Nei, ikkje i utgangpunktet, da er det kun dråper. Dieselen blir fordampa pga. høg temp i lufta (600-700 ºC) når den sprøytes inn. Diesel har flamme punkt på 60ºC, bensin -40ºC så bensin er mykje lettere å fordampe og derved enklere motorer.
Bør uansett utføres av firma som tar seg av plamlegging og gjennomføring. 3-faselading av el-bil er normalt sett meldepliktig mot e-verk pga. økt belastning, selv om du har denne kapasiteten tilgjengelig.
Bkk (Bergen og omegn) har denne:
BKK anbefaler at det ikke installeres 1-fas ladning over 20 A strømstyrke. Hvis det ønskes høyere ladeeffekt, bør det benyttes 3-fas slik at skjevspenningsproblematikk unngås. Vi ønsker melding i eSogs ("Melding om installasjonsarbeid") dersom det installeres sikringer over 20 A i boliger slik at vi kan vurdere behov for tiltak i nettet.
Dersom en ser på vedlegget i post #26, så øker effektuttaket ved 20A fra 4,6 til 5,3 ved 3-faseuttak til Tesla i V-kobling. Så lenge en omtaler dette som 3-faselading kan en kanskje få aksept for 25A også uten mer om og men?
Jeg er ikke kjemiker, men er forstøvet diesel en gass?
Dieselen blir fordampa pga. høg temp i lufta (600-700 ºC) når den sprøytes inn.
Diesel har flamme punkt på 60ºC, bensin -40ºC så bensin er mykje lettere å fordampe og derved enklere motorer.
Bkk (Bergen og omegn) har denne:
BKK anbefaler at det ikke installeres 1-fas ladning over 20 A strømstyrke. Hvis det ønskes høyere ladeeffekt, bør det benyttes 3-fas slik at skjevspenningsproblematikk unngås. Vi ønsker melding i eSogs ("Melding om installasjonsarbeid") dersom det installeres sikringer over 20 A i boliger slik at vi kan vurdere behov for tiltak i nettet.
Så her risikerer ein anleggsbidarg.