#31
 358     Rælingen     0
Har selv hatt vw touran i 8 år nå.....med dsg. Tror ikke det blir ny vag for å si det sånn. Svinghjul, webasto, sink slipp på lakk, turbo, abs sensor +++.....kun dyre ting.


Hvor mange km/år røk svinghjul og turbo på?

Svinghjul røk på 105000/4 år, ergo var det ikke garantisak i utgangspunktet. Fikk kranglet meg til det likevel. Pris på bytte var vel ca 21000 den gang (2010). Turboen begynte å få tretthetstegn i fjor pga treghet i et stag som ikke kan byttes separat, må bytte hele turboen som gjøres snart. Hadde vel passert ca 190000 når dette inntraff. Du kan nok halvere disse prisene hvis du styrer unna Møller, men likevel.



  (trådstarter)
   #32
 8,022     Bærum     0
Ar turbo må byttes på snaue 200k km er vel ikke noe å si på
Svinghjul på 105k derimot er jo alt for dårlig, men det kom vel frem at vw hadde produksjonsfeil på svinghjulene sine en periode.

Abs-sensorer har jeg byttet i by ogne på alle biler jeg har hatt. Ganske normalt.

Ang webasto er vel ikke problemet vw, men Webasto. Har inntrykk av at brennkammer ryker på disse, uavhengig av hvilken bil de sitter montert i.
   #33
 358     Rælingen     0
Fikk montert forsterket svinghjul på min, kom fra 2007 modeller ble jeg fortalt. Turbobytte ved 200k er greit det, ville bare informere.

Problemet er nok både webasto og vw. Vw ville ha en helintegrert løsning har jeg fått vite av en mekaniker, dette var ikke optimal løsning.
  (trådstarter)
   #34
 8,022     Bærum     0
Takk for info. Jeg har fordypet meg litt i Webastoproblematikken da jeg hadde noen greier med den på Audi, og det er som du sier slik at vag har en policy på at de kun bytter hele greia. Men - det er mulig å bytte bare brennkammer eller glødeplugg hvis man gjør det selv. Og delekosten på dette er ikke rare greiene.
   #35
 358     Rælingen     0
Er brennkammer som er gåen på min. Fikk delen billig på finn for 2000. Delerpris på møller er 3700.

Anyway.....er de som har kjørt langt med vw uten disse problemene også. Likevel holder jeg en knapp på Volvo Smile
   #36
 1,085     Trøndelag     0
Diesel og 3000 km pr år hører etter min mening ikke sammen. Jeg ville gått for en liten og nyest mulig bil med bensinmotor.

  (trådstarter)
   #38
 8,022     Bærum     0
Vil helst ha bensin. Men den gangen i 2005-2007 var det noen smarting som mente at diesel var miljøvennlig og reduserte avgifter og annet slik at 80% av bilene fra perioden er diesel.
   #39
 10,486     Akershus     1
5 seter. Brukes til.... Familiegreier, det vanlige, kjøring av unger på aktiviteter, henting i barnehage,  handling, en tur til IKEA i ny og ne osv.

Jeg har selv denne listen:
Saab 9-3 Sportcombi 2005-2007
Skoda Octavia stv 2005-2007
Mercedes B-klasse 2005-2006
VW Golf 2005-2006
Nissan X-trail aut.,  2005+
Subaru Legacy 2005+



Kondolerer.



Det må da finnes noe mer spennende å velge i?

Hva med denne?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81554120&fks=81554120

Nja, den var kanskje litt kjeksete enkelte steder.

Denne var kanskje litt dyr igjen, men skammelig tøff, og med en sånn kan du bare selge alt annet. Tøffeste pappa'n på foppaltrening uten tvil.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80876679&fks=80876679


Her er budsjettutgaven for de som ikke har råd til den ordentlige:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81832310


Var nå jaggu litt tøff den siste der også.


Med 3000 km årlig, så blir feilstatistikker og slitedeler og sånt helt uinteressant. Kjøp heller noe du har lyst på, enn et sånt gjesp på hjul. 
Signatur
   #40
 3,210     Vestlandet     0
De er nå gått ganske langt da Frodes. Kan selvsagt være mye bil igjen, men noe pluss er det neppe.