#21
 1 103     Nordpolen     0
Volvo var jo solgt til ford rundt 1999 og s/V40 som kom rundt 2004/5 var vel tuftet på ford fokus/c max. Ut i fra det jeg vet så var den generasjonen en bra bil, med lite feil.Men det er klart kjøper man brukt bil så er det vel greit å regne med påkost

   #22
 994     Trøndelag     0


Vel volvo s40 blir det nok uansett på oss.....

Er S40en skikkelig bra bil?

Jeg kjenner noen som har hatt V40er, og de var absolutt ikke feilfri og hadde dyre reparasjoner. At de var basert på Carisma var vel ikke noe pluss heller, da det er en utrolig kjip bil. Det kan hende de har bedret bilene siden den gang. Ingen jeg kjenner har hatt en slik Volvo etter de erfaringene.


Som andre også har nevnt og har ikke S40 av generasjonen det snakkes om her noe med den gamle S40 og Carisma å gjøre. Den er med det jeg vet holdt for å være en bra bil.
   #23
 994     Trøndelag     0

Nytt karrosert, ny modell, ny genrasjon, det er vel stort sett det samme er det ikkje, eller skal vi starte med flisespikkeri?


Ikke meningen å spikke en eneste flis Smile Misforstod deg litt og trodde du mente at V50 kom som en ny modell mens S40 fortsatte som en faceliftet versjon av den gamle, ser at det er flere i denne tråden som tror at S40 er S40...
   #24
 3 997     Oppland     0


Vel volvo s40 blir det nok uansett på oss.....

Er S40en skikkelig bra bil?

Jeg kjenner noen som har hatt V40er, og de var absolutt ikke feilfri og hadde dyre reparasjoner. At de var basert på Carisma var vel ikke noe pluss heller, da det er en utrolig kjip bil. Det kan hende de har bedret bilene siden den gang. Ingen jeg kjenner har hatt en slik Volvo etter de erfaringene.

jeg kjenner en som har hatt mye tull med en nyere Mercedes S-klasse. Daer det jo nødt til å være en dritt modell.. ::)
Å ha en bil som aldri har feil er ikke mulig. Jeg hadde selv en V40 i noen år uten noe mer tull enn service og en ny utetemperaturføler.
   #25
 1 103     Nordpolen     0
"Å ha en bil som aldri har feil er ikke mulig", er fult mulig det, vi har hatt 2 hiacer på jobb, de har over 5 år vært feilfri
   #26
 22 342     Akershus     0

jeg kjenner en som har hatt mye tull med en nyere Mercedes S-klasse. Daer det jo nødt til å være en dritt modell.. ::)
Å ha en bil som aldri har feil er ikke mulig. Jeg hadde selv en V40 i noen år uten noe mer tull enn service og en ny utetemperaturføler.

Jeg bare syntes de hadde hatt mere tull enn andre, og så kjøpte de en Freelander. Der røyk jo alt mulig. På Volvoene var det motorproblemer og oljelekkasjer. Da det begynte å lekke fra veivtettingen ved svinghjulet ga de opp.
   #27
 994     Trøndelag     0

Jeg bare syntes de hadde hatt mere tull enn andre, og så kjøpte de en Freelander. Der røyk jo alt mulig. På Volvoene var det motorproblemer og oljelekkasjer. Da det begynte å lekke fra veivtettingen ved svinghjulet ga de opp.


Uheldig kan en være uansett. S40 er blant de beste i flere undersøkelser, se f.eks her:

http://bil.bt.no/bil/article4084205.ece

   #28
 22 342     Akershus     0
Tydligvis kan de ha vært uheldige.

Lurer også på hvordan slike undersøkelser er laget. Ofte står det ikke premissene. At Toyota alltid kommer så godt ut forundrer meg. Jeg har hatt et par slike, og synes det var mere tull med de enn Ford. En annen jeg kjenner hadde en Toyota Picnic. De måtte til slutt skifte motoren. Dette kombinert med stadige og relativt dyre reparasjoner gjorde at de solgte bilen.
   #29
 2 987     Akershus     0
De statistikkene er litt jalla. Var jo nylig en som gav Mercedes toppkarakter, men ser du på listen så er bla. batteriproblemer en av de store synderne. Er vel litt misvisende at en nisse har kjørt tomt batteriet sitt skal gi store utslag på hva som regnes som driftssikkert.

Fra avdelingen for anekdotisk bevisføring så må jeg si at dette med C-klasse er merkelig. Du finner ikke flere biler langs E6 inn og ut av Oslo når det sludder og er jævlig ute enn C-klasse. I vinter sto de som perler på en snor. Aner ikke hvorfor, men det virket som sludd ikke er helt kompatibelt med viskerne på de bilene. Blir jo sånn deilig saltsørpe her også.
   #30
 10 486     Akershus     0
Det var dagens :)
Omtalte e-klasse har systemer som skrur av varmeteåder og sånt hvis det blir dårlig med strøm. De færreste skjønner selv at man ikke kan bruke alt av strømslukere når de kjører småturer vinterstid.

Skulle gjerne sett statistikken som viser at det kryr av c-klasser i veikanten når det sludder Smile
Signatur