23,143    65    15  

Dårlig utført arbeid på bad - Hva har vi rett på?

 66     0
Hei.

Håper virkelig noen kan hjelpe oss i den håpløse situasjonen vi er i nå. Sad
Vi har ansatt et autorisert firma for å pusse opp badet vårt.
Det har vært mye styr, møter ikke opp til avtalt tid, dårlig utført arbeid, tar ikke telefonen etc etc etc... Måtte til slutt ringe med min mors telefon (nr som var ukjent for han) for å få tak i han på et tidspunkt. Mye dårlig erfaring her altså.

Det som skjer nå, er at etter flisene er lagt, så buler veggene, flisene er ikke i vater, alt er skjevt og mosaikkfliser løsner. Vi har ikke begynt å bruke badet ennå pga fuging gjenstår.

Nå lurer vi på om vi har noen rettigheter oppi alt dette, for vi aksepterer ikke at fagfolk utfører en jobb som ikke er 100%. Planen er at de skal fuge i morgen... som de også har sagt siste dagene..

Vi har husforsikring som dekker rettskrav etc., om det hjelper på saken....


Noen som kan hjelpe oss? Fullstendig fortvilt og i villrede.....

   #1
 1,806     Trondheim     1
Det er en ting "håndtverkere" aldri får utføre hos hos meg. Det er våtrom.

Ta bilder og dokumenter avvikene dere mener er feil.

Dere kan avslutte arbeidet med firmaet og trekke fra evt kostnader for utbedringer og det som gjenstår.

En takstmann kan være behjelpelig med "regnskapet"
   #2
 6,009     Finnmark     0
Håper dere ikke har betalt alt.......hold igjen mest mulig til dere har fått alt ordnet....
Signatur
  (trådstarter)
   #3
 66     1
Vi har betalt kun for materialkostnad ved oppstart.... Men hvordan skal vi få dette ordnet? Hvor skal vi starte?

Flislegger skylder på dårlig kvalitet på flisene - og derfor blir de forskjellig "høyde" om dere skjønner hva jeg mener? Dette er selvsagt bare pisspreik, og et forsøk på å slippe unna...
   #4
 598     0
Det er en ting "håndtverkere" aldri får utføre hos hos meg. Det er våtrom.

Ta bilder og dokumenter avvikene dere mener er feil.

Dere kan avslutte arbeidet med firmaet og trekke fra evt kostnader for utbedringer og det som gjenstår.

En takstmann kan være behjelpelig med "regnskapet"


Jeg hadde heller ikke brukt håndtverkerne dine til våtrom Tongue
   #5
 598     1
Flislegger skal normalt forklare ulemper med fliser før di legges, ofte her man får litt innsikt i om noen er dyktige eller har erfaring, forteller om ulemper på forhånd.

Eneste sikre tips jeg kan gi deg er å få tak i en takstmann, da har dere tredjepart som kan dokumentere for dere og evt hjelpe dere videre.
   #6
 6,009     Finnmark     0
Få en takstmann å vurdere arbeidet og hva som må gjøres.....
Snakk gjerne med forsikringsselskap også, de kan kanskje bidra med gode råd.....

Signatur

   #9
 598     0
Jeg ville stoppet arbeidet inntil takstmann får sett på det. Om fliser løsner allerede, er det godt mulig fler fliser løsner innen første året er omme, får takstmann se det slik det er, vil det øke inntrykket han får. Dessuten kan man se om det er feil fliselim osv om noen fliser er løse. Spesielt når di har vært vanskelige å ha med å gjøre fra før av...
  (trådstarter)
   #10
 66     0
Spørs om jeg får tak i forsikringen i morgen ... Off, er så fortvilt.

Badet skulle også vært ferdig for en uke siden, har vi noen (f.eks økonomiske) krav i forhold til tidsbruken? Som sagt er det ofte de ikke har møtt opp i det hele tatt, etc..