Boligmappa.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,872
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Glassrekkverk, problemer med gjennomsikt på grunn av dugg eller frost?
Jeg har glassrekkverk og det duger på tidlig vår og noe om vinteren hvis det er mildt nok. Det fryser også til is en del av vinteren, men det avhenger av luften ute.. Om sommeren er det selvfølgelig ...
Grave ut garasjegulv og støpe
Med tid og stunder så går jeg tom for hus-prosjekter så da lurte jeg på om jeg skulle hive meg over ett 50 år gammelt uthus/garasje.I dag er bygget solid bygget på pilarer av betong, dog noe sjabby ...
Støpe "speil"¨under vinduer.
Det finnes en del plastprodukter for dekorasjon av fasader. Jobben må da gjøres i to trinn: murpuss, festing av profiler.Se f.eks. ...
vegg til vegg teppe vs lydtrinnplater
Du kan legge laminat over vegg-vegg. Men dette kan nok bli noe mykt om det er ett langhåret teppe.Når det gjelder støydempende effekt så kan ikke teppe sammenlignes mot plater.Platene tar opp ...
Konstruksjoner og isolering
Små dører og inspeksjonsluker i gipsvegg.
Norgips har inspeksjonsluker av "push up" typen som passer bra i gipshimling. Denne har ikke noe håndtak på utsiden. Det er ikke alle forhandlere som har det i butikken, men de kan bestille. ...
Forbrukerrettigheter
Eierskifte forsikring når garagen jeg kjøpte på hytta egentlig ikke er min
Men hvis det er opplyst otvetydig i prospektet at garasjen TILHØRER eiendomen og ikke bare bruksrett, Så har vel både selger og megler et forklaringsproblem da det åpenbart er solgt ting som ikke er ...
Mesterhus
Mesterhus: Kongsgård
Hei og hopp! Vi har falt veldig for denne hustypen og leter nå bare etter en tomt. Har dere noen erfaringer vedr hustype,rominndeling,pris etc dere vil dele med oss? ...
Forbrukerrettigheter
Anke dom fra forliksrådet
Jeg skjønner at det ikke er 100% sikkert at jeg vinner saken. Jeg er også klar over at saken er noe uklar. Men jeg er også klar over at rørleggeren har avgitt falsk forklaring i forliksrådet, og at ...
Forbrukerrettigheter
Tett kloakktank som må tømmer ca 6 ganger i året. "Skjult" mangel?
Setter du ned ny tank, så pass på å ta spredegrøft i samme sleng, slik at du ikke plutselig får brev i posten om å ordne opp i dette ved en senere anledning.En ny 4m3 septikk koster vel rundt ...
Planløsning og Fasade
Hørmann ytterdør - noen med erfaringer?
Hei!Takk for tilbakemeldingen! !Jeg har hørt fra flere at det er en del negative sider med disse dørene, selv om de er enormt stilige og se etter! Så vi har nå slått i fra oss tanken om og kjøpe en ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Brannvegg og avstand til nabo
Et eksempel på en slik erklæring er f.eks denne vedlagt. Får du nabo til å signere denne er du mest sannsynlig et steg videre. Det er uansett snakk om en disp søknad i tillegg som en bør ha greie ...
Oppussing hva trenger man av utstyr?
- Kapp/gjæringssag- Støvsuger- Multiverktøy- DrillKjøp noe skikkelige greier, dårlig verktøy er irriterende.. ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Fein Mutimaster fra Toolstop
Da får jeg heller følge nøye med på Coop Bygg sine kampanjer fremover. Takk for hjelp :)Bauhaus har til 2200 eller deromkring denne uken om det haster. ...
Eksteriør, tak og maling
Skal male hus - Drygolin Extrem Dekkbeis, maling eller Baron Ultra?
mal ivei:) ...
støpe ut forskalingsblokk og lage gulv samtidig?
Hvorfor ikke støpe gulvet i siste batchen, dvs du støper først 1,5m opp og så neste gang støper du veggene helt opp og deretter gulvet?ja, det var alt. nr 2
Innpussing av vindu i grunnmur
Jeg skal pusse inn vindu i grunnmur med betong/mørtel, det er ca 3-5 cm åpning rundt vinduene.Noen som har noen tips hvordan dette gjøres? hvilke materialer som skal brukes? har kjøpt en sekk med B20, ...
Forbrukerrettigheter
Anleggsarbeider ønsker ikke kontrakt
Jepp. Har fått med alle forbehold de har. Jeg har ingen problemer med dette, alle detaljer skal med. Men jeg vil ha det skriftlig og signert. De kan jo godt komme med et forslag selv også.Ellers ...
EL-installasjon Forskrifter, Lover & Regler
installasjonsvirksomhet, må man være installatør
Resten informasjonen var muntlig, men man måtte fylle på med hva som er vanlig i en butikk. ...
Interiør, møbler og trapp
Trappesjakt - Overgang mellom to veggløsninger
Takker! Stilige løsninger! Gjør seg flott når man har panel.Men jeg har malt tapet både over og under, så det blir litt annerledes. ...
Blink Hus
Blinkhus Sørvik
Det er ikke lite lys i stuen, er en redd for det er det plass til og sette inn et ekstra vindu mot verandaen. Hvis du ser vår planløsning har vi flyttet veggen fra kontor/sov slik at verandaen har ...
Forbrukerrettigheter
Nytt bad med defekt membran - betale mindre eller nytt gulv?
Avtrykk og riper ble beskuet på ferdigbefaring, hullet ble oppdaget tre dager etter ferdigbefaring. i mellomtiden hadde rørleggerene vært inne og installert nytt badekar, da det som først ble montert ...
EL-installasjon Teknisk & Installasjon
ERT350 uten bryter i entre - ok?
Takk for svar.Men på bad ville det vært annerledes...? ...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
Irwin Short Auger Drill Bit
Ja, jeg tror jeg får ta meg en tur dit ja :)Håper jeg finner disse borene der
...
Tapet, farge og maling
Trenger tips ang hvilken vegg tapet skal være på
Vindusveggen bør i alle fall holdes lys, det passer best sammen med vinduet når det er dagslys. Tapet, eller mørkere farge kan passe på veggen midt i mot vinduet (er det dør der?), eller på veggen i ...
Eksteriør, tak og maling
Maling, beis, dekkbeis???!!
Hva slags maling har du brukt da? Jotaplast el lign? Bør isåfall bruke akrylbasert ikke PVC ...
3085
3086
3087
4028
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›