#512
 834     Sørvikmark     0
Frustrasjonstråden på Byggebolig! -  - Innholdsansvarlig Byggebolig (cheffen)

Har time hos doktoren 11.09 for å finne ut hvor mange nyrer jeg må få avgårde på det svarte markedet.

Motor og drivverk forsikring?


Bytta forsikring i år (codan->gjensidige) og han hos gjensidige kunne fortelle at jeg hadde samme dekning som hos codan (kasko+/bil+) med svært gode vilkår og flott dekning blablablablabla. Glemte bare å si at det kun var 4 dager til bilen fylte 8 år og den biten falt bort. Synes oppriktig synd i ho jeg møtte på tlf når eg ringte å skulle avtale leiebil/få et skadenummer og ho fortalte meg at nei det hadde jeg kun ved kasko.
   #513
 834     Sørvikmark     0
Frustrasjonstråden på Byggebolig! -  - Innholdsansvarlig Byggebolig (cheffen)

Har time hos doktoren 11.09 for å finne ut hvor mange nyrer jeg må få avgårde på det svarte markedet.


Det var ikke toppakningen ! Det var veldig gledelig å finne ut av - en vakumpumpe i tilknytning til egr samt slangen fra denne var gåen.
   #514
 5,111     Sørnorge     0
Hva var symptomene og hvilken bil/motor?

Den ene bilen min (Primera P12 1,9cdi, F9Q) kjører med EGR frakoblet. Med EGR tilkoblet vil den i løpet av 50mil miste halvparten av turbotrykket og da kreves to fulle tanker med injektor rens for å få motorkraften tilbake. EGR kobles til kun ved EU-kontroll. Feilkode nullstilles ved å starte motor, kjøre minst 10 min sammenhengende i hastighet over 30km/t, og skru av motor, la motor være av i minst 5 min. Gjenta den prosessen 3 ganger. (Alternativt bruk ODBII-adapter, $12 på ebay)
   #515
 834     Sørvikmark     0
Hva var symptomene og hvilken bil/motor?

Den ene bilen min (Primera P12 1,9cdi, F9Q) kjører med EGR frakoblet. Med EGR tilkoblet vil den i løpet av 50mil miste halvparten av turbotrykket og da kreves to fulle tanker med injektor rens for å få motorkraften tilbake. EGR kobles til kun ved EU-kontroll. Feilkode nullstilles ved å starte motor, kjøre minst 10 min sammenhengende i hastighet over 30km/t, og skru av motor, la motor være av i minst 5 min. Gjenta den prosessen 3 ganger. (Alternativt bruk ODBII-adapter, $12 på ebay)


Drakk kjøleveske som Bjørn Sundquist på en fin fredag. Jeg kan altfor lite om bil og har ikke anledning til å bruke nok tid på å lære meg essensielle ting. Så jeg betaler heller litt for å få bistand når det trengs.
  (trådstarter)
   #516
 6,704     Akershus     0
Vinduet sto litt åpent slik det pleier om natten. Hekter bare ringen på haspen på den delen som sitter karmen. Altså den man lukker haspen på. Hørte det slo litt i vinduet tidligere på kvelden, men det har aldri vært noen problemer med det i løpet av de 5 årene vi har bodd i huset. Så jeg lot det bare stå slik. Det skulle jeg ikke gjort.

Rett før 04:00 i natt hørte jeg et smell, raskt etterfulgt av klirring. Det var ikke tvil. Haspen hoppet av når vinduet slo mot karmen, vinduet tok en 180 graders sving og traff veggen. Dermed knuste glasset på det innerste vinduet. Det er snakk om et koblet vindu fra 60-tallet. Tror det gikk greit med de ytterste glassene, sikkert fordi det har seks små glassruter som tåler mer juling enn én stor glassflate.

Så da er det bare å bestille et nytt glass og sette i gang..
   #517
 615     Øvre Eiker     1
Bestilling av nytt oppholdskort for personer med permanent oppholdstillatelse i Norge er blitt utvidet fra å bare skrive inn DUF-nummer, navn, grunn for bestilling og velge time for levering hos politiet, til å bli en omfattende søknad hvor man må skrive inn nesten alt fra opprinnelig søknad om opphold og liste alle feriereiser de siste 4 år (oppholdskortet varer 2 år).

Tusen takk Høyre og FrP for mer byråkrati.

(Jeg skjønner jo hvorfor; når man må gjenta de samme opplysningene annethvert år øker det sjansen for å skrive noe feil, og så er det "du har løyet til UDI, nå kan vi kaste deg ut av landet".)

   #518
 4,258     0
En eller annen #($## har forsynt seg med sykkelen min i natt, frister med åtejakt på sånne. .
   #519
 5,111     Sørnorge     1
Nærlyspæra på bilen tok kvelden. Av med grill og ut med hele lykta for å bytte pære, og høydejusteringen måtte rekalibreres etter remontering.
To dager etter gikk fjærnlyspæra i samme lykt. Samme jobb på nytt.
HSt
   #520
 37,739     Lillestrøm kommune     0
De går gjerne på andre siden også, antar spennigen blir høyere når strøm til den defekte pæren er borte.