Primært kunne frakte unger og undertegnede til jobb/skole/barnehage uavhengig av tragisk dårlig brøyting og dermed høye brøytekanter, samt problemfritt ta oss frem på dårlig brøytede parkeringsplasser for ymse ski-aktiviteter vinterstid.
Kjøpte ikke du en barnehage-SAAB for en stund siden? Da ville du ha automat for behagelig køkjøring, nå er det firehjulstrekk for snøføre - hva er det neste? Kabriolet for hete sommerdager? ;D
Mest av alt, på Mercedeser, er vel de store rustproblemene eierne har slitt med opp gjennom årene. Skriver bevisst eierne, da importør ikke har vedkjent seg ansvaret. Rust er allikevel ingen grunn til at de skal hentes med redningsbil da.
Hæ??? Min onkel hadde en 1996 W210 sedan. Dette var norsk bil kjøpt brukt, men forholdsvis ny hos BOS forhandler. Mercedes bytta alt av dører etc. som hadde rustproblemer og lakkerte uten å kny, og det kosta ikke et rødt øre.
Det ble jo bruktimportert en haug slike biler, og kan se for meg at de som hadde dette problemet på slike biler, ikke møtte samme velvilligheten hos BOS, men ble hensvist til å ta saken via den de hadde kjøpt bilen av.
Hvis man kjøper en W210 bil må man forsikre seg om at dører etc. er byttet på de årgangene som hadde dette rustproblemet. Jeg mener å huske at det var en design/produksjonsfeil med at MB hadde brukt en tettemasse som ble hard, sprakk og sørget for at de ble liggende vann i falser etc.
Nå er det helg og jeg har ikke mer PC tid, men jeg får svare denne først....
BOS Bertel O. Steen, importør av Mercedes, nektet lenge å vedgå seg ansvaret de hadde med rust på Mercedes. Eierne trodde de kjøpte en bil med 30 års rustgaranti, som reklamen lovet, men der hadde de ikke regnet med en importør som brukte alle midler for å fraskrive seg ansvaret. Først etter massiv kritikk og rettssaker ble det forandring på dette.
"Den sannsynligvis største rustskandalen i moderne tid, sto Mercedes for. Rundt årtusenskiftetble det kjent at produsenten som akkurat hadde innført en rustgaranti på 30 år, hadde produsert prestisjemodller som rustet.Særlig E-klasse, men også C-Klasse ble brunflekket av skjemmende rust."
Primært kunne frakte unger og undertegnede til jobb/skole/barnehage uavhengig av tragisk dårlig brøyting og dermed høye brøytekanter, samt problemfritt ta oss frem på dårlig brøytede parkeringsplasser for ymse ski-aktiviteter vinterstid.
Kjøpte ikke du en barnehage-SAAB for en stund siden? Da ville du ha automat for behagelig køkjøring, nå er det firehjulstrekk for snøføre - hva er det neste? Kabriolet for hete sommerdager? ;D
Mye å skru på etter hvert! :)
God hukommelse du! Desverre var 9-3'en et mindre bra kjøp. Står nå uten skilter med lekkasje fra motor og girkasse. Orker ikke fikse den før det blir sommer og varmt....
OK, var ikke klar over at BOS hadde satt seg på bakbeina i den rustsaken. Bilen til onkelen min var vel blant de som ble fikset i skjul før 2003, samt at han hadde kanskje et godt kundeforhold med tidligere MB kjøp.
En kollega hadden en W210 med automat. Han sølte et par dråper kaffe i midtkonsollen når bilen var forholdsvis ny. 1 dråpe fant veien til elektronikken som styrte automatkassa. Denne konka ut og han ble avkrevd å betale en hel masse penger for å få bilen på veien igjen. Han tok med seg delen og fikk den analysert slik at han kunne bevise at det var snakk om 1 dråpe kaffe. Etter helsides oppslag i Drammens Tidende med tittel noe sånn som "Luksusbil stoppet av 1 dråpe kaffe", snudde BOS, la seg flate, beklaget og betalte hele kalaset. I dag kjører han Landcruiser...
God hukommelse du! Desverre var 9-3'en et mindre bra kjøp. Står nå uten skilter med lekkasje fra motor og girkasse. Orker ikke fikse den før det blir sommer og varmt....
Primært kunne frakte unger og undertegnede til jobb/skole/barnehage uavhengig av tragisk dårlig brøyting og dermed høye brøytekanter, samt problemfritt ta oss frem på dårlig brøytede parkeringsplasser for ymse ski-aktiviteter vinterstid.
Kjøpte ikke du en barnehage-SAAB for en stund siden? Da ville du ha automat for behagelig køkjøring, nå er det firehjulstrekk for snøføre - hva er det neste? Kabriolet for hete sommerdager? ;D
Mye å skru på etter hvert! :)
God hukommelse du! Desverre var 9-3'en et mindre bra kjøp. Står nå uten skilter med lekkasje fra motor og girkasse. Orker ikke fikse den før det blir sommer og varmt....
Nesten litt flaut å huske såpass godt! Men da skjønner jeg hva du driver med.
Trolig ;D Nei, etter et par epoker m Saab og Citroën er det kanskje like greit å komme seg tilbake til japse. Da er det bare å fylle bensin og kjøre 8)
Nå er jeg forutinntatt, men dette er et rykte, ikke sannhet. Toyota, Honda og Mazda eier ikke tronen på feilstatistikk.
Jeg har en xc70 fra 2003 som jeg egentlig liker väldig godt. Den har 2,5 l bensin og er dermed ganske törst, men morsom bil. Det ser ut som om man må tillbaka til 2001 modellene hvis man ikke skal over 75k. Det kan kanske bli en dyr affäre det også, men kan jo vurderes?
Trolig ;D Nei, etter et par epoker m Saab og Citroën er det kanskje like greit å komme seg tilbake til japse. Da er det bare å fylle bensin og kjøre 8)
Nå er jeg forutinntatt, men dette er et rykte, ikke sannhet. Toyota, Honda og Mazda eier ikke tronen på feilstatistikk.
Du har rett. Kanskje det heller skyldes at man stadig kjøper gamle biler og tror de er like bra som nye? 8) ;D
Kjøpte ikke du en barnehage-SAAB for en stund siden? Da ville du ha automat for behagelig køkjøring, nå er det firehjulstrekk for snøføre - hva er det neste? Kabriolet for hete sommerdager? ;D
Mye å skru på etter hvert!
Nå er det helg og jeg har ikke mer PC tid, men jeg får svare denne først....
BOS Bertel O. Steen, importør av Mercedes, nektet lenge å vedgå seg ansvaret de hadde med rust på Mercedes. Eierne trodde de kjøpte en bil med 30 års rustgaranti, som reklamen lovet, men der hadde de ikke regnet med en importør som brukte alle midler for å fraskrive seg ansvaret. Først etter massiv kritikk og rettssaker ble det forandring på dette.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/u-sving-fra-mercedes/a/238184/
"Den sannsynligvis største rustskandalen i moderne tid, sto Mercedes for. Rundt årtusenskiftetble det kjent at produsenten som akkurat hadde innført en rustgaranti på 30 år, hadde produsert prestisjemodller som rustet.Særlig E-klasse, men også C-Klasse ble brunflekket av skjemmende rust."
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/rustproblemer-sender-mercedes-til-bunns/a/174326/
God hukommelse du! Desverre var 9-3'en et mindre bra kjøp. Står nå uten skilter med lekkasje fra motor og girkasse. Orker ikke fikse den før det blir sommer og varmt....
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Bilen til onkelen min var vel blant de som ble fikset i skjul før 2003, samt at han hadde kanskje et godt kundeforhold med tidligere MB kjøp.
En kollega hadden en W210 med automat. Han sølte et par dråper kaffe i midtkonsollen når bilen var forholdsvis ny. 1 dråpe fant veien til elektronikken som styrte automatkassa. Denne konka ut og han ble avkrevd å betale en hel masse penger for å få bilen på veien igjen. Han tok med seg delen og fikk den analysert slik at han kunne bevise at det var snakk om 1 dråpe kaffe.
Etter helsides oppslag i Drammens Tidende med tittel noe sånn som "Luksusbil stoppet av 1 dråpe kaffe", snudde BOS, la seg flate, beklaget og betalte hele kalaset.
I dag kjører han Landcruiser...
Den var for ny
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Nesten litt flaut å huske såpass godt! Men da skjønner jeg hva du driver med.
Du har rett. Kanskje det heller skyldes at man stadig kjøper gamle biler og tror de er like bra som nye? 8) ;D
- Baderomsbloggen min
....
...
...