1 404    72    0  

Importere bil

 1 370     Bergen     0
Må kjøpe ny bruktbil da nåværende bil er på overtid.... :(

Ønsker å kjøpe en Volvo S40 til rundt makspris 130k.
har sett litt på finn.no, men ikke så mange i den prisklassen vi er i.
Enten er de dyrere, eller så er det billigere modeller.

Har derfor begynt å sett litt på dette med import. Kikket litt på mobile24.no

-Er det vits å importere bil i denne prisklassen?
-Gjøre importjobben selv/sette bort jobben til de som kan dette, og ta fakturaen og smile?
-Andre nettsider i utlandet som en kan kikke på?

Takk for innspill


   #1
 2 987     Akershus     0
Titt på bytbil.com og finn noe som som ser fint ut. Legg inn detaljene på http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=no

Dette koster det deg å importere bilen. (Husk å trekk av momsen hvis du legger inn prisen) Denne prisen blir som regel ganske stiv for en bensinbil pga. co2-avgifter. Man kan søke om å få engangsavgiften beregnet etter alternativ metode etter at man har ført bilen inn i landet (og betalt etter den vanlige metoden). Dette kan bli en del rimeligere, men kan bli dyrere også. Den alternative metoden ser på norske bruktpriser og virker som den gjør et gjennomsnitt av bruktpris og vanlig engangsavgift.

Det er co2 og motoreffekt som typisk gir stor engangsavgift. Import av diesel er svært fordelaktig pga. lave co2-utslipp. NOx-avgiftene er nærmest ingenting i forhold. Som referanse så skilte co2/NOx på en SAAB jeg tittet på på henholdsvis 50.000 og 5.000, ca. samme effekt på motorene. 45k ekstra for bensin er stivt.
  (trådstarter)
   #2
 1 370     Bergen     0

Titt på bytbil.com og finn noe som som ser fint ut. Legg inn detaljene på http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=no

Dette koster det deg å importere bilen. (Husk å trekk av momsen hvis du legger inn prisen) Denne prisen blir som regel ganske stiv for en bensinbil pga. co2-avgifter. Man kan søke om å få engangsavgiften beregnet etter alternativ metode etter at man har ført bilen inn i landet (og betalt etter den vanlige metoden). Dette kan bli en del rimeligere, men kan bli dyrere også. Den alternative metoden ser på norske bruktpriser og virker som den gjør et gjennomsnitt av bruktpris og vanlig engangsavgift.

Det er co2 og motoreffekt som typisk gir stor engangsavgift. Import av diesel er svært fordelaktig pga. lave co2-utslipp. NOx-avgiftene er nærmest ingenting i forhold. Som referanse så skilte co2/NOx på en SAAB jeg tittet på på henholdsvis 50.000 og 5.000, ca. samme effekt på motorene. 45k ekstra for bensin er stivt.


takker skal sjekke siden senere...
   #3
 10 486     Akershus     0
Generelt er det lite å spare på å importere så gammel bil, men det er mer å velge i av farger og utstyr. Det er mulig du kan spare litt på import fra land der ikke folk av en eller annen grunn tror at volvo er så stas.


Hvorfor vil du egentlig ha en S40?
En litt videreutviklet DAF, produsert i Nederland, mer eller mindre som en Mitsubishi Carisma, med påklistrede volvomerker?

Eller er de nyere litt bedre?

Første generasjon S40 har jeg en del timer i, og også en del timer under. Kan ikke si jeg er veldig imponert.
Signatur
  (trådstarter)
   #4
 1 370     Bergen     0

Generelt er det lite å spare på å importere så gammel bil, men det er mer å velge i av farger og utstyr. Det er mulig du kan spare litt på import fra land der ikke folk av en eller annen grunn tror at volvo er så stas.


Hvorfor vil du egentlig ha en S40?
En litt videreutviklet DAF, produsert i Nederland, mer eller mindre som en Mitsubishi Carisma, med påklistrede volvomerker?

Eller er de nyere litt bedre?

Første generasjon S40 har jeg en del timer i, og også en del timer under. Kan ikke si jeg er veldig imponert.


Har alltid hatt volvo og er godt fornøyd med det. Andre generasjon blir produsert/satt sammen iu Gent i Belgia.
Bilene er bra de.... Pris litt for høy kanskje....

   #5
 543     Asker     0
Mobile.de har fått norsk utgave som søker i hele europa. Prisene kommer opp i Nok med avgifter. Dog ikke stol helt blindt på disse prisene. Sjekk tallene opp mot toll.no! Ting som er relatert til frakten er alltid noe uvisst. Det dukker fort opp noen "avgifter" til hist og pist....

http://www.mobile24.no/
Signatur
   #6
 22 342     Akershus     0
Tittet på en eldre firehjulstrekker til 40000kr, avgiften ble 260 000. (Vw Pheaton) Skal si staten skor seg på gammelt stål.
   #7
 136     Åre     0
S40 ?? Håper virkelig at du har en kjempego grunn til at du vil ha det, det er en billig Volvo "kopi".
kjøp heller en V50 som er en "liten" v70.
V50 2005-2008 mod koster ca 130 000 ,- fra tyskland.

   #8
 3 109     Norge     0
No er vel strengtatt v50 heller ikkje en skikkelig Volvo heller då.

Og trådstartar var ute etter en sedan ikkje ei stasjonsvogn.
   #9
 22 342     Akershus     0
Nå er vel strengt tatt Volvo ikke Volvo lenger. Hvem er det som lager Volvo nå? Geely?