Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,446
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Arkitekt vs interiørarkitekt...hva velger vi??
Vi skal bygge et tilbygg til vår bolig fra 70-tallet. Vi har planen klar ift størrelse, form og fasade på tilbygget, bortsett fra type/antall vinduer.Det vi trenger hjelp til er planløsningen inne, ...
Hage og uterom
Landskapsarkitekt eller tilsvarende i Trondheim
Vårt nybygde hus er straks innflyttingsklart. Det er ikke hagen. Trenger derfor forslag til en landskapsarkitekt eller annen rådgiver vi kan hyre inn i forbindelse med å planlegge utforminga av ...
Hvordan legge dampsperre v/etterisolering i hus fra1950 uten isolasjon?
Pingle: Hvorfor skal man ikke kunne legge tett dampsperre om man legger den fra utsiden?Ser på det i egen sammenheng hvor jeg mener en dampsperre fra utsiden vil bli så perforert og mangelfull at jeg ...
Gulv
Hvor høyt blir det totalt hvis man skal legge varmekabler på gulvet?
Hei!Ønsker å legge varmekabler på gulvet på kjøkkenet. Nå er det belegg som skal fjernes og vi skal legge fliser. Men mitt spørsmål er: hvor høyt blir da totalt med varmekabler? Lurer på hvor mye av ...
Pusse opp kjellerrom/bod
Kanonbra! ...
Bad, våtrom og rørlegger
Problemer med avløp på kjøkken
du har jo et ganske stort volum i vannlåsen, og det hydrostatiske trykket du får ifra vasken og ned til vannlåsen din er minimal, hva med å senke vannlåsen din? du vil da få litt mere fart på avløpet ...
Dobbel mur thermo/systemblokk
Vi holder på med et svømmebasseng av thermomur som blir delvis frittstående. Langsiden blir 7,5 meter lang, 1,5 meter høy og helt frittstående, ergo skal den støttes opp på midten. Saken er at vi ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusjkabinett, bakteriebombe?
Hvis en følger dette oppsettet, er heller ikke kalkrenner på glasset et problem.Mener FBI skulle ta opp "kina kabinett" i denne ukens program. ...
Finnes det Isopor-element til ringmur ved plattformgulv??
Ja ringmur ja, men man kan ikke bruke Jackon sine elementer som heter RS da pga ventilene....
...
Planløsning og Fasade
Planløsning nytt bad
innkasset varmtvannstank ...
Dør og vindu
Montere stor skyvedør
jeg fikk tak i beslag på en svær Coop bygg (dvs de hadde bare standard lengde men kunne bestille lenger) og på en svær Optimera for proffmarked der de hadde lang skinne og rollock ruller. Her er link ...
Elektro og belysning
Legge elektrisk til og i garasje/verksted.
Heiknappe 20 000,- for 20 punkt her.3 fase, 4 stk 36w armaturer, 6 led spotter m/sensor ...
Rep. av murvegg, trenger tips
Forresten, glemte noe. Tok en stor kost og kastet på vann før jeg primet med KZ. Gammel mur, og da særskilt teglstein, suger til seg vannvittig mye vann og må "mettes" først. Hvis ikke suger ...
Pris maling?
Er alltid praktisk å holde seg til et produkt, og siden du sier at du skal ha strøk nr 2 ville jeg nok gått for det samme produktet jeg brukte på strøk nr 1. (Og kanskje resten av huset) Om du kjøper ...
Byggesøknad & Saksbehandling
5 års reklamasjonsfrist ved huskjøp: Kan denne utvides?
Dersom man ser på dagens regelverk stilles det ganske sterke krav til dokumentasjon ifb med bygging av hus. Det skal foreligge en prosjektering og dersom det er et elementhus også en ...
Bad, våtrom og rørlegger
Steamdusj.com - Erfaringer?
Takk for innspill, vi valgte å ikke gå for tilbudet vi heller. Må si jeg fikk en uggen følelse da selgeren reklamerte med at "dette karet koster egentlig 22 000, messeprisen er 14 000 og så er ...
Reparasjon av teleskadet kjellervegg
hei igjen
og takk for pm mortens1, greit å vite hvem en skal holde seg unna 8)påstøpen vil vel fungere mere som en ...
Dør og vindu
Innerdører : Formpresset vs. Heltre
Vil bare legge til at formpressede dører kan være vidt forskjellige ting. Du får normale formpressede, som har en papplignende cellstruktur inni, med masse luft. De veier og koster lite. Så har man ...
Leilighet uten listverk : Hvordan går jeg frem?
Jeg pleier å la gipsen hvile på en 13x13mm aluvinkel. Da får man sparkelt en skarp kant på gipsplata. synes også effekten er fin. Veggen "svever" på en måte over gulvet. ...
Hage og uterom
Legge ferdigplen
Jeg har bare gode erfaringer med ferdigplen... :)Rismarkvåt de første ukene, til den har satt seg, deretter forsiktig bruk en liten stund. Har ikke opplevd at sprekker synes i det hele tatt, og man ...
Dør og vindu
nye "billige" inner dører vs. gamle innerdører (ca 1920 mod.)??
Vi har dører frå ca 1930-40. Eg var fast bestemt på å behalde dei. Veldig mykje arbeid, og det var virkeleg verdt det. Da...Meeen, no etter 4 år, har samtlege dører sprukket. Og eg føler at arbeidet ...
Tapet, farge og maling
Pristilbud på innvendig sparkling, pussing og maling
Det er nok varierende meninger om hva som er billig eller dyrt. Det kommer også veldig ann på hva som er medatt. HandyWeb sine priser er budsjettpriser og gjenspeiler hvor mye man forvente at ...
Veggplater med motiv/mønster? Noen som vet hvor man får tak i det?
HeiTakker for tipset. Så i katalogen dems, så den ikke der, men white slate og norwegian slate... Kjenner til Tresbo, har lagt det på et bad før. Veldig praktisk.Men mener at det jeg så av Tresbo var ...
avløpsrenne
tenker å ha en slags avløpsrenne innfellt i flislagt gulv ute. hvilke typer finnes? hvem forhandler det, og hvordan bør det festes? ...
Bad, våtrom og rørlegger
Badinteriør baderomsmøbler : Erfaringer og synspunkter
Min erfaring er at det ikke nødvendigvis er noen særlig stor forskjell. La oss si i prisklassen 2000-20000.Innmaten er ofte den samme. Har vært hos folk som har kjøpt en liten innredning til 15-20000, ...
3463
3464
3465
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›