Hvorfor skulle det være mer bruk for et skjold bak enn foran?
På endel litt eldre biler var det ofte kalipper og skiver, men brekket gikk på tromler inni skivene igjen. Da var (er) skjoldene en del av håndbrekket, og må sitte der.
Hvorfor skulle det være mer bruk for et skjold bak enn foran?
På endel litt eldre biler var det ofte kalipper og skiver, men brekket gikk på tromler inni skivene igjen. Da var (er) skjoldene en del av håndbrekket, og må sitte der.
Hvis det er slik så er den ytre skjoldet mye tynnere enn det som holder fast håndbrekkdelene. Den ytre delen er den som ruster av, mens den indre, tykkere delen sjeldent ruster av. På Camry'n våres er alle de tynne (begge foran, og de ytre bak) rustet av. Gikk igjennom PKK uten at de påpekte det...
Signatur
Det er ikke resultatet som teller, men at det tar lang tid og aldri blir helt ferdig...
Skjoldet er ikke nødvendigvis en del av trommelen/håndbrekket, men noen har løst det slik ja. BTW så er det ikke bare gamle biler som har trommel til håndbrems og skive til vanlig. Mange nye som også leveres med den løsningen.
Så et varsel om en anbefaling på denne tråden. Da må resultatet legges inn: Bilen gikk igjennom EU-kontroll uten kommentar om manglende bremseskjold. Den har bremseskjold på ett bakhjul. Ikke det andre bakhjulet. Framhjulene hadde ingen bremseskjold originalt.
På endel litt eldre biler var det ofte kalipper og skiver, men brekket gikk på tromler inni skivene igjen. Da var (er) skjoldene en del av håndbrekket, og må sitte der.
Hvis det er slik så er den ytre skjoldet mye tynnere enn det som holder fast håndbrekkdelene. Den ytre delen er den som ruster av, mens den indre, tykkere delen sjeldent ruster av. På Camry'n våres er alle de tynne (begge foran, og de ytre bak) rustet av. Gikk igjennom PKK uten at de påpekte det...