Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,454
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Innvendig stoppekran lekker
Når du får strammet pakkboksen, pleier jeg å sette en ny kuleventil over den gamle ventilen, og skru av rattet på den gamle ventilen, så slipper du å røre den utvendige stoppekrana. Det er ,hvertfall ...
Hage og uterom
få banket ned gjerdestolper
bruk slegge og spett;) ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme : Hvor tykk parkett kan jeg legge
75 W/m2 er estimert totaltbehov, i praksis noko mindre gjenomm gulv pga. andre varmekilder.Eg har 17mm rør montert underifra med vel 30 cm cc. som du kan sjå på bilder her: ...
Fylle inntil med jord på en vegg, hvordan bygge veggen?
Du kan i tillegg støpe en utstikker midt på veggen den andre veien, dvs inn i jord/stein fyllinga, f.eks på 2 meter lengde.. denne vil binde veggen.. ...
Dør og vindu
Nordan vinduer : Utstilling av produktsortimentet
Dersom du skal ha innadslående vinduer anbefaler jeg ett-håndtaks vindu. Dersom det ikke skal fungere som rømningsvindu anbefaler jeg bunnhengslet, slik at det kun kan vippes inn i topp for lufting ...
Gulv
Gulv til kjøkken-f.eks Alloc...
Vi la Alloc-gulv som ligner litt på skifer-fliser på vårt forrige kjøkken. Fungerte veldig greit og var flott men vær obs på at det er fort gjort å få riper i gulvet. F.eks hvis en skal dra frem ...
Gulv
Erfaring med å slipe lakken av tynnparkett?
Har slipt flere parkett gulv å det lønner seg ikke å slipe, det blir faktisk billigere å legge ny parkett.. å det er nesten håpløst å slipe gulvet for hand, du må nok leie en parkett sliper som koster ...
Bad, våtrom og rørlegger
fra belegg til fliser
Hvilket gulv er det? betong eller tre? det er det man må vite før man kan si noe om hva du ska gjøre med gulvet..... ...
Diverse boligprodusenter
Erfaringer med vieiendom på vestlandet?
Vi drømmer om å bygge i Stavanger som dessverre er en av norges dyreste byer.. har ikke tomt enda, men leter.. Tomta blir nok ganske så dyr, og vi har derfor ikke råd til veldig dyrt hus oppå tomta.. ...
Grunnarbeid i nytt boligfelt
Ja, du trenger nok gravemelding (med tilhørende ansvarsrett) ...
Hage og uterom
Nabo har felt buske over vår tomt...
Det er vel ikke verdt å begynne krangle med mindre du har tenkt å flytte i nærmeste fremtid. Ta saken opp med han, kanskje være litt grei og tilby deg hjelpe han med jobben ?Dette ville nå jeg gjort ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Bygge ny kårbolig-og nlf området
- Om det havner i forvaltningskomieten, ring hvert medlem i komiten på kveldstid og fortell din sak. Det kan slå begge veier. ...
Bormaskin & Skrumaskin
Drill med vanntilførsel for borring av fliser
Det skal jeg ikke legge meg opp i så lenge hullet ikke er for stort når jeg kommer
...
Elektro og belysning
lang 3 fas ledning
Det du nevner her er "slipp", forutsatt at det faktrisk er en stjeren/trekant vender dere hadde, altså at belastningen på motoren gjør at den ikke oppnår full turtall. Stjerne/trekant ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Røykrør fjernet, er igjenmuringen tett?
Sånn så det ut på min mur også, etter gamle røykinnføringer. Hvis du skal legge på et lag med puss til, så tviler jeg på at det kommer noe ut der. ...
Hage og uterom
Kompost av gress.
Hummlen er nok vel så god kompost som gress, du som brygger litt mer enn gjennomsnittet og med litt mer aroma og bitterhet enn "mannen i gata" klarer fordøye, så blir det vel litt ...
Gulv
Parkett produktanbefaling ønskes
Ja, jeg fant omsider en liten stabel av parketter fra Langmoen litt bortgjemt hos Byggmakker, men det var stort sett 3-stavs så jeg endte opp med å bestille Kährs Cornwall fra England i stedet. ...
Montering av asfalt vindtett plater : Utlekting til ytterkledning
Vet ikke om du skal ha vindtetting i form av duk på dette før lekting og kledning...Her tok jeg asfaltplater, så vindtetting (duk), så vertikale lekter for kledningen og til slutt kledningsbord.Ble ...
Oppussing og nybygg generelt
male peis
Messingbørste og noe rustløsende middel? Avfett, og enten egnet lakk som nevnt over, eller ovnssverte? ...
Pris på ferdig tak
Takk, vi har en grunnflate på ca 110 m2 med åpen himling. da får jeg forhøre meg rundt. ...
Ventilasjon og inneklima
Tilluft til ildsted : Mulig å hente dette fra balansert ventilasjon?
enklest løsning er hull i veggen,klaffventil. problem løst ;D ...
Elektro og belysning
Skifte stikkontakt selv?
Ikke varmgang på noe jeg har gjort. Varmgang skyldes at maskina som gulvleggeren brukte da han la gulv trakk mye strøm.Sikringen skal hindre at det blir overoppvarming i et anlegg. Du har en feil i ...
Interiør, møbler og trapp
glassgelender til trapp
Tenk også på renhold mellom glass og vegg. En kompis av meg hadde et slikt glass rundt trappa. Av en eller annen grunn satte det seg allltid støv og rusk mellom glass og vegg. Tror han satte på en ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan skjære ut firkantet hakk i fliser?
Dremel med diamant kutteskive fungerer utmerket. Den kutter 73mm hull til kontakter på få minutter. Den er skånsom, er lett å styre, og den blåser ikke mye støv, så du kan holde støvsugerer tett ...
Tilbakefylling ved bruk av KUB
Jeg bruker forskalings-kassetter og setter opp 2 stk 15cm vegger tenker jeg. ...
3409
3410
3411
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›