Boligmappa.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,886
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
IKEA kjøkken
IKEA kjøleskuff, mellom benkeskap og høyskap?
Hmm, usikker, har aldri prøvd. Men det følger jo med et slikt flaskestativ så jeg går utifra at de kan stå skrått :O ...
Bad, våtrom og rørlegger
Frosset bunnledning: Hvordan smelte isproppen?
Den kan vell også legges rundt røret.Tvinnet en slik rundt røret på hytta og isolerte utenpå der igjen .Den er selv -regulerende og bruker ikke mye strøm. ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Altibox sperrer rutern?
Takk for svaren, veldig synd dette da det er en bra router i grunnen som Lyse/Altibox velger å sperre alle funksjoner på. Skjønner egentlig grunnen, de vil ikke ansvare for kundservice for alle ...
Utvendig isolering av kjeller og tilbakefylling
Så du sier at 1.6cm stopper konveksjonseffekten? Muhahaha, da valgte jeg rett ved å ha plasten innerst. :DDu har vel ikke argongass mellom plasten og muren? De bruker argongass i vinduene for å dempe ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dårlig lukt av Megaplan
Kjøpte inn 20 sekker Megaplan termomasse frå Megaflis for 2 dg sidan. Har tenkt å bruka denne til helga. Men nå er det ein fryktelig stank av blåbærdiarè i heile huset. Skal det lukta slik av ...
Lavenergihus & Passivhus
Oversikt over produsenter med erfaring med lavenergiboliger
bra balansert ventilasjon. Gå for de beste du får på markedet. Vannbåren varmedisrtibusjon kan du ikke gjøre feil med.Mulig OT, men Hva er det beste på markedet?? Er det noen som har et objektivt ...
Garasje og uthus
Fjernkontroll til sunmatic garasjeportåpner: Alternativ for innfelling
Hvis du bruker en vanlig Elko pluss bryter og setter på impulsfjær så har du laget en impulsbryter.Det var altså ikke verre. Rødme...Jeg regner med at dette blir gjort for å slippe ledning? For ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Kjersti: Peisen eg har etterlyst
Med dagens hus så må det jo bli perfekt med en gass peis. Da kan man jo justere etter behov og får et fint flammebilde? Eller er det ikke et tema?Bellfires view bell, er en fin en med glass på tre ...
Måleteknikk
Proshot L4 : Prisvurdering brukt
Jeg har en slik.Kostet i overkant av 6 lapper med stativ, mottager osv.Veldig lett å få service på denne og seriøs forhandler i Norge.Har bruk denne mye i sommer og den er super i bruk og veldig ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Avslag i pris pga slurv fra tømmermenn?
Har montert opp overskapa til kjøkkenet, men brukte 2 mann i 3 timer eksta for å finne andre måter å henge opp kjøkkenet. kjøkkenprodusenten tar 550 kr timen for kjøkkenmontering å da vil dette bli ...
Bad, våtrom og rørlegger
Ulik lyd i de forskjellige typer flislim når jeg banker på flisene
Ser jo for mæ en tromming med to toner,mye finere det enn bare med en tone...... ::) ...
Hjelp til rør inn til kjeller
Gjør som rørleggeren sier, så blir det ikke problemer. Jeg har sett dette blitt gjort før. ...
Isolering av grunnmur i krypkjeller
Isolering/fuktutbedring i krypkjeller bør nok ikke alltid sammenliknes med ordinær isoleringsarbeid i kjeller.Ensidig isolering av kjelleryttervegger kan i ytterste konsekvens bidra til økt ...
Elektro og belysning
Pristilbud på installasjon av ny 40A kurs til varmepumpe
Det er en væske-vann pumpe fra IVT. Det er 4kw kompressor og 3, 6 eller 9 kw kolbe. Det som er uheldig er at kompressoren bare er 1-fas. kolbene er 3-fas. Det som da er dobbeluheldig er at de sitter ...
Oppussing og nybygg generelt
Vindu med smal ramme
Jeg skal sette et vindu inn i en grunnmur. Det er veldig trangt på stedet, så selv størrelsen på rammen spiller en rolle for at jeg kan få rommet godkjent som oppholdsrom. (Ja, jeg må følge ...
Byggeperioden - nytt hus
Rimlige hus fra østeuropa
Jeg har litt erfaring: Vært borti hytter produsert fra Litauen. Så veldig bra ut de første årene, men etterhvert kom det fram at de var produsert med en rekke svært så dårlige løsninger. En tidligere ...
Byggeperioden - nytt hus
Bruk av østeuropeiske håndtverkere til innvendig arbeid på nytt hus
Vi hadde Lithauere til alt innvendig arbeid. Gipsing, sparkling, maling, listing, parkett, montering av innedører osv. Ble fint resultat. Men "våre" gikk på fastpris, og godt var det for ...
Tapet, farge og maling
Veggfornyer på "koreapanel"?
Ser ut til å være ca. 1 cm tykk faktisk. Overrasket, for jeg trodde de var tynnere - erfaringene fra et annet rom hvor noe lignende var brukt. Men disse var vel tykke for at man skulle slippe å ha ...
Florosil : Er det noen som har prøvd dette produktet i sin kjeller?
hei,Dette vil impregnere betong og funke som en fuktsperre ? http://www.silanex.se/Page.asp?CategoryId=19&ArticleId=87Det er jo svensk't
Ventilasjon og inneklima
Balansert ventilasjon sammen med varmepumpe
Se på anleggene fra danske Nilan (VPL-serien). De har balansert ventilasjon med innebygd varmepumpe (aktiv varmegjenvinning). De koster litt mer, men ikke mer enn varmepumpe + balansert ventilasjon ...
Sag, Kapp & Gjæring
Hitachi C8 FSE kapp- og gjæringssag
Ren nettbutikk gjelder ikke lenger. Var slik før i den gamle prisgarantien. Kan kanskje være jeg som utnytta det grovt :PMen, det kan være nettbutikk så lenge man kan hente varene eller de har ...
Elektro og belysning
25 amp hovedsikring
få pris på nytt skap med flere kurser og større hovedsikringer er min anbefaling.. like greit å fådet gjort, for 2x25a er for lite i et slikt hus idag.. ...
Bad, våtrom og rørlegger
fjerne gammelt "epoxy"? gulv..
holder på å rive et bad i kjelleren, og på det golvet som er der i dag er det noe skikkelig sterkt epoxy lignende gulv, har lagt ved et bilde.Har prøvd å meisle dette bort for hand, har fått bort alt ...
El. varmeovn & El. Varmekabler
Brudd i enleder varmekabel
Han som kom til vår kunde gjorde i allefall dette, men kanskje det må gjøres på annen måte når det er en enleder som er lagt? I vårt tilfellet var det en lavtbyggende varmekabel som var syk. ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Skyhøy strømregning pga jordfeil, hvem har ansvaret
I TN nett skal vernet slå ut. I IT nett slår det ikke ut, men det kan noen få ganger gjøre det i TT nett. Og mange mange IT nett fungerer som TT nett pga gjennomslagsvernet er slått ut av ...
3295
3296
3297
4029
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›