Synes for min del den ekstra turen med viskeren har mye for seg. Som oftest kommer det jo noen dråper på ruta etter de første 4-5 sveipene, slik at man må ta et ekstra sveip uansett.
Dumt at denne finessen av en eller annen grunn forsvant med siste nybilkjøp, selv om det er samme modell som den forrige.
Nå om dagen går det i Shell sin spylerveske med litt turtle super sikt i. Det fungerer greit, og den er oppgitt til å tåle -20. Den har iallefall ikke gitt meg noen ishinne som flere av disse billige gjør.
Før har jeg som regel blanda selv fra konsentrat, og da enkelt kunne endre kuldeegenskapene etter behov.
Synes for min del den ekstra turen med viskeren har mye for seg. Som oftest kommer det jo noen dråper på ruta etter de første 4-5 sveipene, slik at man må ta et ekstra sveip uansett.
Dumt at denne finessen av en eller annen grunn forsvant med siste nybilkjøp, selv om det er samme modell som den forrige.
Heller en dråpe ekstra enn å kline til heler ruten...
Hvis man trenger ekstra sveip er det bare å dytte på spaken.
Har funnet ut at hvis jeg trykker hendelen ned på enkelvisk mens den visker etter spyling, så kommer ikke det ettervisket. Fryktelig dårlig forklart, men altså hendelen først mot rattet for å spyle og så et trykk ned rett etterpå. Da viskes det bare tre ganger uten den fryktelig irriterende ettervisken seks sekunder senere.
Interessant skal prøve dette. Lurer på hvorfor de har funnet på dette tullet.
Det funker på min bil hvis man holder den nede lenge nok, dvs monst et helt sveip.
Det å spyle kort tid utløser hele sekvensen, så det hjelper ikke.
Oppdaget i går at dysene mine har frosset. Lyktespyler og bakrute funker, men ikke frontrute. Gjetter på at den frøys på motorveien i -18 for noen dager siden, og at den har skilt seg litt slik at det som er nærmest dysene nå bare er vann og ikke vil tine før neste solstråle. Dette er antagelig ulempen med å ha spyledysene på pusserarmen; de blir mer avkjølt av fartsvinden.
Folk har vel snart lært seg at når de ser en VAG i trafikken, er det gjennomsnittet av antall blink til hver side som forteller hvilken rettning bilen kanskje vil ta.
Edit: Modereringsfeil. Fikk visst klistret mitt eget innlegg hos denne brukern
Siste redigering: Wednesday, January 23, 2013 8:26:39 AM av Logiman
Dumt at denne finessen av en eller annen grunn forsvant med siste nybilkjøp, selv om det er samme modell som den forrige.
Før har jeg som regel blanda selv fra konsentrat, og da enkelt kunne endre kuldeegenskapene etter behov.
Konsentrat er veien å gå om man vil ha noe skikkelig som funker uten at det blir for kostbart.
Hvis man trenger ekstra sveip er det bare å dytte på spaken.
Det å spyle kort tid utløser hele sekvensen, så det hjelper ikke.
Antagelig av samme grunn som at det ikke går an å skru av blinklyset før den har blinket 3 ganger.
Ikke noe problem. Da dytter man spaken andre veien. Da slutter den med det. (Men blinker da tre ganger andre veien ;D )
Edit: Modereringsfeil. Fikk visst klistret mitt eget innlegg hos denne brukern