2,504
46
4
Valg av ny brukt familie-SUV
736
Drøbak
0
Vi har solgt Teslaen til fordel for ny bruktbil som kan trekke henger ifm. bygging av hytte. To små på 3,5 og 0,5 skal sitte bak.
Disse bilene har vært oppe til vurdering (pris inntil 300k):
Mercedes ML
Mercedes GLK
Volvo XC60
Mazda CX5
Land Rover Discovery/Sport
VW Tiguan
VW Touareg
BMW X3
Hyundai ix35
Ute av dansen:
X3 - for stygg før 2011, for lang kjørelengde i prisklassen
Touareg - virker noe gammeldags i denne prisklassen/alder
Tiguan - svigermor har Tiguan...
Land Rover - notorisk mye feil virker det som
GLK - for liten i baksete og bagasjerom
ix35 - bra, men kjedelig bil
Fortsatt til vurdering:
ML - romslig og trekker stor henger. Begynner å bli gammel, potensielt kostbare reparasjoner.
XC60 - får relativt mye utstyr i denne prisklassen, romslig bil, bred i baksetet. Høy vinduslinje i bakseter som gjør det kjipt for de små ift. å se ut?
CX5 - får relativt ny og greit utstyrt bil i denne prisklassen. Litt kjedelig, men fornuftig. Sannsynligvis den som vil gi lavest driftskostnader framover.
Vi skal sannsynligvis ha bilen et års tid, så blir det ny Tesla.
Vi har en BMW i3 i tillegg.
Er det noen som har en av de nevnte bilene? Fordeler/ulemper? Hva ville dere valgt?
Disse bilene har vært oppe til vurdering (pris inntil 300k):
Mercedes ML
Mercedes GLK
Volvo XC60
Mazda CX5
Land Rover Discovery/Sport
VW Tiguan
VW Touareg
BMW X3
Hyundai ix35
Ute av dansen:
X3 - for stygg før 2011, for lang kjørelengde i prisklassen
Touareg - virker noe gammeldags i denne prisklassen/alder
Tiguan - svigermor har Tiguan...
Land Rover - notorisk mye feil virker det som
GLK - for liten i baksete og bagasjerom
ix35 - bra, men kjedelig bil
Fortsatt til vurdering:
ML - romslig og trekker stor henger. Begynner å bli gammel, potensielt kostbare reparasjoner.
XC60 - får relativt mye utstyr i denne prisklassen, romslig bil, bred i baksetet. Høy vinduslinje i bakseter som gjør det kjipt for de små ift. å se ut?
CX5 - får relativt ny og greit utstyrt bil i denne prisklassen. Litt kjedelig, men fornuftig. Sannsynligvis den som vil gi lavest driftskostnader framover.
Vi skal sannsynligvis ha bilen et års tid, så blir det ny Tesla.
Vi har en BMW i3 i tillegg.
Er det noen som har en av de nevnte bilene? Fordeler/ulemper? Hva ville dere valgt?
Signatur
Hvis du går opp til ca 309 000 kr får du en som er kjørt 40-50 000 km og har ca 50 000 km igjen av garantiperioden.
Jeg har siklet på denne lenge og hadde kjøpt den om jeg skulle kjøpe bil nå.
Honda CRV er ikke aktuell, den blir for kjedelig for meg (sorry hvis jeg tråkker på noen tær nå).
Etter å ha eid Tesla blir alt en stor nedtur, det handler også litt om å dempe dette fallet så godt som mulig
Siving
Leilighet (2009-2011)
Husprosjekt (2011-2020)
Hytteprosjekt (2016- )
Husprosjekt (2021- )
Flere forslag:
Jeep Commander - Shady kvalitet
Audi Q5/Q7
Ssangyoung Rexton - Stiv og skranglete å kjøre i denne prisklassen
Mercedes R-klasse
Jeep Grand Cherokee - Likt som Commander...
Litt mer Offroad baserte SUVer, som kan dra opptil og over 3 tonn:
Jeep Wrangler JK - Grom bil å kjøre, men du burde nok være en fantast...
Nissan Patrol - Eneste bil av disse med stiv framaksel, er vel den som er mest arbeidshest av alle her.
Mitsubishi Pajero - Komfortabel bil til Mitsubishi å være.
Toyota Landcruiser - En god allround bil.
Mitt valg ville vært Volvo XC60 eller Toyota Landcruiser.
Q5 - egentlig en fin og ålreit bil. Men jeg var tidligere svoren BMW-mann, og har dissa svigerfamilien (og de meg) så utrolig mye for Audi opp gjennom årene. Jeg kan derfor ikke kjøpe Audi (ja, man skulle tro vi gikk i barnehage...)
Landcruiser er en sinnsykt bra bil. Syns bare det blir så gammelt/kjørt langt i denne prisklassen.
XC60 seiler opp som en "favoritt"
Siving
Leilighet (2009-2011)
Husprosjekt (2011-2020)
Hytteprosjekt (2016- )
Husprosjekt (2021- )
Edit: Ser nå at den starter på 340k-ish, så blir vel litt over budsjettet. Ny bil taper seg jo mye i starten også...