Forskjellen er at man går til en butikk for å kjøpe en vare, og prisen er klar, til håndverkere går man for å kjøpe en tjeneste, og prisen er ullen. Tror du virkelig folk går til elektrikere for varene sin del? Nei, de kommer ditt for å få kompetent arbeidskraft. Jeg tok det opp med forrige firma jeg brukte som drev på med dette, jeg ble møtt med ett skuldertrekk og "vi må da tjene penger". Jeg kan rett og slett ikke skjønne hvorfor bransjen tror de er tjent med dette. Den allmenne holdningen i befolkningen er at man blir lurt, er det virkelig bra at kundene tenker dette? Det er jaggu bra dyrt å kjøpe mine tjenester også, men det er ihvertfall en klar og tydelig pris, og alle utgifter viderefaktureres uten påslag.
Er prisen på en bil klar? Jeg trenger ingen kompetanse (selger) for å velge bil, det klarer jeg selv.
Den allmenne holdningen i befolkningen er at alt er for dyrt, uansett pris.
Elkjøp hanket også inn kunder med to stk billige og ubrukelige vaskemaskiner,
Tja, de reklamerer med Mielemaskiner (med nedsatt sentrifugehastighet) til 5000 spenn av og til. Skal du kjøpe dem blir det masse syting om hvor dritt disse maskinene er. Jeg skal love deg at disse maskinene er det beste du får for 5000 spenn.
En servicebil burde innbakt i timeprisen og det halve tonnet som blir nevnt er vel unødvendig, for hvem har hatt besøk av en elektriker som har den nødvendige delen i bilen.
Elkjøp hanket også inn kunder med to stk billige og ubrukelige vaskemaskiner,
Tja, de reklamerer med Mielemaskiner (med nedsatt sentrifugehastighet) til 5000 spenn av og til. Skal du kjøpe dem blir det masse syting om hvor dritt disse maskinene er. Jeg skal love deg at disse maskinene er det beste du får for 5000 spenn.
Jeg tenker feks på Zanussi maskinene med èn temperatur og ett vaskeprogram. Dette får de ikke lov til lenger, såkalte "lokketilbud" i labert antall skal ikke forekomme. De som selger maskinene har sjelden satt på en vask.
En servicebil burde innbakt i timeprisen og det halve tonnet som blir nevnt er vel unødvendig, for hvem har hatt besøk av en elektriker som har den nødvendige delen i bilen.
Det er kanskje nettopp derfor man har mye i bilen, alle er ikke like.
En servicebil burde innbakt i timeprisen og det halve tonnet som blir nevnt er vel unødvendig, for hvem har hatt besøk av en elektriker som har den nødvendige delen i bilen.
Det er kanskje nettopp derfor man har mye i bilen, alle er ikke like.
Det var nok lettere å ha alt i bilen før. Det har kommet masse nye produkter i de siste årene. Der er ikke mulig å få med alt.
En servicebil burde innbakt i timeprisen og det halve tonnet som blir nevnt er vel unødvendig, for hvem har hatt besøk av en elektriker som har den nødvendige delen i bilen.
Det er kanskje nettopp derfor man har mye i bilen, alle er ikke like.
Kanskje du er en av de sjeldne, men jeg har aldri møtt en elektriker eller rørlegger for den sakens skyld som ikke må se på jobben først og deretter hente deler og drikke litt kaffe hos den lokale pusheren.
Jeg kan uttale meg basert på min erfaring. Det du sier er generelt en myte, de fleste har sjelden noe mer enn en halvtime lunch. Men selvsagt finnes det unntak, ubrukelige arbeidstakere finnes i alle bransjer.
Men så er jeg av den typen som forstår at rørleggeren ikke kan ha absolutt alt i bilen. Uforutsette ting forekommer ofte. Får du en elektriker uten stikkontakter i bilen, ring firmaet og gi beskjed om at du bytter til naboen.
Det er kanskje nettopp derfor man har mye i bilen, alle er ikke like. Kanskje du er en av de sjeldne, men jeg har aldri møtt en elektriker eller rørlegger for den sakens skyld som ikke må se på jobben først og deretter hente deler og drikke litt kaffe hos den lokale pusheren.
+1
Det er det som irriterer meg med elektrikkere og rørleggere! Trikkern/rørleggern kommer med tom bil for å se på jobben enda han har fått bilder og spekk på hva som skal gjøres. Jeg forstår at det finnes mange kunder uten snev av forståelse på hva som trengs, men når jeg ringte rørleggeren og sa atjeg trengte ny vvb, spesifiserte type jeg ønsket, sendte bilde av eksisterende anlegg med målsatt strekk på rørene og dimensjoner på rørene. Alikevel kommer vedkommende på trappa 30 minutter for sent, går inn og ser på jobben før han konkluderer med at jeg har tenkt riktig ogat det er de delene han trenger. Så nå må han bare dra og hente de.... 1,5t senere kommer han tilbake og gjør jobben på 4-5 timer. Så kommer regningen på 8 timer og kjøring i hytt og tyttebær. Denne rørleggeren holder til i samme gata som BD og jeg bor 30 min unna. Han kjørte da t/r/t/r for å gjøre jobben.
Helt bortkastet og ekstra dyrt for meg! Bruker IKKE denne rørleggeren på nye huset. Nå får jeg kopi av faktura fra grossist og i faktura er det satt en post som heter "påslag nettopris i %"?
Er prisen på en bil klar? Jeg trenger ingen kompetanse (selger) for å velge bil, det klarer jeg selv.
Den allmenne holdningen i befolkningen er at alt er for dyrt, uansett pris.
Jeg tenker feks på Zanussi maskinene med èn temperatur og ett vaskeprogram. Dette får de ikke lov til lenger, såkalte "lokketilbud" i labert antall skal ikke forekomme. De som selger maskinene har sjelden satt på en vask.
Det er kanskje nettopp derfor man har mye i bilen, alle er ikke like.
Det var nok lettere å ha alt i bilen før. Det har kommet masse nye produkter i de siste årene. Der er ikke mulig å få med alt.
Kanskje du er en av de sjeldne, men jeg har aldri møtt en elektriker eller rørlegger for den sakens skyld som ikke må se på jobben først og deretter hente deler og drikke litt kaffe hos den lokale pusheren.
Men så er jeg av den typen som forstår at rørleggeren ikke kan ha absolutt alt i bilen. Uforutsette ting forekommer ofte. Får du en elektriker uten stikkontakter i bilen, ring firmaet og gi beskjed om at du bytter til naboen.
+1
Det er det som irriterer meg med elektrikkere og rørleggere! Trikkern/rørleggern kommer med tom bil for å se på jobben enda han har fått bilder og spekk på hva som skal gjøres. Jeg forstår at det finnes mange kunder uten snev av forståelse på hva som trengs, men når jeg ringte rørleggeren og sa atjeg trengte ny vvb, spesifiserte type jeg ønsket, sendte bilde av eksisterende anlegg med målsatt strekk på rørene og dimensjoner på rørene. Alikevel kommer vedkommende på trappa 30 minutter for sent, går inn og ser på jobben før han konkluderer med at jeg har tenkt riktig ogat det er de delene han trenger. Så nå må han bare dra og hente de.... 1,5t senere kommer han tilbake og gjør jobben på 4-5 timer. Så kommer regningen på 8 timer og kjøring i hytt og tyttebær. Denne rørleggeren holder til i samme gata som BD og jeg bor 30 min unna. Han kjørte da t/r/t/r for å gjøre jobben.
Helt bortkastet og ekstra dyrt for meg! Bruker IKKE denne rørleggeren på nye huset. Nå får jeg kopi av faktura fra grossist og i faktura er det satt en post som heter "påslag nettopris i %"?