#11
 3,277     I huset mitt     0
Komplett er vel blitt sånn de også at de må ha vekst hvert eneste år for enhver pris. Da kan de enten vokse selv eller organisk som blårussen kaller det. -De har vel valgt organisk ser det ut som.

   #12
 1,473     Oslo     0
Power på Hamar var gode for x år siden. Den gangen het de Expert.
Nå er det elendig kundeservice der. Power og Elkjøp har jo på det nærmeste monopol i Norge og det er vel de ansatte og ledelsen klar over.
Signatur
   #13
 2,435     Hordaland     0
At Power og Elkjøp har monopol i Norge er det Ola Nordmann selv som har forårsaket. Det er resultatet av at Ola Nordmann kun tenker pris, og gjerne kjører i timesvis for å få produktet noen hundrelapper billigere. De store konsernene som kan ta inn paller på paller med samme artikkel vil naturligvis oppnå best pris fra produsent og leverandør, med lavest pris ut til kunde. Resultatet er at de små butikkene, som gjerne er bedre på kundeservice og lojalitet, taper kunder og går dunken én etter én.
Signatur
   #14
 1,473     Oslo     0
Jeg noterer meg påstanden, men da er vi vel også skyld i at vi har "matmonopol". Tre eiergrupper/kjeder har rundt 96% av matvareomsetningen i Norge og dette gir jo store muligheter for å presse produsenter, drive prissamarbeid og annen kriminalitet.
Dette ble en avsporing og temaet monopoler i Norge skulle hatt sin egen tråd.
Signatur
   #15
 186     Bergen     0
Det verste er at de store kjedene enten ikke kan eller gidder å sette seg inn i forbrukerkjøpsloven heller.

Var innom da min egen vaskemaskin røk for en tid tilbake siden. En Samsung-maskin med et lass fancy funksjoner. En av disse funksjonene er tydeligvis at "spider-assembly'en" altså braketten bakpå selve trommelen spiser seg selv opp etter x-antall år. I mitt tilfelle godt over 4 år.  Fortsatt innenfor gode gamle "5års reklamasjonsrett".

Tropper da opp i butikken og forteller min sørgelige histore hvorpå selgeren(sjef på den avdelingen også) presterer å si at dette er helt vanlig. Og at det med all sannsynlighet er et lager som har røket, som igjen er en slitedel.
(I mitt tilfelle kunne jeg løfte hele trommelen opp flere cm på ett område i rotasjonen og jeg visste da at det var mer enn bare lager-slakk det gjaldt). Jeg kunne derfor GLEMME alt som har med reklamasjon å gjøre, men han kunne tilby meg 500kr i avslag på en annen maskin....

Endte da med at jeg tok direkte kontakt med produsent. De tok igjen kontakt med en underleverandør/service-bedrift som ringte meg etter 2 timer. Avtalte tid for service og satte i gang.
De dukket opp til avtalt tid og etter 4t på vaskerommet mitt hadde fyren demontert, byttet deler og sammensatt maskinen igjen. SELVSAGT uten kostnad siden dette er en reklamasjonssak.

Lurer på hvor mye forbruker-penger som egentlig bare "går tapt" pga. slappe butikkarbeidere som ikke vil kundens beste.
HSt
   #16
 37,745     Lillestrøm kommune     0
Ser Power får mest pepper her, før jul var jeg til Elkjøp for å kjøpe vare med grønn lagersaldo, men varen var ikke der. Men det ble logistikk avvik rabatt på annen vare i steden.
  (trådstarter)
   #17
 1,674     0
Elkjøp har faktisk vært rimelig greie, og ikke minst, det har vært mulig å få snakke i telefon direkte med butikken. Er nok mere service der.
Det som var verst med Power var jo at det ikke var mulig å få kontakt med de, kundeservice fikk også telefonsvareren når de prøvde å ringe, de påsto at de ikke heller hadde noen telefonnummer til butikken. Noe jeg synes er merkelig.
Oppvaskmaskinen er nå satt opp og vasket første delen av haugen på vaskebenken, den er helt grei, virker det så langt.

   #18
 2,435     Hordaland     0
Det som var verst med Power var jo at det ikke var mulig å få kontakt med de, kundeservice fikk også telefonsvareren når de prøvde å ringe, de påsto at de ikke heller hadde noen telefonnummer til butikken. Noe jeg synes er merkelig.

Fasttelefon er på vei ut, både i hus, hjem og bedrifter. Flere og flere større konsern/kjeder går over til egne sentraliserte telefonsystemer som driftes over internett. De ulike butikkene/avdelingene rundt om har derfor gjerne ingen telefonnummer lenger, alt er faset ut og lagt over til nye bedriftsinterne systemer. Kundesenteret har derfor kun et internnummer til de ulike avdelingene/butikkene, og alle samtaler må gå gjennom det sentraliserte systemet/kundemottaket.
Signatur