#51
 5,432     Akershus     0




Lavere tyngdepunkt kommer  i tillegg. 

Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden :)

Klarer ikke truckføreren å laste på et par paller uten at det er nedfellbare sidelemmer på hengeren er det på tide med litt opplæring.

Jeg har hatt enakslet 1500 kg henger med utenpåliggende hjul og faste sidekarmer i årevis og har lastet på det som finnes å laste på med og uten paller.  2 megapaller med ved løste truckføreren elegant med å laste inn bakfra så langt han kom, for deretter å skyve de  fram med gaflene. Piece of cake. Når de skulle av, tippet jeg hengeren, bant lastestropper fra pallene og til et tre og kjørte pallene av hengeren. Another piece of cake.



Ikke noe problem og laste slike tilhengere 😄

Gjør det ofte jeg men ofte kunden sier uff nei jeg skulle nok ha kjøpt en med nedfellbare lemmer :)

Da må jeg si at denne og din tidligere uttalelse kan forvirre en stakkars kjøper som kommer til dere for å kjøpe henger

Sitat " Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden Smile "


   #52
 3,083     Gol     0





Lavere tyngdepunkt kommer  i tillegg. 

Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden :)

Klarer ikke truckføreren å laste på et par paller uten at det er nedfellbare sidelemmer på hengeren er det på tide med litt opplæring.

Jeg har hatt enakslet 1500 kg henger med utenpåliggende hjul og faste sidekarmer i årevis og har lastet på det som finnes å laste på med og uten paller.  2 megapaller med ved løste truckføreren elegant med å laste inn bakfra så langt han kom, for deretter å skyve de  fram med gaflene. Piece of cake. Når de skulle av, tippet jeg hengeren, bant lastestropper fra pallene og til et tre og kjørte pallene av hengeren. Another piece of cake.



Ikke noe problem og laste slike tilhengere 😄

Gjør det ofte jeg men ofte kunden sier uff nei jeg skulle nok ha kjøpt en med nedfellbare lemmer :)

Da må jeg si at denne og din tidligere uttalelse kan forvirre en stakkars kjøper som kommer til dere for å kjøpe henger

Sitat " Litt kjedelig når du har bestilt litt byggevarer ferdig pakket også kan man ikke få lempet det på med truck, slik at alt må stablet manuelt på henger i steden Smile "


Jeg anbefaler kun tilhenger med nedfellbare lemmer.

Men om noen har slike tilhengere så er det ikke noe problem og laste det for min del;)

Men JA det kan virke som jeg snakker begge veier men skal man ha seg tilhenger til og kjøre byggevarer og trelast på i hovedsak så er en med nedfellbare lemmer være best.
Skal man kjøre løv, gress fra plen osv så er det klart man ikke trenger en dyr henger med nedfellbare sidelemmer.

Man må kjøpe henger til sitt eget bruk.

Signatur
   #53
 3,042     Akershus     0
Er det noen som kjøper henger som aldri-i-verden skal ha seg noen lengder 2x4"? I så fall kjøper du med lemmer som kan felles ned. Ikke vær den idioten som legger hundrevis av kilo oppå lemmene. Det blir et prosjektil i en nødsituasjon og du sitter fremfor løpet.
   #54
 6,009     Finnmark     0

Er det noen som kjøper henger som aldri-i-verden skal ha seg noen lengder 2x4"? I så fall kjøper du med lemmer som kan felles ned. Ikke vær den idioten som legger hundrevis av kilo oppå lemmene. Det blir et prosjektil i en nødsituasjon og du sitter fremfor løpet.


Bruker å ta bort for og baklem på min 4P, ingen problem å dumpe ferdigpakket materialer på plass........
Signatur
   #55
 1,011     0
kjekt og ha brenderup 4260 STB,skal man kjøre langt eller bredt,så er det bare og fjerne lemmer og hjørnestolper Smile
   #56
 2,843     0

Er det noen som kjøper henger som aldri-i-verden skal ha seg noen lengder 2x4"? I så fall kjøper du med lemmer som kan felles ned.

Jeg har enda til gode å se en henger hvor ikke minimum for- og baklemmer kan legges ned. Eller jo, det har jeg vel forsåvidt sett, men da er det snakk om dumperhenger, skaphenger, bil/maskintransport/båthenger eller dyrehenger.

Det som derimot ikke alle varehengere har, og som "lemmediskusjonen" dreier seg om er nedfellbare sidelemmer (for å laste med truck fra siden, f.eks.) og evt demonterbare hjørnestaker, men om du bare kjøper deg noen lengder 2x4" legger du dem forhåpentligvis ikke på tvers av hengeren...  ;D

Og om lasset ligger oppå karmene eller på hengerdørken spiller strengt tatt ingen rolle i en nødsituasjon; er det surret skikkelig (dvs ikke bare stroppet fra en  krok, over lasset og til kroken på motsatt side, men også et helt kast rundt bunten, både foran og bak) sitter det uansett, er det ikke surret skikkelig sitter det ikke uansett. Derimot blir tyngdepunktet høyere om det ligger oppå...
   #57
 5,432     Akershus     1

Er det noen som kjøper henger som aldri-i-verden skal ha seg noen lengder 2x4"? I så fall kjøper du med lemmer som kan felles ned. Ikke vær den idioten som legger hundrevis av kilo oppå lemmene. Det blir et prosjektil i en nødsituasjon og du sitter fremfor løpet.


Bygger du opp med paller som jeg gjør og stropper skikkelig, ligger materialene like trygt oppå karmene som nede på planet i forhold til å rause fremover. Som Inge 79 sier, er det sjelden det er fast forlem, men i de tilfellene det er slik, bl.a. maskinhengere er hengeren ofte veldig solid og kan fint ta en del last på karmene.

Noen billighengere har også fast forlarm, f.eks stablehengeren til Tiki, der vet jeg ikke om det er heltrygt med slik last.


   #58
 5,730     0
Om nokon er redd for høgt tyngdepunkt når de laster tilhengeren:

Det er til og med mulig det er lovlig, dette var i Bergen.
   #59
 5,432     Akershus     0
Det der overgår faktisk det verste jeg har sett av kreativ lasting uansett verdensdel. Kan umulig være lovlig.

Vil tro den ekvipasjen neppe kjørte over 25 km/t.
   #60
 5,730     1
Da har ikkje du sett mykje....
Kva som ulovlig med det meiner du?
Eg veit ikkje om noko så langt eg ser.