#61
 5,730     0


Trolig ;D Nei, etter et par epoker m Saab og Citroën er det kanskje like greit å komme seg tilbake til japse.  Da er det bare å fylle bensin og kjøre  8)
Nå er jeg forutinntatt, men dette er et rykte, ikke sannhet. Toyota, Honda og Mazda eier ikke tronen på feilstatistikk.


Denne statistikken her er jo relativt klar når bilene blir nokre år:
Det kan jo være at Toyotaeigere er like nitidig opptatt av bil som 911 og SLK eigere.
Resten er her: http://www.dinside.no/907728/de-beste-og-verste-bruktbilene
4wd til 75k, hva ville du kjøpt? - Skjermbilde.JPG - oblygre
4wd til 75k, hva ville du kjøpt? - Skjermbilde.JPG - oblygre

   #62
 373     Hordaland     0
4wd til 75k er vel en tikkende utgiftsbombe uansett merke. Lest hele tråden, og det har vært mye snakk om passivt sikkerhetsutstyr. Lurer noen på om det alltid virker etter så mange år? Og vil fortsette å gjøre det videre? Det staves d y r t.  :)

Hadde gått for noe mer basic, og tenker at Pajero ikke er det verste da. Ramme. God skrutilgang (les plass), og ikke spesielt dyrt å serve selv, om en vet om rockauto.com og tilsv. nettsteder og kun betaler delene. Hadde selv en topp utstyrt 96 3,5 V6 for et par år tilbake. Bil.  ;D Tørst ja, men kjører ikke så mye. Og mye mer moro enn samme i diesel. God kombo av aut. og lavgir-serie. Ville tenkt litt på denne;

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50734137

Og evt. prutet. 3,0 så ikke like tørst som den jeg hadde. Regn med 1,2. (so what?). Bare vær obs på at dette er en overligger. Prod. 99 eller 2000. Er bilen bra under og føles tight er dette noe å vurdere.  Wink
Signatur
   #63
 10,486     Akershus     0
Mitsu billig å serve??

Et forhandlernett som gir beng, dyre originaldeler og få uoriginale deler.
Signatur
  (trådstarter)
   #65
 8,022     Bærum     0
Tok noen stikkprøver på delepriser på Mitsu...

Dieselpumpe til Pajero 3.2 tar Mitsu Norge 24.000 kr for. Billigste jeg har sett på ebay - 16.000kr (refurbished).

Hallo liksom....
   #66
 373     Hordaland     0
3,2 did er vel strengt tatt over budsjett. Og helst godt brukt i nærhet av budsjett.Ikke mye dieselpumper på bensinere heller. Eller glødeplugger... eller dieselfiltre, eller dieseldyser. (les utgift).

Kjøpte to calippere, br. klosser, olje- og luftfilter og det kom på 2.400,- inkl. tollbeh. frakt og mva. lev. på døra. Synes ikke det er så verst til en doning på nesten 2 tonn. Som kostet over 900 k. ny...

3 literen kostet 630k. (pluss) i 99. Da er det litt bil for pengene. Etter min mening da. Broom har  forøvrig A6 allrad -04  (+ eldre A6 2,5 tdi) på lista over bruktbiler fra helvete.
Signatur
  (trådstarter)
   #67
 8,022     Bærum     0

3,2 did er vel strengt tatt over budsjett. Og helst godt brukt i nærhet av budsjett.Ikke mye dieselpumper på bensinere heller. Eller glødeplugger... eller dieselfiltre, eller dieseldyser. (les utgift).


http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=4561315&finnkode=52073054

Ser jo fin ut.

Pajero med bensinmotor blir vel en smule underdimensjonert dreiemomentmessig, samt at forbruket blir tilnærmet uendelig hvis man drar henger  ::)  ???

   #68
 215     Sortland     0
Har tre biler, alle med 4wd. Den eldste er en Pajero 1992 2,5TD som vi kjøpte i 2002. Da var bilen kjørt 200000 km. Nå har den rundet 418000 km. Det har vært særdeles lite påkost på bilen iløpet av de 12 årene vi har hatt den. Men jeg skrur selv, og i de seneste årene har jeg kjøpt deler hos Milner offroad. Tidligere holdt jeg meg til originaldeler, som er ca. 30% dyrere enn for andre bilmerker..
Det man bør se etter på Pajero 1992-1999 er rust i ramme da dette var et problem der veiene saltes. Ellers er det en veldig holdbar bil.

Ellers så begynner vel Landcruiser 90 å komme ned mot 75K, iallefall under 100K..
   #69
 472     Asker     0



Trolig ;D Nei, etter et par epoker m Saab og Citroën er det kanskje like greit å komme seg tilbake til japse.  Da er det bare å fylle bensin og kjøre  8)
Nå er jeg forutinntatt, men dette er et rykte, ikke sannhet. Toyota, Honda og Mazda eier ikke tronen på feilstatistikk.


Denne statistikken her er jo relativt klar når bilene blir nokre år:
Det kan jo være at Toyotaeigere er like nitidig opptatt av bil som 911 og SLK eigere.
Resten er her: http://www.dinside.no/907728/de-beste-og-verste-bruktbilene


Jeg kjørte videobil i politiet en kort periode år for mange år siden. Da jeg avsluttet den tjenesten, så gikk jeg gjennom loggene for hele perioden og lagde min egne, lille statistikk fordelt på bilmerker.

Mener det var 700-800 linjer totalt i loggene. Ikke èn av dem var Toyota.

Det forteller veldig mye om Toyota-eierne. Det forteller også mye om slitasjen Toyotaene er utsatt for.

Signatur
   #70
 10,486     Akershus     0


Det forteller veldig mye om Toyota-eierne. Det forteller også mye om slitasjen Toyotaene er utsatt for.


Helt klart. Bilene skrotes fordi eierne ikke orker å kjøre dem lenger Smile


Ei jeg kjenner hadde en 1998-modell avensis, gått under 200.000 mener jeg. Den ble skrotet nå i våres. Den har fått normalt med servicer og vedlikehold, men nå var det så mye galt med den at den ikke var noe mer å ha.
Signatur