Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
De fleste av oss er jo forbrukere, og det er vel greit at vi har våre rettigheter.
Og internett har kommet for å bli. Vi ser at et fåtall skriver om det som er positivt, og om noen gjør det så blir man lett mistenksom. Så det vil paradoksalt si at dersom det ikke er skrevet noen negativt om et firma så er det OK, det skrives sjelden noe om man er fornøyd.
Det som kan være en utfordring innimellom er vel dersom en og samme ting oppfattes forskjellig. Et eksempel kan jeg bruke fra egen erfaring. En kunde sender over tegninger på et ganske komplisert hus, med f.eks en stor og utvidet kjelleretasje i mur og trehus på toppen. For å kunne gi en korrekt pris på dette regner vi statikk, og må innhente et tilbud på murdelen. Alt dette tar innimellom 2 uker, og mange oppfatter det som uforholdsmessig lang tid og kaller oss useriøse siden vi ikke prioriterer å gi pris.
Motsatt er det når typisk en utbygger ber om pris på noe tilsvarende. Da synes han to uker på å gi pris på et litt mer komplisert bygg er kort tid og lar seg imponere over at det går så hurtig.
Man kan da blogge om at vi er useriøse fordi vi ikke tar kunden seriøst og ikke gir pris på dagen, slik som de f.eks gjør i Polen og Litauen, om de innhenter tilbud derifra.
Dette viser at det ikke alltid er like enkelt å være verken verken husprodusent eller kunde.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Da ville jeg sendt en epost til den potensielle kunden med en gang og forklart akkurat det du gjorde her. Da skjønner kunden hvorfor det tar litt lengre tid, og da er det greiere å forholde seg til.
Dette er et problem vi ikke har lenger, maaaaaaange år siden vi hadde en slik opplevelse, nettopp fordi vi bruker tid sammen med kundene på forhånd og forklarer.
Men poenget var å vise til at en ting kan sees på flere måter og opplevelsene forskjellig.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Skal vi heller starte en liten kampanje for å få dette over på noe positivt, ikke alle har lest hele historien, huset i tråden er faktisk Fru Rosa`s andre, det første tok stormen... Jeg donerer herved en Evoline Lift med LED (superutgaven) dersom Fru Rosa har brukt for en sådan, skulle ikke den falle i smak, kan den byttes i alt annet til samme pris på vår nettside...
Oppfordrer andre til å komme på banen med donasjoner, slik at vi får dette over på noe positivt...
Dersom noen nå kommer og sier at dette er reklame... så gir jeg opp...
Heisann!!!
Ikke visste jeg at julenissen kommer fra Lillestrøm og heter Elby! ;) Om du ikke tuller med meg nå da;)
*smilerbredt* Nå skal jeg tåle en uke til...eller mer... med å vente på at lekk tak blir fikset på
Ikke snekerfirmaet..de har vi ikke rukket å sjekke...men Hedalm har litt for mange hus på samvittigheten sin i molde området...snekkerfirmaet vårt har bygd fem hedalm hus.. Vet ikke hvor mange av dem det er med feil...men hos oss er det først og fremst taket som er problemet og om de klarer å tette det...
Kanskje du skulle ta en titt på noen av de husene for å se hvordan det har gått?
Mangler tid, men har desverre fått høre om flere tragiske hus historier i nærområdet....
Kjekt at så mange er innom tråden her og engasjerer seg Jeg er enig med incognito og vil bare si at om noen lagde kvalme på at de ikke fikk pris etter 2 uker så vet de ikke hva de snakker om Vi ventet på pris i nesten et halvt år på å bygge på huset vårt her ( men jeg laget ikke noe styr da ) Det har mye med hvordan en blir behandlet som kunde...og forklart....en kan jammen finne seg i mye rart som kunde bare en vet hva og hvorfor....men...et sted går grensen for meg også ;)
Hvordan går det på huset? Er det progresjon? Har taket blitt tett?
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Google-søk: http://www.anbefalt.no/omtale/0000367229/Hedalm+Anebyhus+regionskontor
Og internett har kommet for å bli. Vi ser at et fåtall skriver om det som er positivt, og om noen gjør det så blir man lett mistenksom. Så det vil paradoksalt si at dersom det ikke er skrevet noen negativt om et firma så er det OK, det skrives sjelden noe om man er fornøyd.
Det som kan være en utfordring innimellom er vel dersom en og samme ting oppfattes forskjellig. Et eksempel kan jeg bruke fra egen erfaring. En kunde sender over tegninger på et ganske komplisert hus, med f.eks en stor og utvidet kjelleretasje i mur og trehus på toppen. For å kunne gi en korrekt pris på dette regner vi statikk, og må innhente et tilbud på murdelen. Alt dette tar innimellom 2 uker, og mange oppfatter det som uforholdsmessig lang tid og kaller oss useriøse siden vi ikke prioriterer å gi pris.
Motsatt er det når typisk en utbygger ber om pris på noe tilsvarende. Da synes han to uker på å gi pris på et litt mer komplisert bygg er kort tid og lar seg imponere over at det går så hurtig.
Man kan da blogge om at vi er useriøse fordi vi ikke tar kunden seriøst og ikke gir pris på dagen, slik som de f.eks gjør i Polen og Litauen, om de innhenter tilbud derifra.
Dette viser at det ikke alltid er like enkelt å være verken verken husprodusent eller kunde.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Men poenget var å vise til at en ting kan sees på flere måter og opplevelsene forskjellig.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Heisann!!!
Ikke visste jeg at julenissen kommer fra Lillestrøm og heter Elby! ;)
Om du ikke tuller med meg nå da;)
*smilerbredt* Nå skal jeg tåle en uke til...eller mer... med å vente på at lekk tak blir fikset på
Mangler tid, men har desverre fått høre om flere tragiske hus historier i nærområdet....
Kjekt at så mange er innom tråden her og engasjerer seg Jeg er enig med incognito og vil bare si at om noen lagde kvalme på at de ikke fikk pris etter 2 uker så vet de ikke hva de snakker om Vi ventet på pris i nesten et halvt år på å bygge på huset vårt her ( men jeg laget ikke noe styr da )
Det har mye med hvordan en blir behandlet som kunde...og forklart....en kan jammen finne seg i mye rart som kunde bare en vet hva og hvorfor....men...et sted går grensen for meg også ;)
smiiiiler fortsatt bredt pga Elby :D
Fikk pakken nå ikveld!!! *smiler bredt*
http://www.facebook.com/pages/Fru-Rosas-Landhandel/144506835575410?ref=ts
Hvordan går det på huset?
Er det progresjon?
Har taket blitt tett?
De holder på begynner å bli tett....fant bare noen hull igår og idag....satser på null hull neste uke