Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,470
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Bygge baderom i gammelt soverom i hytte
Du kan prime gulv for å få heft, og lime varmekabelmatte rett på sponplatene. f.eks.:http://www.nexans.no/eservice/Norway-no_NO/navigate_217665/MILLIMAT_100.html#topDeretter en eller annen slags ...
Elektro og belysning
Utendørs kabel
sp og xp er lov å bruke, men ser ikke vakkert ut. ...
Hvitevarer
Kjøkkenventilator: Hvor langt unna avtrekket kan motoren stå?
Vi har fått anbefalt å ha ekstern motor på kjøkken ventilatoren, men hvor langt unna selve kjøkkenet/avtrekket kan motoren stå? Og kan motoren henge på vegg ute?Klarte ikke få inne ut av det nå, og ...
Interiør, møbler og trapp
Trapp mellom to nivåer i stue
Vi skal selv bygge to trinn ut til takterasse. Vi gjør det på måten jeg har beskrevet. Jeg har selv sett dette i noen leiligheter og det ser bra ut.Dersom du gjør trinnene litt dype og trappa bredere, ...
Isolere kjellerbod mot yttervegg : Diffusjonsperre?
hva er XPS? IsoporGenerelt er det best å isolere på utsiden og fyktsperre/den tetteste delen av veggen skal være mot varm side. ...
Grunnarbeid på flatt fjell
Kan noen fortelle meg hva som gjøres for å klargjøre for støp av plate når man skal sette opp et hus på en tilnærmet flat tomt med fjell? ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Insetting av nytt/nye takvindu i samband med skifting av tak..
Ring din kommune for et klart svar av en byggesaksbehandler.Personlig hadde jeg bare satt de rett inn uten noe melding. ...
Ventilasjon og inneklima
Ventilasjon kjeller.
Nei, har ingen erfaringer, er fremdeles på vurderingsstadiet...
...
Innspill på din planløsning
cavio: Ønsker innspill på planløsning
Hva med å trekke utgang til veranda fra kjøkken litt mot høyre, slik at kjøkken/spisekrok blir utvidet på bekostning av veranda? Da vil man kunne få kjøkkeninnredning ut i rommet i stedet for langs ...
Luft-Vann Varmepumpe
Luft-Vann Varmepumpe : Thermia Ataria
Forsøk et søk på Thermia Atria så skal du se at det er flere som har sett på den ihvertfall... ...
Elektro og belysning
Forsikringsselskap krever nytt el-anlegg oppført etter gammel norm.
Jeg blir bare mer og mer lattermild når jeg hører om forsikringsselskapenes praksis. Håper bare det aldri skjer meg. Noen ganger skulle man tro at de aldri har hatt en sak før. En kamerat av meg måtte ...
Ventilasjon og inneklima
Støy fra ventilasjonsanlegg- villavent
willb, hvor får man kjøpt disse produktene til Bjarne Johnsen Teknisk? Ser klart poenget med å bruke sånne fremfor striper med lyddempende skum... ...
Sunde KUB : Minste avstand mellom vinduer
"jeg har kjellervindu som er tegnet inn med 10 cm mur mellom". Kan KUB ha kun 10 cm åpning.Hva med å sette inn 2 stk 2"6" imellom vinduene og lime en stripe isopor på utsiden og ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kjøpe ut festetomt eller fortsette å leie?
KJØP!:-)I Alta her eg bur, har mange brent seg på å ikkje kjøpe..FEFO (Finnmarkseiendommen) bestemte seg over natta nesten, for å oppjustere prisene på festetomter til markedspris.. før så kunne inn ...
Byggebudsjett & Anbud
Elara fra Nordbohus med sokkel
Som mange andre her inne knytter det seg i starten stor usikkerhet til økonomi. Kjører ikke løs på noe før man har et relativt skuddsikkert budsjett på plass.Noen som har innspill i forhold til ...
Treverk inntil pipe
Er klar over det. Derfor brukes ofte limtre i stedet for HEB. Men i dette tilfellet når man skal senke et tak er det enklere med stålprofiler og de kan legges helt inn til brannmur/pipe. ...
Frittstående bærevegg i leca?
, men det skulle da bli stødig nok slik jeg har skissert?Det er vanskelig å si når man ikke vet hva som er over.Det kan virke noe spinkelt noen steder. Jeg er ikke noen racer på Leca når det gjelder ...
Fukt i betonggarasje under terreng
Du kan prøve å sprøyte eller koste på et stoff som heter Betongtett.Dette trekker inn i porene i betongen og tar bort den kapilere sugeeffekten som betong har. Det er av og til et problem at ...
Byggeperioden - nytt hus
Yttervegger er utenfor avvik i henhold til krav, i nybygg
hvordan har det gått her???? ...
Elektro og belysning
GU5W Kaldhvite LED pærer
Kjøpte 10 stk sånne bakkebelysning hos elektroimportøren. Helt greie lamper.Så røk noen pærer etter ei stund , og jeg kontaktet elektroimpotøren, som sente meg nye pærer.Mene de ledpærene, jeg ...
Tapet, farge og maling
store vegg bilder
tapetshop.no og photowall.nosjekk ut fototapet.tror du kan få hvilket bilde du vil i hvilken størrelse du vil
...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Bostitch GF33PT gasspistol : Erfaringer og synspunkter
Tipper du må bruke Jetcarrier, hvis du skal handle på amazon. Riktig som noen sier her at Motek hadde den på tilbud til 5450+ (mva) hvis man ikke handler den gjennom et firma. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dimming av Led Pærer tak baderom - LED spotlight
Hei,Noen som er erfaring med led downlights, bilder, osv.?Tips for å dimme dem? Jeg vet at det ikke var mulig å dimme Led spotlight i 2008 men nå i 2010 finnes de nye produkter som led dimmer osv. ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Balansert ventilasjon : Peisen slokker etter opptenning
Oho, ser at det har kommet peis; men vi har vedovn. Og heldigvis er det full fres i vedovnen allikevel=) Sikkert bare når den ble innbrent at den ikke var helt god. ...
Oppussing og nybygg generelt
vinduer, krav til godkjenning
hei.har nylig overtatt en bolig i Drøbak. dette er et hus fra 2004. desverre har det i etterkant av overtagelsen dukket opp flere ting som gjør at kjøpet pt ikke virker veldig godt :(blant annet så ...
3375
3376
3377
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›