Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,453
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hvordan avslutte fuktsperre (i grunnen) mot innervegg?
Det er jo hjørnene som er problematisk, så hvordan man skal få dette helt tett uten å lage en diger klump som stikker ut fra hjørnet ser jeg ikke. Spesielt der hvor f.eks gipsplatene skal skrus rett ...
Lage plass til større vindu i vegg av betong
Takk for svar og for tips. Firmaet du nevnte er litt for langt borte i forhold til hvor jeg bor. Jeg kontaktet et lokalt firma i dag og fikk en totalpris på betongsaging og innsetting av vindu ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Solgt BBL leil, hvor lenge må vi betale husleie
Thank JU=) d var jo greit fortalt da må jeg bare finne ut om vi betaler forskuddsvis eller på etterskudd:) ...
Arv av tomt
Hei, som jeg akkurat skrev til en annen forumbruker har jeg tidligere jobbet på avdeling for fastsetting av arveavgift og har masse erfaring med slike saker. Dette er ganske enkelt. Hun som skal bygge ...
Gulv
Flislegge gulv - hva med kjellerlemmen?
Jeg er ikke noen ekspert på noe som helst, men våger meg på å bidra litt etter beste evne likevel.Fliser på lem høres veldig tungvint ut, ja. Du må nesten ha et lag med dødt materiale nederst, under ...
Ventilasjon på kaldloft
2 vanlige klaffventiler? ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kan noen fortelle meg hvilke nye lover som kommer fra 1.juli?
I den nye byggesaksforskriften står det: Kommunen kan godkjenne person for ansvarsrett som selvbygger av egen bolig eller fritidsbolig, uten hensyn til kravene til ansvarlige, dersom personen ...
Hage og uterom
Utendørs massasjebad kjøpsråd !
Bobblebad spabad er ikke det det samme
Prisene begynner på 45,000 og oppover alt etter hvor mangen funksjoner du ...
Bad, våtrom og rørlegger
Varmt vann fra kjøkkenkran når innstilt på kaldt
Vi har samme "fenomenet". Den lille biten varmt vann som kommer er betraktelig varmere enn det jeg forventer at gulvvarmen skal kunne lage. Jeg mistenker at problemet hos oss er at rørene ...
Heving av tomt
Men det er ikke naboen som bestemmer dette. Vedkommende vil sikkert klage uansett.Det stemmer at det ikke er naboen som bestemmer, derfor ser jeg ikke problemet med og gå ned til naboen og informere ...
Skjevt gulv på soverommet - avrettingsmasse eneste løsning?
nok et spm, vi har betonggulv med belegg oppå dette (lurer på om det kan være vinyl?), bør jeg fjerne dette og legge avrettingsmasse på betongen eller bør jeg prime på belegget for så å legge ...
Bad, våtrom og rørlegger
Endre fra bod til bad. Er det OK?
Takker for tilbakemeldinger. Jeg har kikket litt veiledningen til SAK07: §93 c. Bruksendring eller vesentlig utvidelse eller vesentlig endring av tidligere drift av tiltak som nevnt under ...
Svar på melding om tiltak?
De skal sende svar.Dersom kommunen ikke har tilbakemelding innen 3 uker om at tiltaket er godkjent, kan arbeidene settes igang. Forutsetningen for å kunne starte er at kravene i pbl § 86 er oppfylt, ...
Tapet, farge og maling
Byggmax malerfilt = fibertapet/duk?
Jeg er ingen maler, men så vidt jeg kunne se når jeg var innom Byggmax er dette det samme som kalles armeringsduk/-strie andre steder.Den de har hos Byggmax er imidlertid ikke ferdig grunnet, så du må ...
Hvitevarer
Vaskemaskin vil ikkje pumpe ut vatn
20 år gamal MieleMiele har det vel fortsatt, AEG hadde det, Whirlpool har/hadde det, BSH har det +++Det er den beste løsningen. Selv om man har filter kommer det ting igjennom, eller filteret går ...
Tapet, farge og maling
Fargekode som ikke kan blandes
Ta med en front fra f.eks en skuff til de som skal blande malingen. De fleste har en fargescanner som "leser" fargen og opplyser om hva slags brekkfarger som skal til.Burde komme ganske så ...
Ventilasjon og inneklima
Unngå luftespalte i dører - både inn og ut luft
Det finnes også støydempede overstrømningsventiler.. Det kan være ett godt alternativ..Ja, i midt personlig tilfelle er jeg desverre uheldig nok til å ha ett oppsett der hele veggen mellom soverommet ...
Lydisolering mellom etasjer
Det er nok neppe løgn sånn direkte det du har fått presentert. Antakelig en misforståelse. Det er nok riktig om du har bar betong, og man snakker om trinnlyd (lyden av gange osv). FOr luftlyd kan du ...
Få betongmur til å se ut som stablestein
å fa...de, Ja, det er det, ;D ;D ja ikke verst. ...
Elektro og belysning
Større inntaksikringer på eksisterende anlegg?
Tusen takk for alle svar... Hehe, da blir det nok ikke forandret på det!!!Det er bare et solarium som bruker mellom 14 og 18 kw alt etter om en bruker aircondition på det.Da er nok eneste ...
Eksteriør, tak og maling
Problemer med dybde på vannbrett
Hva med EPDM bånd?Ser Wurth har det, så da er det vel bare å høre med de
...
betongblanding til kantstein
ok, da bruker jeg Subusen. Regner med det blir da bra greier med den blandingen din. Granittsteinen veier ca 40-50kg pr stk og som nevnt så bli biler kjørende over denne. bruker lite vann sånn den ...
Luft-Vann Varmepumpe
uteluft komp. : hva er hensikten?
steng de rommene du ikke ønsker, på samlestokkens tur kurs. Skriv opp hvilket tall de stod på så ikke balanseringen din blir på trynet til høsten igjen...Hadde du hatt romtermostater, er det bare å ...
flekk maling fra arbor
ikke dårlig.da veit jeg det ...
Bad, våtrom og rørlegger
benkeplate til baderom
var innom en butikk hvor damen anbefalte oss og kjøpe kompakt laminat...men jeg har ingen erfaring med dette.... ...
3412
3413
3414
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›