Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,468
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Hagemøbler : Stygge hvite plaststoler !
*ler* stygge stoler, men gjør sin nytte på en hagefest. ...
Ønsker forslag til utbedring av isolasjon mot yttervegg
Fattern hadde liggende en rull med tjærepapp og en boks med asfaltklister, så prøver om det kan brukes til å fikse hullene.Limer på noen remser der det er bare masse småhull etter pappspiker, og der ...
Eksteriør, tak og maling
Maling av takshingel og beslag
SmartClub?Jøss, du har virkelig oppsøkt kompetansen på dette fagområdet forstår jeg...Mal shingelen og hold oss oppdatert er du snill :PHehe, jeg hadde samme følelsen da jeg gikk ut av Smart ...
Isolering av grunnen med XPS : Fiberdukover eller under isolasjonen?
Nå vet ikke jeg hvem "makadamen" er (?), men FILTDUKEN skal altså UNDER isolasjonen.Lykke til med "hulltakingen"... ...
Eksteriør, tak og maling
GuriKunna: Valg av husfarge til vårt hus
By'n å trim!Ta beina/sykkelen fatt og se på hus i nært og fjernt nabolag. Om du er ute etter spesielle fargevalg så kan turen riktignok bli lang, men verd det. Det er ikke alltid noen fargeprøver ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Bygging uten nabovarsel
Bildene er jo fra litt forskellige vinkler, men hva er det som egentlig er endret? Døra er 30cm høyere enn før? Hvis det må byggemeldes er det jo bare trist... ...
Elektro og belysning
NEXA trådløs styring
hva med håndholdte enheter? finnes det noe android-basert? en ferdig utviklet app?Har søkt litt rundt, men har ikke kommet over noe.Om du bruker Homeseer til å styre dette via en rfxcom ...
Elektro og belysning
Plassering av stikk til vaskemaskin + tørketrommel.
Hvis ikke det er dusj/badekar i rommet så kan man nesten plassere det hvor man vil. Men det vanlige er ca 140 over gulv hvis ikke man skal ha innredning med skap ol. ...
Støttemur : Forskaling vs. Forskalingsblokk
jeg har hvert med å brukt peri forskaling.bra og effektivt system.lageret dems ligger i drammen traktene ...
Byggesøknad & Saksbehandling
markterrasse fram til nabogrensen
Hvis du holder deg under H=0,5m, lager kommunen sjelden trøbbel. Selv ikke ut i grensen. Dog er det en forutsetning om 2m avstand i VSAK10, men det skrives litt "rundt" i veiledningene. Da ...
Renne fra vannutkaster nedløpsrør.
Notert. Takk til madammen også.
...
Fugepistol, Varmluftpistol & Limpistol
Limpistol renner før, under og etter bruk
Dryppert er ikke noe å hige etter, det er ikke varmt lim som lekker heller. Har aldri hatt førstnevnte, men har brent meg mye på rennende lim da jeg har brukt dette i store mengder i jobbsammenheng. ...
Hage og uterom
Legge trekkrør selv for strøm i hagen?
Jeg la et ekstra sort 32 mm vannrør rett i bakken. Det funker like bra med et tilsvarende 20mm. Dette selger de på Clas, bauhaus osv til en billig penge.Hvis du ikke setter vanntrykk på dette ...
Ekstra avstivning på sperrer, trygt å fjerne?
Selv om alle deler i en slik konstruksjon som regel vil bidra med styrkende effekt, vil jeg tro at denne bjelken har mest effekt som avstiver for overgurt, hindre nedbøying ved event. last.Det er ...
Ventilasjon og inneklima
Hvilke forhåndsregler må man ta med tanke på ettermontering av balansert vent.?
He, he, har tittet på det på Finn jeg også, syntes prisen så grei ut om det er ubrukt. Siklet litt på det for å ha på hytta (slippe å bli vekket av kubjeller klokka 04.00), men kona mente det var ...
Eksteriør, tak og maling
Tomannsbolig : Stående og liggende kledning på hver halvdel av huset
Til trådstarter...Har du prøvd å gi kledninge en hard omgang med skrape,biltema slipemaskin til 99 kr, skifte ut skade bord og blåse bort støvet med høytrykspyler. Jotun gruning og oljedekkbeis. Mitt ...
Eksteriør, tak og maling
Kople 75mm takrennenedløp til 100mm drensrør
Jo, noen ganger ledes vannet ned i plen ol. ...
Gulv
Hvor mye vann tåler et alloc laminatgulv?
Hiv på en avfukter i området hvor bøtta lekte ut, så får du plukket opp det som er av fuktighet i rommet/området.Jeg har sett mer enn 10 liter gå utover laminat gulv, noen ganger med hell og noen ...
Oppusing av gammelt hus : Tips til gjennomføring og økonomi
Jeg har pusset opp to hus og anbefaler det ikke. Det tar lang tid, det er dyrt og man får ofte ikke den planløsningen man ønsker. Problemet er ofte at man ikke har råd til å bygge nytt og begynner å ...
pris grave/betongarbeid i hage
er det noen som kan peile meg inn på hvor mye jeg må betale om jeg får et grave/grunnarbeidsfirma til å støpe 2 plantekar og en "såle" i hagen min, forskriftsmessig armert og hele pakka:Kar ...
Vann-Vann varmepumpe
Vann-Vann Varmepumpe : Thermia Diplomat 12 ES vs. Diplomat Optimum G2
G2'en gir mer varmtvann enn gamle Diplomat og benytter nyere teknologi. Dersom du har behov for mye varmtvann ville jeg gått for G2. Hvis ikke blir det vel en prisavveining. ...
Restaurering og vedlikehold
Hvilken stil er dette? Trenger tips i forb med rehab.
Er vel neppe lufting bak kledningen på hus fra denne perioden, greit å planlegge inn når/hvis dere må til og bytte. Hvor mye lufting skal være bak kledning?Er den raden nederst på veggene påført i ...
Asfaltplater - Spesielt på tømmerhus?
Er pga avstivning at du skal spikre såpass tett, men det spiller jo ingen rolle for deg.Går fint og henge dem opp med kramper, så skyger du lektene godt fast så det blir tett. ...
Bad, våtrom og rørlegger
planlegger bad innredning med benkeplate med vask oppå
Har bøk som er beiset med kirsebærtre og oljet. Tror du kan beise bøk med hva som helst, også sort. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Membran legging på baderoms gulv.
duk er også armering for 1komp, og ja bruk d på hele gulvet, men anbefaler 2komp membran. skal du bruke 1 komp så hadde jeg ihvertfall tatt 4 tykke lag med beiskost, IKKE rulle, d blir alt for tynt, 1 ...
3383
3384
3385
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›