen om at servicen ofte er det avgjørende når jobben min kjøper inn verktøy.
Om du syns Tools har stive priser har du saktens konkurrenter. I Trondheim har du jo f.eks. proffpartner på Tunga og på Sandmoen. De kjører ofte gode kampanjer på proffverktøy, samt god service.
I dag opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd på en nettbutikk. Kikket på en Bosch 10,8v slagtrekker hos Verktøy.no. Jeg la den i handlekurven, uten noe nærmere intensjon om å kjøpe. Ville bare se om jeg kunne få beregnet frakt. Trykket på "gå til kassen", men da ble jeg møtt av et innloggingsbilde. Jeg gjorde ikke noe mer.
Sjekket e-posten i sted. Jeg hadde fått e-post av Verktøy.no. Emne: Din handlekurv med Bosch slagtrekker GDR 10,8 V-LI SOLO. Vedlagt en "personlig" hilsen og informasjon om hva jeg hadde lagt i handlekurven og hva jeg måtte gjøre for å handle.
Jeg har nok en konto hos dem, det mener jeg at jeg opprettet for en tid tilbake. De må ha tatt vare på min e-postadresse og navn i en cookie og gjenkjent meg i dag. Jeg var for øvrig utlogget hele tiden jeg var på siden deres i dag.
Personlig synes jeg dette er litt over grensen for aktiv markedsføring. Jeg føler meg en smule overvåket, men tar det ikke særlig alvorlig. Synes i grunnen bare det var litt pussig.
Så skal det også nevnes at det medfulgte en lenke hvor man varsle at man ikke vil motta slike e-poster. Riktignok med den minste fonten man kan finne, men den var der.
JHH
Jeg skulle ha meg noe greier, Bosch GOP, Makita stikksag og sliper. En liten sum, 5-6 tusen.
Det sto ikke på kommunikasjonen, jeg fikk lynraske svar. Så lenge jeg sendte mailene tidlig på dagen, så var det svar å få prompte. Sendte jeg på den tiden det passet for meg, om aftenen, fikk jeg jo ikke svar før utpå dagen etterpå. Greit nok.
Men det som ikke er greit, var total mangel på info om varene mine kunne leveres/ sendes.
Ingen (?) av de greiene jeg skulle ha, viste seg ikke å være på lager og hadde leveringstid.
Jeg må igjen beklage jeg tenner fort, er snarsint. Jeg fikk aldri noe beskjed om at greiene min måtte bestilles fra fabrikk (?) og at det nok ville ta litt tid.
Hadde nå bare verktøy.no fortalt meg lagerstatus allerede da jeg bestilte, ville dette muligens gått bra. Det gjorde de aldri, jeg forlot denne butikken og kjøper nå mitt verktøy oppi Fossegrenda, Nidaros.
Sånn. Da var det gjort. No offense to anyone...
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
MEN, de har bra utsalg og ofte flinke folk som vet hva de snakker om når det kommer til verktøy Så det teller da for noe i det minste. Jeg antar også at du evt. kunne tatt turen innom en tools-sjappe direkte om noe skulle skje med verktøyet ditt i ettertid? OM man da har ut utsalg i nærheten av seg vel å merke.
Har handlet litt småting derfra tidligere og alltid hatt gode erfaringer med det. God oppfølging og de svarer kjapt og greit på spørsmål.
Var der igår. Usedvanlig trivelige og hjelpsomme menneske som geleidet meg gjennom ei kappsag.
Men det hjelper jo ingenting når den stakkars selgeren er nødt til å ta de priser sjefen har satt på varene! I dette tilfelle ble det nok for stor avstand mellom lokal pris her på bygda mot de mer aktuelle priser på verktøy.no /tools i sentrale bystrøk.
Problemet mittt er kanskje at jeg har en stemmefeil, så det der med å jabbe høilytt, fort og gæle for å få ned prisene, se det fikser jeg ikke
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
Dette er ikke så mye verd for oss hjemmesnekkere, men å ha en tømrer gående å sparke grus i dagesvis fordi ett eller annet verktøy har gitt opp er dårlig butikk. I prisen på drillen/borhammeren/boltepistolen er servicen som gjør at nedetid i arbeidet holdes til et minimum.
Kort sagt: Hver butikk til sitt bruk.
Skal nok være meget forsiktig i fremtiden med å henvende meg til service bedrifter/butikker, hvis jeg ikke har annet å bestille der enn å bare kjøpe ett eller annet billigst mulig. Jeg er nok litt for naiv, men jeg vet godt at vi ikke bytter penger, det skal også profiteres.
Holder meg til Rema og Europris heretter jeg, de varer der er utstilt, er kjapt og billig, ta med hjem og ferdig med det.
Og -- Fossegrenda, hvis Makitan streiker....
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
Slapp bare av ;)
Servicenivå på "proff" butikker i Norge er nok oppskrytt...
Det er menneskene som jobber der som er avgjørende!
Man kan få like god service på en billig butikk.
Det må jo være en tankevekker om vanlige folk blir skremt vekk fra
"proffbutikkene"?
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Der har du meg. Altfor mange ord for å beskrive en enkel foreteelse. Den går ofte skeis. Det gjør den i hvertfall med en Hitachi stikksag kjøpt fra Ellos, jeg ber ennå til høyere makter takk for at jeg fremdeles har ti tommeltotter, ikke 5 tapt av en løpsk stikksag!
Derfor roter jeg meg over til servicebutikkene "proffbutikkene". Kjøper svindyrt profesjonelt utstyr. Stikksagepisoden har nok merket meg for livet. Den Makita stikksaga jeg kjøpte var på en annen planet sikker og brukervennlig, den fikk jeg til å skjære små hull i Billy bokhylla vår, ikke ristet det livet av meg, den skar som en gud, jobben ble gjort i en fei og jeg var lykkelig ikke livredd etterpå.
Så proffbutikkene synes jeg skulle tatt ansvar. Især Tools som er over det meste av landet. La nå oss stakkars hobby tullere få oss en fet rabatt slik at vi får tilgang til sikkert utstyr, la oss slippe skramlete billigmaskiner som kun er ute etter to ting, pengene og fingrene dine.
Sånn. Da skal jeg ut og slipe ned den bondegrønne lekestolen. Skal lakkeres hvit, må stå i stil med interiøret vettu
Gather ye rosebuds while ye may,
i morra kan det være kjørt!
Ingen tråkker noen på tærne, slapp heeelt av :)
Jeg deler erfaringen om at servicen ofte er det avgjørende når jobben min kjøper inn verktøy.
Om du syns Tools har stive priser har du saktens konkurrenter. I Trondheim har du jo f.eks. proffpartner på Tunga og på Sandmoen. De kjører ofte gode kampanjer på proffverktøy, samt god service.
Sjekket e-posten i sted. Jeg hadde fått e-post av Verktøy.no. Emne: Din handlekurv med Bosch slagtrekker GDR 10,8 V-LI SOLO. Vedlagt en "personlig" hilsen og informasjon om hva jeg hadde lagt i handlekurven og hva jeg måtte gjøre for å handle.
Jeg har nok en konto hos dem, det mener jeg at jeg opprettet for en tid tilbake. De må ha tatt vare på min e-postadresse og navn i en cookie og gjenkjent meg i dag. Jeg var for øvrig utlogget hele tiden jeg var på siden deres i dag.
Personlig synes jeg dette er litt over grensen for aktiv markedsføring. Jeg føler meg en smule overvåket, men tar det ikke særlig alvorlig. Synes i grunnen bare det var litt pussig.
Så skal det også nevnes at det medfulgte en lenke hvor man varsle at man ikke vil motta slike e-poster. Riktignok med den minste fonten man kan finne, men den var der.