#11
 837     0
Du bør hente inn priser hos alle byggevareforhandlere i mils omkrets. Enorme prisvariuasjoner ute og går.
Husk å få med transport til byggeplass.

gas
   #12
 140     0
Kan vel ikke anbefale noen som aldri har hørt om betong før å sette opp en grunnmur i betong, dessuten holder leca i massevis. Er noe annet å bygge broer i Norge f.eks.
Det er en grunn til at leca er så populær her i landet. Begynn  med å ta et leca selvbyggerkurs. "Billig" leca tror jeg ikke du får tak i desverre.
   #16
 822     Ullensaker     0
Kunden betaler ekstra for ventetid utover tømmetid. Tømmetid er  som regel 5 min per kubikk betong. Altså: på 6 kubikk har man 30 minutter på å tømme bilen fra ankomst. Noter ankomsttid og ikke minst ferdigtid. Hvis du synes sjaføren somler både før og etter ,si ifra om dette før du skriver under. For hvert påbegynte kvarter etter tømmetid må kunden betale ca 250-300 kr. Dette blir det fort penger av,spesielt ved store støper.
Som sagt tidligere: Det er ofte tilleggene som fordyrer betongen!


   #17
 22,342     Akershus     0


Betongbilen


Og det betaler kunden for i form av timer det tar å rengjøre bilen etterpå? Hørtes snodig ut.
Det er viktig at betongbiler er rene utvendig og innvendig ;)

Alt utsyr som er tilsmusset med betong må vaskes ellers blir det ubrukelig. Noen sjåfører vasker på "sin" tid.

   #19
 22,342     Akershus     0
Jeg tror det er beste løsningen for en selvbygger, men les tråden om bul på Lecavegg. Har selv leca grunnmur og den er ok, men det er ikke krevende maser rundt den.
   #20
 822     Ullensaker     0
Husk at leca også skal pusses,u-blokkskift støpes,mørtel skal blandes og høyden bør helst stemme på siste skift,så det blir nok å gjøre!
Uansett innser jeg at lettklinker er selvbyggerens førstevalg,men hva om 10-15 år når vær og vind er enda mer uforutsigbart..?