Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,211
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Undertak: Tips, råd og anbefalinger
Jeg var også klar for taktro av rupanel med D-glass men så kom prisenene... og jeg må gjøre dette billigere. Rullprodukt er vel det enkleste, vindsperre og fuktsperre i ett. Og de har jo NBI teknisk ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Varsel for utkastelse av leieboer.
Må legge til at leieboeren kan betale da namsmannen står på døra. Da er dere tilbake på scratch. :PLovverket åpner vel for opphør av leieavtalen ved vesentlig mislighold av avtalen, noe særdeles ...
Planløsning og Fasade
alekoy: Ønsker innspill på fasade og planløsning
Jeg synes også at forslaget til Bidda i svar 8 var det fineste
...
Elektro og belysning
Plassering av el punkter
Gå på biblioteket. Der kan du sikert låne bøker som har eksempler på tegninger av elektrisk opplegg. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Membran på innvendige betongvegger på bad
Nå er ikke jeg faglært på dette området. Men jeg er sikker på at på betongvegg er det ingen poeng å bruke våtromsplater. Smøremembran med riktig bruk av remser og mansjetter bør være riktig her. Og ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Kjøp av ubebodd hus
Flott! tusen takk for svar :)Ja huset står og forfaller, det er ikke annen do, enn en utedo der heller *lol*..men uansett drømmestedet! :DSkal si hvordan det går :DTakk igjen!!
Forskjellige typer armeringsnett?
Takk for tips :)Er ISO track 25mm armeringslister det samme som 25mm kamstål ???ISO track plastlister har samme funksjonen som armeringsstoler (plaststoler), men legges på plasten. Unngår ...
9" kledning
spikren skal være festet med 2/3 det vil si 3*23 = 69 men er det bare 22m utlekting må man bruke 90mm p.g.a vindtett (asfalt, gugips) ikke gir feste. Bare 1 spiker så langt ned som mulig uten å ...
Ventilasjon og inneklima
Kjøling av datarom
Sett inn en vanlig varmepumpe foran racket, og kjør den som aircondition. Denne løsningen har jeg brukt på titalls serverrom rundt om i verden, og fungerer perfekt. Ønsker du redundans, så sett inn en ...
Tape til tetting vindpapp
Dette lurer jeg også på... Har montert luftespalte, og brukt icopal tape i skøtene (den som liksom skal ver eneste med bra nåkk hefte..), men den beggynner å løsne etter ett par dager.... Har varmet ...
Hvitevarer
Electrolux forhandler
Takk for svar!Ja, det er todelt. Tekniske data oppgir bredde og vekt som om det består av 2 enheter som er henholdsvos 60/60 cm i bredde og nettovekt 84/84 kg.Har ikke sett det utstilt i Trondheim, ...
Tapet, farge og maling
Tapetisering av hjørner
Eg mistenker at ein del slike skrukker skuldast at folk ikkje har visst korleis dei best skal gjere det. Pass i alle fall på at du ikkje får hjørnet (enten det går ut eller inn) midt i taptethøgden. ...
Elektro og belysning
Vaskerom: Er det krav til jordfeilbryter?
Har ikke nummeret, men det er slik på "tilbudspakkene" til møller som jeg har kjøpt på Onninen. ...
Elektro og belysning
Problemer med ELKO PIR 300
Den reagerer på temperaturforskjeller. Den kan bli lurt av det vekslende skydekket. Den kan eventuelt få lys på en slik måte at den blir blendet. Du kan prøve å flytte den. ...
Elektro og belysning
Defekt 12v downlights: Erstatte med 230v
Æsj, den elko-saken til 498 + mva på elektroimportøren har de sendt i retur til elko fordi den var så ræva og de fikk masse i retur.Det hadde en annen fra Elko+ som kostet det samme, men den hadde ...
Eksteriør, tak og maling
Slemming eller murmaling?
Slemming puster vel bedre, men ble frarådet å blande i kz hvis det er kjellermuren på huset. Vi skrapte av all maling og brukte Heydi slemming. Har hørt fagfolk si at det eneste som holder er ...
Slemming eller murmaling?
Hva er forskjellen og hva er best?Hvordan er prisforskjellen? ...
Eksteriør, tak og maling
Tretak sibirsk lerk. Pris ?
Hei,Skal bytte tak på en mindre bolig med ca 130 kvm. takareal inkl. anneks. Skal ha sibirsk lerk.Har fått 2 tilbud på mellom 100 og 160.000 inkl. mva. I dette ingår riving og bortkjøring ...
Vaske huset med Zalo?
Nei zalo er tvertimot fettoppløsende, så det tror jeg ikke på. Kanskje taz tenker på grønnsåpe. Mener jeg har hørt noe sånt om den.Ja det kan vel være det jeg leste. Men det er riktig som Hans9001 ...
IKEA kjøkken
Monteringshøyde for IKEA kjøkken skap
Vi setter senter spikerslag på 80 og 225 cm fra gulv, ved takhøye (92cm) IKEA veggskap og ca 50 cm mellom topp benkeplate og veggskap.Bruker da 36x148 spikerslag, så har endel å gå på. Har dessverre ...
anvi: Snart igang
Det blir jo spennende
hvordan hus skal dere bygge da? starter med bygging midten av mai vi, er noen som gleder seg ...
Hvitevarer
Kran til oppvaskmaskin
Hadde rørlegger her for å legge inn vann til blandebatteriet på ny kjøkkeninredning for 3 uker siden.Da sa jeg at jeg ville ha en separat kran til oppvaskemaskinen da det er etter mitt syn, er veldig ...
Hvor kan muravfall leveres i Romerrikeområdet?
Gjør et Google søk på "avfallsanlegg skedsmo" så finner du sikkert svaret. ...
Elektro og belysning
Behov for ny el-materiell butikk med lave priser på kvalitets materiell?
Dette betyr vel at grossistene oppererer med svært høye avanser noe som til syvende og sist betales av oss vanlige forbrukere. Systemet med (diffrensierte)rabatter gjør det også vanskelig å vite hvor ...
Bad, våtrom og rørlegger
Kran med uttak til oppvaskmaskin og kjøleskap
Toveiskran ja! Genialt! ;D ...
3696
3697
3698
3938
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›