#11
 318     0
Ja, jeg håper at det ordner seg. Har handlet mye på eBay før og aldri hatt problemer eller blitt svindlet. Men jeg har riktignok heller aldri måttet vente så lenge på en forsendelse, skjønner ikke helt hvorfor et skal ta så lang tid å sende..

   #12
 473     Sola     0
Dette var jo leit. Jeg fikk jo mitt sett til slutt. Etter at han først hadde sendt ett sett som ble borte i posten, og så hadde han sendt en Milwaukee drill som jeg ikke hadde bestilt. Jeg fikk solgt drillen for ham og overførte pengene til ham, og jeg mottok makita-settet et par uker etterpå.
   #13
 318     0
Har ennå ikke mottatt noe, og han gidder ikke lengre å svare på mine henvendelser på eBay. Så det endte med at jeg måtte rapportere han til eBay. Ser dessverre ut til at pengene er tapt Sad
   #14
 473     Sola     0
Han brukte veldig lang tid før han til slutt svarte meg også. Jeg tror han haler ut tiden for å håpe at verktøyet kommer. Bare fortsett å mase.
   #15
 318     0
Hvor lang tid tok det før du fikk ditt verktøy da?

Har forsøkt i det lengste å være hyggelig og forståelsesfull når jeg har "mast" på han, og i begynnelsen var han relativt kjapp til å svare.

Pratet om at dersom pakken var kommet bort i posten ville "the insurance kick in", men når jeg spør han hvilken forsikring han tenker på så svarer han ikke. Såvidt jeg vet var ikke pakken forsikret av han, og han har ikke noen form for sporing, så jeg oppfatter det kun som B.S.

Og jeg vet jo heller ikke om han faktisk har postlagt verktøyet, eller om det er forsvunnet i posten. Ba han faktisk om å pakke det i grått papir for å minske risikoen for at noen skulle "nappe" det i posten.

Og vær obs: Ebay har 60 dagers regel for "dispute", mens Paypal har kun 45 dager.

   #16
 117     Akershus     0
Kjøpte verktøy fra samme fyren - og har heller ikke mottatt noe. Han har lagt opp til 6-8 ukers levering - som stemmer i mange tilfeller. Problemet er at du allerede er utenfor ventetiden til PayPal...

Jeg rapporterte han til PayPal og EBay 47 dager etter pengene ble overført. Fikk noen svada svar fra han om at han skulle undersøke, og evt. refundere om den ikke var sendt. Siden det, har det ikke skjedd stort. Jeg prøver nå å grave frem kontaktinformasjon om han, og skal se om det er mulig å ringe...

Send gjerne PM, så holder jeg deg oppdatert fra min side. Kan være det også er av interesse å anmelde han i USA - noe jeg tror USA amasade kan hjelpe med (noen som har erfaringer på slikt?)

Dersom du betalte med kredittkort, prøv også å stoppe transaksjonen hos kortselskapet mot PayPal.
   #17
 318     0
Sendte en mail til PayPal hvor jeg forklarte saken og at jeg ikke var klar over 45 dagers fristen deres, men at jeg hadde åpnet en "dispute" innen 60 dager på Ebay med selgeren. Fikk dette svaret:

"Thanks for contacting PayPal. I appreciate the opportunity to assist you
with your questions.

I understand that the situation that you’re in can be very frustrating.
However, PayPal will try to recover as much of your money as possible.
We continue to investigate the transaction for 180 days. At the end of
the investigation we will contact you to inform you whether any funds
were recovered.

We appreciate your patience and understanding regarding this matter, and
wish you continued success on PayPal.

Sincerely,
Fernando
PayPal, an eBay Company"

Så kanskje det er håp likevel?

  (trådstarter)
   #18
 5,112     Troms     0
Hei folkens, jeg har snakket med han for andre ting. Jeg jan gi dere tlf nummer jeg har nådd ham på tidligere hvis dere ønsker. kanskje dere møter han der.
byggebob

PS! Føler meg jo litt ansvarlig for å hjelpe siden jeg anbefalte ham, men som sagt så hadde han svært mange positive karakterer og jeg fikk utmerket service fra han. Likeså har andre her inne fått utrolig bra service også, så ddet er jo leit å høre at det ikke er veldig bra for tiden.
Signatur