Der ser du banene blir tatt ut. Liker ikke helt måten lageret blir montert på og en del annet...
De filmene jeg så, spesifikt for tilhengere, så var det en som bytta ut hele navet når de banene var slitt, men om de fås og er bare å denge ut er det jo ok.
Dersom ytter-ringen er en del av hjulnavet, må alt skiftast, du kan ikkje v\berre skifte ruller/holdar og inner-ring, for så å brukke oppatt ei gammal integrert lagerbane. Då har du eit hjulager som havarerar igjen etter en kort tid.
Selvsagt vil ikke det være særlig lurt å sette inn nytt lager, om den ene banen ikke er som den skal være. Jeg vil ha dette 100%. For å ha en henger som en ikke kan stole på, det gidder jeg ikke.
Kan du ikkje ta eit bilde då?
For dette er det sykaste eg har hørt.
Men det er eit komplett sett, to lager + simmering og eventuelt splittpinn og støvkopp/navdeksel.
Ofte ver det brukt typiske opel lager på tilhengarar.
Det gjorde at jeg huska at Jula selger aksletapper ala Opel, men er vel ikke å anbefale i dette tilfelle siden de bare er anbefalt til 25km/t:
http://www.jula.no/akseltapp-i-rundror-750-kg-332064
Men da kan man lage seg olabil med de gamle vinterdekkene til Opelen ;D
Jeg kjøpte kun lageret, de ble solgt i "løsvekt"
Kan være verdt å sjekke om de har, og evt pris.
De filmene jeg så, spesifikt for tilhengere, så var det en som bytta ut hele navet når de banene var slitt, men om de fås og er bare å denge ut er det jo ok.
Då har du eit hjulager som havarerar igjen etter en kort tid.