Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,437
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Solenergi & Solfangere
Justerbart oppheng for solfanger - forslag til løysing?
tatt bort ...
Byggeperioden - nytt hus
Manglende FDV-dokumentasjon førte til skade: Hvem har ansvar?
Ord mot ord osv er en ting, men ofte i lovsammenheng så er det en formulering som er i retning "burde skjønt". Tror de fleste vil være enige i at de fleste burde skjønt at et ...
Eksteriør, tak og maling
Bytte bordkledning, isolere, lekte ut?
Og vil du ha ett ca svar med en gang, beregne materialbruken og gå til www.byggmax.no for å finne prisene. ...
Avrette et noe fuktig kjellergulv
Da passer vel Dperon bra, disse er vel rimelig trykkfaste.Men hva med gulvet som har noe synlig fukt, er det bare å kjøre på med avretingsmasse for det? Eller må det behandles først? ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Jøtul F3: Erfaringer og synspunkter
Jepp Monte rhar hatt en uke med F3 til 6490 rett etter jeg postet her så det passet bra. Mulig de har den ennå ...
Bad, våtrom og rørlegger
Overgang mellom gulvflis og veggflif samt vegg. Hvordan?
Eg bruker klar sanitær silikon i hjørnene og en hjørne list (som bilde) til å avslutte mot vegg. Du kan få disse i forskjelige farger i plastik eller som alu liste. Du limer listen på plass med ...
Elektro og belysning
Antall kabler i K-rør
Er det så lurt å bruke 1,5 kvadrat kabler istedefor 2,5 kvadrat? Da kan du jo få instalert 16 Ampere sikring istedefor 10 A.. Så fremst du ikke har 400 volt anlegg.. Åsså må man jo åsså huske på at de ...
El. varmeovn & El. Varmekabler
Undelag til varmekabler.
pleier å bruke maxit sin avrettningsmasse. den er beregnet på innstøping av varmekabel. men vet der er andre fabrikater også.. viktig å prime masterboard platene før varmekabel legges og støpes inn. ...
Luft-Luft varmepumpe
Luft-luft varmepumpe for oppvarming av vann
Da hadde jeg heller koblet utedelen mot en varmeveksler og sirkulasjonspumpe. Vips så har du både gulvvarmen, varmtvann OG en viftekonvektor
Tele i bakken: Får ikke gravd innvendige gøfter
Takker for mangen gode råd og tips. Har nå fått bukt med problemet . Entrepenøren gikk til innkjøp av en teletiner. Prøvde den ut hos meg for første gang og det gikk veldig bra. Kostet meg 6000 kroner ...
Elektro og belysning
Manglende samsvarserklæring
Og for spørsmål 2... worst case må du ha 100% nytt anlegg og verdien av boligen kan ikke forringes stort mer enn hva det vil koste.Men jeg ville vel ikke bekymret meg vanvittige mengder over akkurat ...
Byggebudsjett & Anbud
Godkjennelsen er på plass hva nå?
Hei!Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal gå frem? Dokumentere eller gi råd om hva jeg burde passe på?Jeg har laget et dokument (som jeg fant her) som sier noe om hva jeg skal ha i de forskjellige ...
IKEA kjøkken
ikea homeplanner - Hjelp for å plassere platetopp
Flott det der da :9 ...
Gulv
Beise furugulv FØR jeg legger det?
Broderen beiset når det var lagt så kjempebra ut. Tror han lakket oppå beisen også. ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme: Systemer for å regulere varmen
Vi har kwsmarten på 35 grader, å vrir en gang i blant på de 2 kursene som går til stua fungerer faktisk helt greit, ved ekstra kulde fyrer jeg litt i ovnen. Har vurdert termostater, men tror faktisk ...
Sag, Kapp & Gjæring
Festool Precisio CS 50/70 Bordsag
Jeg ville gått for et MFT/3 arbeidsbord med en såkalt CMS guide extension. Da kan du montere TS55 sagen i ved å kjøpe en CMS-modulDa får du et stort arbeidsbord med en bordsdag på enden. Du kan ...
Bad, våtrom og rørlegger
avtreksvifte på bad i skorstein?
takker for svar. er blitt mye klokere nå:) ...
Spon/finer og gips på bad
12mm eller 15mm X-finer eller OSB er vanlig å benytte på førstelaget. Normalgips har en tykkelse på 12,5mm.Hva som er benyttet under gipsen er ikke godt å si da jeg ikke har benyttet denne løsningen ...
Elektro og belysning
Led lys spotter
Varmen fra spottene går i rommet uansett, VPer som monteres i taket, gir ikke de varme? De blåser gjerne varmen ned/innover i rommet. Jeg mener selvsagt ikke at varme fra lyspærer ikke er merkbar, men ...
Elektro og belysning
effekt regulator
Hva med denne da?http://www.micro-matic.no/admin/common/getImg.asp?fileid=13466 ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusj/badekar ved vindu.
Du skal ikke legge rør i yttervegg. Er begge veggene yttervegg? nei bare den veggen med vindu på.er det en mulighet for å gjøre det sånn som på dette bildet??det skal en dusjvegg på ...
Elektro og belysning
Led Tape
Monterte en lignende strips hos en kunde rett før jul. Husker ikke leverandør i farta, men den lyste nå bra syntes jeg. Det var litt for "varmt" lyset, men ellers meget bra. Passer jo ...
Oppussing og nybygg generelt
Bygge sammen hus og låve. Tips?
Skjønner. Jo, ønsket er å ha det som èn bygning, så det ikke blir "kalde" rom som bare blir brukt av og til, men en forlengelse av den ene stua. ...
Isolere loftgulv i gammelt hus: Er dette en dampsperre?
Jeg bor i enderekkehus så motsatt gavlevegg er ut til friluft. Tenkte å montere ventil på den veggen. Jeg setter inn ny ventil. Tipper jeg drøyer isoleringen på loftet til våren når jeg skal skifte ...
Byggebudsjett & Anbud
Hvor mye ekstrakostnader er det med ferdighus???
Ja, får mye hjelp der... Har familie med gravemaskin og kan gjøre nokså mye selv... Men tror uansett vi kommer til å slite med å få til huset til en levelig pris... Ser ikke for meg at jeg kan få lån ...
3547
3548
3549
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›