Hvis man setter opp denne mot HAN porten, så velger laderen selv hvilke faser som det er mest ledig på, og du kan også lade med mer strøm når det er mulighet for det.
sjeldent at vanlige husholdninger kan lade med 32A, da er det teoretisk igjen bare 29A på 2 av 3 faser, om man har 63A hovedsikring
hvertfall på eldre hus hvor man trenger strøm til varme, kjøkken etc
Ser at App’en viser IT nett, den må da takle 3 fase på 400V TN nett også, det er denne lade 3- fase metoden som er vanligst på bilene men vanskeligste å finne (400V TN er ikke det vanligste i Norge)
Fra og med MY21 kan Jaguar I-Pace lade max 11 kw og på trefase TN og IT (med Easee). Dersom du googler etter I-Pace anmeldelser, finner du mye info om dette, blant annet hos Top Gear, Autocar UK, Autoexpress UK, osv.
Legger ved skjermbilde som viser lading av min I-Pace.
Om en ser på tallene her ser en at bilen lader i åpen delta med to ombordladere. Legg også merke til den høye strømmen i L1. En treger kraftig ladekabel her. VW tabbet seg på det.
Ja, dette stemmer. Dersom en har koblet opp trefase kurs, vil en på innstillingene i Easee som vises på vedlagt bilde.
Du tar feil. I-Pacen fra og med årsmodell 2021 kan lade 11 kw og på trefase. Med Easee ladeboks kan I-Pace lade trefase også på 230v IT nett.
PS: De første årsmodellene I-Pace kunne lade max 7 kw og kun enfase.
sjeldent at vanlige husholdninger kan lade med 32A, da er det teoretisk igjen bare 29A på 2 av 3 faser, om man har 63A hovedsikring
hvertfall på eldre hus hvor man trenger strøm til varme, kjøkken etc
https://easee.com/no/tilbehor/equalizer/
400V TN nett også, det er denne lade 3- fase metoden som er vanligst på bilene men vanskeligste å finne (400V TN er ikke det vanligste i Norge)
Ok, har du ein link til dette?
Da var det 230V 3 fase eg tenkte på, i TN nett er det greit, da lader den i 3 fase.
Legger ved skjermbilde som viser lading av min I-Pace.