#61
 4,808     Sørlandet     0
Får prøve jeg:D har nettopp sendt mail med oppsigelse men med veldi veldig veldig liten skrift i kontrakten står det at jeg nedbetaler 6000,- iløpet av 60mnd for installasjon som var billigere enn dette. Og at jeg blir fakturert mellomlegget dersom jeg sier opp før dette. Standard vilkår visstnok. Så får se hvor mye det koster meg å komme ut av dette.

Jeg har fått tak i hovedenhet, sirene, 4x magnetkontakter, 4 røykvarslerr, lytte/taleenhet også har jeg vbox mini og yale med smartboks i fra før. Nå abonnomerer keg og har forsåvidt alle disse delene fra før men de kommer jo verisure og henter så derfor jeg fikk tak i denne bruktpakka. Nekter jeg de å hente så blir jeg fakturert materialkost. Kjøpte ett par røykvarslere i nettbutikken utenom men de henter vel de også?

Så får jeg se etter oppsigelsestiden på tre måneder.


   #62
 1     0
Hvordan får dere koblet opp røykvarslere dere kjøper på finn el på deres eget system hvis dere ikke betaler Verisure noe?

Jeg får beskjed når jeg prøver å legge til røykvarsleren at: "Forsikre deg om at du har riktig serienummer og prøv igjen." Forsikre deg om at du har riktig serienummer og prøv igjen.
   #63
 1,355     0
Jeg har bare lagt de til på vanlig måte jeg. Har aldri fått problemer med serienummer, hverken på nye eller brukte.
   #64
 1     0
Hvordan får dere koblet opp røykvarslere dere kjøper på finn el på deres eget system hvis dere ikke betaler Verisure noe?

Jeg får beskjed når jeg prøver å legge til røykvarsleren at: "Forsikre deg om at du har riktig serienummer og prøv igjen." Forsikre deg om at du har riktig serienummer og prøv igjen.



Da må du kontakte selger av komponentene og be han om å slette komponenter fra sitt anlegg, og prøve på nytt
   #65
 2     1
Jeg har i dag sagt opp mitt abonnement hos Verisure. Er oppe i 600 kr måneden nå. Nå er det nok. Skal kjøpe inn brukte komponenter og ha alarm uten abonnement. Noen som vet om Verisure kommer å demontere eksisterende utstyr? Hva skjer hvis du nekter dem å komme ?
   #66
 4,808     Sørlandet     1
Jeg har i dag sagt opp mitt abonnement hos Verisure. Er oppe i 600 kr måneden nå. Nå er det nok. Skal kjøpe inn brukte komponenter og ha alarm uten abonnement. Noen som vet om Verisure kommer å demontere eksisterende utstyr? Hva skjer hvis du nekter dem å komme ?

De kommer å henter. Nekter du får du ei regning på tapt utstyr. Etter det så tror jeg utstyret er ditt. Hvor stor den regninga er kommer vel ann på alderen. Vet om en som fikk på 5000,- med sånn va standardpakke. Hadde budsjettert med mellom 5-10.000,-.

Sier du opp så ringer de deg og tilbyr deg en bedre pris. Jeg er nede i 265,- nå. Vet ikke om jeg sier det opp allikevel.
TDJ
   #67
 1,639     Asker      0
Jeg har i dag sagt opp mitt abonnement hos Verisure. Er oppe i 600 kr måneden nå. Nå er det nok. Skal kjøpe inn brukte komponenter og ha alarm uten abonnement.

Ta en titte på linkene under dersom du tenker på å skru i opp alarmsystem selv med GSM varsling til valgfrie mobiler. Har selv skrudd sammen nivå-overvåkning av grunnvannsbrønn med Mobeye-løsning. Funker 100 %. Har hatt flere samtaler med produsent i Nederland, de virker svært så solide (i motsetning til Defa med sitt ring-hytta-varm konsept; ikke mye nytt derfra - tror de har lagt videre utvikling på hylla .. Sad).

https://www.sikkerheten-selv.no/?gclid=EAIaIQobChMI0O3Tktv55QIVQaoYCh0lLATpEAAYASAAEgKeovD_BwE
https://www.mobeye.eu/EN/products/product-overview

Signatur

   #68
 2     0
Jeg har i dag sagt opp mitt abonnement hos Verisure. Er oppe i 600 kr måneden nå. Nå er det nok. Skal kjøpe inn brukte komponenter og ha alarm uten abonnement. Noen som vet om Verisure kommer å demontere eksisterende utstyr? Hva skjer hvis du nekter dem å komme ?

De kommer å henter. Nekter du får du ei regning på tapt utstyr. Etter det så tror jeg utstyret er ditt. Hvor stor den regninga er kommer vel ann på alderen. Vet om en som fikk på 5000,- med sånn va standardpakke. Hadde budsjettert med mellom 5-10.000,-.

Sier du opp så ringer de deg og tilbyr deg en bedre pris. Jeg er nede i 265,- nå. Vet ikke om jeg sier det opp allikevel.

Anlegget mitt er 5 år, så jeg har ikke de nyeste komponentene. Hvis jeg skal betale ut ev. restverdi av disse så tror jeg ikke det blir så mye, tenke da på røykvarslerene som det er vanskelig å få tak i.

Det jeg lurer på er om jeg oppretter en ny profil på Verisure (etter at oppsigelsestiden er ute) og så prøver å registrere disse røykvarslerene på nytt. Vil det funke. Pr i dag er det ikke mulig å avregistrere utstyr som er den del av selve abonnementet.

Hvis jeg kjøper to nye røykvarslere fra nettbutikken og lar være å koble dem opp før etter oppsigelsestiden er ute med en ny brukerprofil, blir jeg da fakturert?
TSt
   #69
 14,682     0
Hvis en leier utstyr så er det ikke snakk om noe restverdi eller ikke.  De tar med seg alt i hht nyeste avtalene.  Problemet er at dette er ganske godt gjemt i avtalene men det står der.  
Det kan også vanskelig å få koblet det om til annen vaktsentral eller til annen type varsling.  
   #70
 1     0
Jeg har i dag sagt opp mitt abonnement hos Verisure. Er oppe i 600 kr måneden nå. Nå er det nok. Skal kjøpe inn brukte komponenter og ha alarm uten abonnement. Noen som vet om Verisure kommer å demontere eksisterende utstyr? Hva skjer hvis du nekter dem å komme ?

De kommer å henter. Nekter du får du ei regning på tapt utstyr. Etter det så tror jeg utstyret er ditt. Hvor stor den regninga er kommer vel ann på alderen. Vet om en som fikk på 5000,- med sånn va standardpakke. Hadde budsjettert med mellom 5-10.000,-.

Sier du opp så ringer de deg og tilbyr deg en bedre pris. Jeg er nede i 265,- nå. Vet ikke om jeg sier det opp allikevel.

Anlegget mitt er 5 år, så jeg har ikke de nyeste komponentene. Hvis jeg skal betale ut ev. restverdi av disse så tror jeg ikke det blir så mye, tenke da på røykvarslerene som det er vanskelig å få tak i.

Det jeg lurer på er om jeg oppretter en ny profil på Verisure (etter at oppsigelsestiden er ute) og så prøver å registrere disse røykvarslerene på nytt. Vil det funke. Pr i dag er det ikke mulig å avregistrere utstyr som er den del av selve abonnementet.

Hvis jeg kjøper to nye røykvarslere fra nettbutikken og lar være å koble dem opp før etter oppsigelsestiden er ute med en ny brukerprofil, blir jeg da fakturert?

Salem, hvordan går det? Har du avsluttet abonnementet og fått til å koble opp de gamle komponentene via Vbox micro? Vi står litt i samme situasjon, men valgte å gå for Yale sitt alarmanlegg siden Verisure sa de kom til å demontere hele anlegget. Fikk kontramelding av en annen avdeling om at de ikke kom likevel, og at jeg kunne levere inn anlegget som e-avfall/ på en miljøstasjon. Lurer derfor fælt på om de da har sperret komponentene på en eller annen måte, eller om det er mulig å bruke de med kjøp av en Vbox micro. Noen som vet hvordan dette er pr desember 2019?