#42
 5,742     0
Nei, ikkje i utgangpunktet, da er det kun dråper.
Dieselen blir fordampa pga. høg temp i lufta (600-700 ºC) når den sprøytes inn.
Diesel har flamme punkt på 60ºC, bensin -40ºC så bensin er mykje lettere å fordampe og derved enklere motorer.
   #43
 5,742     0
Bør uansett utføres av firma som tar seg av plamlegging og gjennomføring.
3-faselading av el-bil er normalt sett meldepliktig mot e-verk pga. økt belastning, selv om du har denne kapasiteten tilgjengelig.


Bkk (Bergen og omegn) har denne:

BKK anbefaler at det ikke installeres 1-fas ladning over 20 A strømstyrke. Hvis det ønskes høyere ladeeffekt, bør det benyttes 3-fas slik at skjevspenningsproblematikk unngås. Vi ønsker melding i eSogs ("Melding om installasjonsarbeid") dersom det installeres sikringer over 20 A i boliger slik at vi kan vurdere behov for tiltak i nettet.

Så her risikerer ein anleggsbidarg.
   #44
 25,365     Akershus     0
Dersom en ser på vedlegget i post #26, så øker effektuttaket ved 20A fra 4,6 til 5,3 ved 3-faseuttak til Tesla i V-kobling. Så lenge en omtaler dette som 3-faselading kan en kanskje få aksept for 25A også uten mer om og men?
Signatur