#121
 6,009     Finnmark     0


0,74 l/mil med 5,2 L V8?.............hmmm ??? ???
Må ha vært rolig kjøring med med mange bakker nedover da?


... og 4wd og dekk med kurante egenskaper for daglig bruk i gjørmete beiteområder. (Det var vel en grunn til diverse ledd i forstillinga måtte byttes ved 70.000km på både den og dens diesel etterfølger)
0,76-0,78l/mil stort sett på langkjøringa i følge kjørecomputer. Da med cruisekontroll innstilt på fartsgrense+15 og hovedsaklig kjøring på e18/e6 rundt oslofjorden.
Ikke noe problem å få den til å bruke 5-6 ganger så mye om man ville det. Og i byen var 2l/mil normalt om man var forsiktig.


Min erfaring er at kjørecomputere ikke er helt til å stole på.....
Vi måler alltid forbruk ved fylling av drivstoff og kjørelengden!
Signatur

pwb
   #122
 2,292     Ski     0


Jeg målte bilen forbruket på min 2 liter, 200hk og 1600kg bensinbil sist jeg kjørte alene fra Trondheim - Kristiansund og da var forbruket på hele 0.74 l/mil selv om høyrefoten var tung.


Det er omtrent samme forbruk som jeg hadde i snitt på langkjøring med 1997-modell Jeep Grand Cherokee med 5,2L v8


Vel, de som påstår de har klart 25mpg på highway med 5.2L blir ikke trodd, det er da 0.94 så tror nok kjørecomputeren din var/er defekt.
   #126
 8,022     Bærum     0


På diesel er det i alle fall sånn. Når du passerer 4000 rpm er det brått stopp og du må gire.

Du er vel klar over at "rødlinjen" er mye lavere på diesel?

Kjører ikke biler drevet av traktorfuel, men trodde kanskje at de kunne finne på å strekke seg til 4000 på rødmerking.  Men tviler ikke på at det er som du sier, og desto verre. I alle fall med manuelt gir.

   #128
 22,342     Akershus     0

Kjører ikke biler drevet av traktorfuel,

Traktorfuel er herlig. Med den riktige motoren så klart. Jeg kjører nå en ny Nissan Navara diesel. Det er traktor i forhold til andre dieselgreier jeg har kjørt, men det er mye bedre enn Daihatsu Coure med sin herlige tresylindrete diesel...

Personlig har jeg ikke noen preferanse for drivstoff. Det viktigste er at motoren er god.
   #129
 1,011     0
det fine med diesel motorer,er at det bare trengs ny programvare,så får man endel mere hk og dreiemoment,på min 126 hk diesel,så kan jeg få 220hk og dreiemomentet øker fra 294 til 455,da bør "traktoren" flytte seg rimelig greit også
  (trådstarter)
   #130
 5,111     Sørnorge     0

Vel, de som påstår de har klart 25mpg på highway med 5.2L blir ikke trodd, det er da 0.94 så tror nok kjørecomputeren din var/er defekt.


Mulig det. I.o.m at det var firmabil brukt av flere ble den aldri kontrollert ved fylling.