#71
 3,589     2
Og så var det bensintasjon-eieren som alltid gikk i egne tanker når han skulle fylle drivstoff... Smile

   #72
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0
I går var dieselen 15.78,- her vest for Bergen. Jaggu greit å ha 98l tank da ja. Prøver å handle når den er under 12, men alt under 14 er egentlig glimrende. Vi bor noen saftige steinkast fra terminalene, så det burde jo være grisebillig...
Signatur
   #74
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0
98l tank var solid....Hva slags kjerre er det?

Bilder fra hverdagen! -  - Vossingen
Er faktisk nede i literen på milen med kombikjøring 30-60KM totalt daglig. Så tanken varer en stund Smile
Signatur
   #75
 14     0
I går var dieselen 15.78,- her vest for Bergen. Jaggu greit å ha 98l tank da ja. Prøver å handle når den er under 12, men alt under 14 er egentlig glimrende. Vi bor noen saftige steinkast fra terminalene, så det burde jo være grisebillig...

Hver mandag og torsdag klokken 16.00 så blir prisen justert opp til villedende pris. Så du bør fylle mandag eller torsdag før dette for å få billigst mulig diesel. Mulig at det ikke er 16.00 der du bor, men det er bare å følge med en dag. Med så stor tank burde det være lett å planlegge litt Smile Her i området er prisen ned på 11 kroner hver uke.
   #76
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0
I går var dieselen 15.78,- her vest for Bergen. Jaggu greit å ha 98l tank da ja. Prøver å handle når den er under 12, men alt under 14 er egentlig glimrende. Vi bor noen saftige steinkast fra terminalene, så det burde jo være grisebillig...

Hver mandag og torsdag klokken 16.00 så blir prisen justert opp til villedende pris. Så du bør fylle mandag eller torsdag før dette for å få billigst mulig diesel. Mulig at det ikke er 16.00 der du bor, men det er bare å følge med en dag. Med så stor tank burde det være lett å planlegge litt Smile Her i området er prisen ned på 11 kroner hver uke.

Stemmer sånn noenlunde det med her. Den var rimeligere tidligere på Torsdagen.
Litt værre med disse to luringene her. 3-liters Vsex bensin og automat. Og 48 liters tank Laughing Blir fylling både titt og ofte. Men hva gjør man ikke for å slippe dieselkaklingen...

Bilder fra hverdagen! -  - Vossingen
Signatur

   #79
 3,042     Akershus     0
Skulle du ikke bare handlet deg en skikkelig traktor først som sist, fikse, så hadde du sluppet så mange nesten-traktorer? Grin
   #80
 1,818     Skogsvåg på Sotra     1
Har du 3 paj'er ? To bensin og en diesel !?

Selvsagt Angel Neida, det er litt tilfeldig. Dieselen er jo den nyeste, '06. 7 seter og lett modifisert av Ralliart (Mitsubishis rallyavdeling) med 520Nm. Fin hverdagsbil, og ganske rimelig i eie, så sant en mekker selv eller i det minste handler slitedeler fra Der Grosse Ausland. Delepriser er hysterisk morsomme her i Norge, men det er god tilgang på fornuftige priser fra GB og Tyskland. Skal du se på en brukt så sørg for at du finner en norsk en, de importerte mangler ofte mye utstyr som ekstra varmeapparat, dobbel batteri, motorvarmer, m.m. 2006 og nyere har ESP, som jeg vil påstå er et must for trygg ferdsel. Ikke bare vanskelig men henimot umulig å hente inn en solid sladd med disse, ESP er ytterst virkningsfullt på disse. Fra 2007 er det commonrail på samme motor (3.2 diesel), denne er ikke helt problemfri, men bilen ellers er litt penere med xenonlys og litt detaljer utvendig og mer moderne dashbord, skjønt denne 2006-modellen ser igrunn helt grei ut innvendig. Alle vanlige Pajero har 1 stor svakhet med rust i fyllerør til tanken samt tanken selv. Dette gir store skader på motor, så dette må du få sjekket grundig før evt kjøp. Vi snakker om 70-100.000,- om ikke rusten holdes i sjakk. Ufattelig mange bryr seg ikke om dette eller ikke vet om dette, og biler til 1 mill ny kan være vrak etter bare 12-13 år.
Disse Pajeroene som er solgt fra 2000 og fram til idag med bare mindre endringer, har ikke ramme men selvbærende karosseri. Derved er de faktisk veldig fin å kjøre, selv om den ikke sitter som en senket Audi i svingene. Fartsdumper blir mer gøy enn irriterende Grin

De 2 gamle Pajero Sport er henimot identiske, med 200 produksjoner i mellom. Rammebiler, faktisk samme bil som L200 Pickup. Den grønne har jeg hatt et par år, og er i suveren teknisk stand og har levd et godt liv på saltfrie veier i Finnmark/Nordland. Men den er kjipt utstyrt, med dårlige seter og ikke AC m.m. Den svarte er veldig fin i kabinen, og er fullspekket av utstyr, bling-bling, skinn, AC, kompass, blodharry kufanger som går rundt hjørnene, bøttelykter, m.m. Men den er plukk råtten i rammen, på grunn av slurvete antirustbehandling. Kjøpte den som delebil for 12.000,-, fyren hadde kjøpt den for 70.000,- under 1 år tidligere. Så stakkaren gråt en skvett da jeg kjørte avgårde med den. Karen på bildet er stasjonssjefen på biltilsynet i Bergen. Han kom ut til meg (her snakker vi service!), gikk gjennom alle papirer på begge bilene, kufangere etc, plomberte en haug med boltefester, og godkjente oppstart av "prosjekt Pajero". I løpet av vinteren skal jeg bytte om kabinene på disse, så jeg sitter igjen med ramme, motor og gir fra den grønne, og kabinen fra den svarte. Alt lovlig og med de beste lykkeønskninger fra sjæfen sjøl. I gebyrer og slikt kommer det hele på 450,- for en visning av bilen til slutt.
Så, denne Pajero Sporten er og skal fortsatt være en guttebil som jeg bruker til å kjøre kidsa til skole/bhg med, ellers ikke noe langkjøring i og med at den er litt glad i bensinen. Tar jeg vare på den så bør den vare i en del år. Teknisk er de temmelig idiotsikre, det er stort sett rusten som tar de. Utstyrt med FluidFilm sauefett samt lett tilgang på verksted som kan lage alt tenkelig i stål, så tror jeg det skal gå bra.
Signatur