#31
 136     Bergen     0
Jeg har nylig overtatt en bolig og tegnet i den forbindelse en Boligkjøperforsikring hos HELP. Jeg har oppdaget et par forhold her som jeg har tatt videre med HELP (ref. en sak om varmepumpe som ligger som en egen tråd her på forumet). Selvom det ser ut til at HELP konkluderer med at jeg ikke kommer til å kunne kreve noe for forholdet rundt varmepumpen, så har de i det minste vært raske og saklige. Etter at jeg meldte om saken gikk det 2 dager før en av deres jurister kontaktet meg med påfølgende jevn kommunikasjon. Min erfaring så langt er at HELP har vært raske, konkrete og saklige.

   #32
 10     Søgne     0
jeg overtok en bolig for ca 1år siden, nå viser det seg i kjelleren av den ene ytterveggen er pill råtten, har vært i kontakt med help, tok kun 1 uke fra jeg meldte fra, før takstmann var på plass for å se på skadene,nå skulle det ta et par uker og utbedre en rapport , og denne danner grunnlaget for om de vil gå til sak eller ikke.
jeg mener jeg har en så god sak at jeg kommer til og kjøre den selv om help ikke gjør det.
til nå har kommunikasjon og erfaringen med help vært utelukkende positivt.

hro
   #33
 1,574     Trondheim     0
Først en liten korreksjon. Når rapporten er ferdig, vil Help gå gjennom denne og ev sende reklamasjon til Eierskrifteforsikringa. De gjrø ingen vurdering om de skal gå til sak eller ikke i første omgang.

Spørsmålet om å gå til sak eller ikke er langt frem i tid og Help har interesse av å gå i sak der de anser det som mulig å vinne. Dersom de vurderer risikoen for tap til å være for stor, tar de ikke saken inn for rettsapparatet. Da vil de nemlig risikere å bli idømt motpartens omkostninger i tillegg til egne (takstmann og interntimer for advokater).

Fordelen med Help, er at du har en ryddig part til å skille epler og pærer i det du avdekker en mangel. Bakdelen er at du ikke eier saken selv, men er prisgitt Helps vurderinger til enhver tid.
Signatur
   #34
 10     Søgne     0

Først en liten korreksjon. Når rapporten er ferdig, vil Help gå gjennom denne og ev sende reklamasjon til Eierskrifteforsikringa. De gjrø ingen vurdering om de skal gå til sak eller ikke i første omgang.

Spørsmålet om å gå til sak eller ikke er langt frem i tid og Help har interesse av å gå i sak der de anser det som mulig å vinne. Dersom de vurderer risikoen for tap til å være for stor, tar de ikke saken inn for rettsapparatet. Da vil de nemlig risikere å bli idømt motpartens omkostninger i tillegg til egne (takstmann og interntimer for advokater).

Fordelen med Help, er at du har en ryddig part til å skille epler og pærer i det du avdekker en mangel. Bakdelen er at du ikke eier saken selv, men er prisgitt Helps vurderinger til enhver tid.

takk for info, takst mann var her i går, så for se hvor lang tid det tar før jeg hører noe mer nå
   #35
 211     0

Åpner denne posten igjen jeg.

I April/Mai oppdaget jeg at fugemassen på badet mitt begynte å sprekke opp, og etter å ha konsultert min far og onkel tok jeg kontakt med HELP, som jeg ifjor kjøpte Eierskifteforsikring hos. Etter å ha registrert saken, tok det nesten 2 mnd før det kom en takstmann på døra. ( Han kom igår) Og jeg har purret uendelige ganger, men det skjedde da noe til slutt ihvertfall.

Og om ikke det var nok, så kunne takstmannen fortelle meg det at badet mitt var det bare å rive med en gang, for tydeligvis forrige eier som pusset opp badet hadde bare lagt nytt bad oppå noe som allerede var halvveis råttent. Og nå sitter jeg da her, i spenning/frykt på beskjed fra Help om hva som skjer.

Vet enda ikke noe, men hvis Help er så dårlig som det virker som i disse andre postene, så kan det jo bety at jeg må betale for badet mitt selv... Sad  Er ikke fullt så gøy, når du egentlig ikke har penger til det..

Menmen, jeg får bare se! Håper å høre noe fra Help i løpet av uken. Kan oppdatere hvis jeg får noe til svar.

Elias


Nå har ikke Help egne takstmenn plassert rundt om i Norge. Du har vel ikke tenkt tanken at det kan ha vært takstmannen som var treig/travel/opptatt?
   #36
 270     Skedsmo     0
Jeg kjøpte hus i mai i fjor med 2 nye totalrenoverte bad(ifølge eier ihvertfall) viste seg at dette bare var tull. Se egen tråd om det evt. Jeg hadde også boligkjøpsforsikring, og tok kontakt med disse dagen etter overtakelse da jeg oppdaget feil på badet. Fikk da vite at jeg ikke hadde noe god sak, men de kunne godt sende en takstmann. Jeg ga da faen i Help boligkjøpsforsikring, og gikk veien selv. Tok meg ca 3 mnd og 2 brev samt at eierskifteforsikringen til selger dekket takstmann, før jeg fikk igjen penger til å rive begge badene og bygge opp 2 helt nye.

Min konklusjon, boligkjøpsforsikring er ikke verdt papiret man skriver under på engang. Skulle ikke vært lov å selge engang.

   #38
 598     Midt-noreg     0

Jeg satte meg ned og leste grundig gjennom papirene til protector, og der kommer det klart fram at kjøper må melde fra om skader/mangler innen 2-3 måneder etter kjøpet, samt at mangelene/skadenes verdi må være minimum 5-6 % av kjøpssummen.

(Høyesterettsdom fra 2010.)

Bare nevner dette, fordi jeg tror at mange tror de kjøper et smart produkt når de kjøper Help sin Boligkjøperforsikring.


Tja, vi kjøpte HELP boligkjøpsforsikring når vi kjøpte leilighet, som motpart til selgers Protector Eierskifteforsikring. Ca 7-8 mnd etter vi kjøpte oppsto saken vår, som var på rundt 4 % av kjøpssum i følge takst. Vi begynte med saken i slutten av Januar, og for 2-3 uker siden fikk vi utbetalt erstatningssum tett oppunder det vi hadde lagt fram som krav.
Så her er jo begge punktene du nevner over( 3-4 mnd maks fra kjøpsdato, og minimum 5-6 % av kjøpssum) ugyldige i forhold til vår sak.
Signatur
   #39
 270     Skedsmo     0


Min konklusjon, boligkjøpsforsikring er ikke verdt papiret man skriver under på engang. Skulle ikke vært lov å selge engang.


Nå er vel konklusjonen basert stort sett bare på denne ene episoden, vil jeg påpeke...


Det er helt riktig. Og derav jeg skrev MIN konklusjon Wink
   #40
 5,569     0



Min konklusjon, boligkjøpsforsikring er ikke verdt papiret man skriver under på engang. Skulle ikke vært lov å selge engang.


Nå er vel konklusjonen basert stort sett bare på denne ene episoden, vil jeg påpeke...


Det er helt riktig. Og derav jeg skrev MIN konklusjon ;)


Jada, jeg bare påpeker... ;D