#71
 6,009     Finnmark     0

Tok noen stikkprøver på delepriser på Mitsu...

Dieselpumpe til Pajero 3.2 tar Mitsu Norge 24.000 kr for. Billigste jeg har sett på ebay - 16.000kr (refurbished).

Hallo liksom....

Ordentlige biler har ikke dieselpumpe Grin Wink
Signatur

   #72
 6,009     Finnmark     0
[quote author=cozmo link=topic=60581.msg620602#msg620602 date=14
Signatur
  (trådstarter)
   #73
 8,022     Bærum     0

Jeg kjørte videobil i politiet en kort periode år for mange år siden. Da jeg avsluttet den tjenesten, så gikk jeg gjennom loggene for hele perioden og lagde min egne, lille statistikk fordelt på bilmerker.

Mener det var 700-800 linjer totalt i loggene. Ikke èn av dem var Toyota.

Det forteller veldig mye om Toyota-eierne. Det forteller også mye om slitasjen Toyotaene er utsatt for.

Hvordan sier det noe om slitasjen? Filmet dere ikke bare de som foretok seg ulovligheter i trafikken?
   #74
 1,151     Akershus     0


Jeg kjørte videobil i politiet en kort periode år for mange år siden. Da jeg avsluttet den tjenesten, så gikk jeg gjennom loggene for hele perioden og lagde min egne, lille statistikk fordelt på bilmerker.

Mener det var 700-800 linjer totalt i loggene. Ikke èn av dem var Toyota.

Det forteller veldig mye om Toyota-eierne. Det forteller også mye om slitasjen Toyotaene er utsatt for.

Hvordan sier det noe om slitasjen? Filmet dere ikke bare de som foretok seg ulovligheter i trafikken?


Ser stadig politiet sørger for sperringer for bilbergere på større motorveier blandt annet
GR
   #75
 794     Rogaland     0
Mye negativt om Audi her, er absolutt ingen Audi-entusiast, og har kun hatt en A4 (B7, '05), men kan ikke si annet enn at det var en kongebil. 2.0TFSI avant quattro med veldig mye utstyr. Hadde den bilen i over tre år, skifta en ventil til en femhundrings, ellers vanlig vedlikehold. Og denne bilen hadde gått langt og var noen år, enormt tight og fin. Fantastisk fremkommelighet, nabo som bor lenger ute på veien her stod fast med sin fancy Qashqai, og trodde ikke sine egne øyne da jeg kom i godt driv med snø over panseret på en senka stasjonsvogn.

Problemene med herdingen på kamakslingene på 2.5TDI gikk vel over på tidlig 2000-tall, og med den samme modellen gikk også forstillingsproblemene ut. Får komplett forstillingssett til de bilene på Biltema, og det sier jo sitt, men allikevel så betyr det også at det ikke er noen avskrekkende kost for å skifte alt.

Det som er en tragedie med Audi i Norge, det er Møller. Jeg brukte tre forskjellige Møllere, og det var jevnt over en tragedie. Jeg forstår ikke hvordan de klarer å kjøre samme dårlige kvaliteten på forskjellige forhandlere på tvers av landet.
   #77
 472     Asker     0
Hvordan sier det noe om slitasjen? Filmet dere ikke bare de som foretok seg ulovligheter i trafikken?

I disse loggene er det hastighetsovertredelser det er snakk om. Høyere fart, mer energi, mer slitasje er min tanke..
Signatur

   #78
 10,486     Akershus     0
Jeg har ført statistikk de siste dagene, og kan avsløre at 3 av 3 biler jeg har sett på bergningsbil eller bak et tau, var ford ...
Signatur
   #80
 6,704     Akershus     0
At du ikke gjorde forskningen din før jeg handlet Ford, frodes.. De 400 problemfrie kilometerne jeg har kjørt til nå må bare være flaks ;D

Ellers, og fullstendig OT - er det egentlig lov å taue biler lenger? På visse vilkår?