Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,372
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Påbygget har seget ned: Har jeg rett på erstatning?
Du kan ringe til takstmannen for å høre om han/hun vil ta en ny vurdering på huset og vurdere eventuelt hva det koster å utbedre skaden. ...
Normal pris på grunnarbeider
Jeg lurte også på hva normalprisen lå på. Har derfor innhentet noen "budsjett-priser" fra 2 forskjellige entrepenører. Konklusjonen min er at det ikke _er_ noen normalpris på ...
Noen gode nettsider i sverige?
ingen som har noe flere nettsider fra sverige?trenger vinduer :)Jvk ...
Ronsel: Er dette en bra pris på grunnarbeid?
glad dere østpå bare har leire å grave i. Vår tomt komerm på 650.000 for opparbeidelse og støttemur. haølvt fjell som skal flyttes/sprenges/planeresa, så din pris er "billig" den.Se ...
Bormaskin & Skrumaskin
Hvor kjøper jeg billigste Dewalt 12V drill?
Takker og bukker for mange interessante og noen gode svar:Det ble ny Dewalt 12V (13mm chuck) 3 batterier á 2 Ah til kr 1890,- på Monter i Stavanger.Kunne sikkert spart på å kjøpe fra utlandet, ...
Hvitevarer
Innbygging av Micro
Jeg ville også ha mikro og stekovn som designmessig gikk sammen, og mikroen SKULLE være Whirlpool. Kompromisset mellom kvalitet og matchende design tilsa Miele stekovn, og det ble ikke så verst, selv ...
Elektro og belysning
Legge elektro k-rør i isolasjonen i Leca Isoblokk
i Leca velg vertikal slissing i yttervegger, horisontalt kan slisses under vinduer. Ikke bærende vegger kan slisses horisontalt! ...
Hjelp til dimensjonering av stålrør
Jeg skal henge et langsgående stålrør i taket over klatreveggen som topptaufeste.Først skrur jeg 2x2 biter av 2"x8" inn mellom takbjelkene liggende flatt. Borer to hull i hver og trer ...
Bormaskin & Skrumaskin
Bits av god kvalitet
Har lest gjennom tråden. Ganske fornøyelig og forvirrende. Hadde det vært enda flere merker og profiler/spor ville nok samtlige ovenfor hatt hver sin favoritt.Handler det mer om smak og behag enn ...
Planløsning og Fasade
Hvordan sammenkoble to etasjer i sketchup? +
Ja jeg har hørt om dette her. Hvordan gjør man det? Markerer man hele etasjen (inkl alt inni) og så kaller det et layer? Altså som med components og groups?Bruker du forresten groups og components? ...
Gulv
Hvordan få et nytt furugulv til å se gammelt ut?
Vi har brukt 22mmEndte opp med å bruke såpespon på furugulvet på kjøkkenet og i tv stua. Ettersom tiden gikk ble dama mer og mer usikker på om det var slik hun ville ha det. Så da vi la furugulv i ...
Restaurering og vedlikehold
Behandling av gamle tømmervegger (inne)
Ser frem ti å bli ferdig, men utrolig morro, kan ikke si at jeg er gått lei. Er blitt bare mer og mer fasinert over hvor storslått håndtverk det er å se laftingen og bygge teknikken på slike hus. Var ...
Norema kjøkken
Norema Kjøkken: Går det mot nedleggelse av bedriften?
Vi har en ordre på kjøkken fra Norema liggende inne for levering til huset vårt. Etter å lest artikler om nedleggelsen av Norema ble jeg noe bekyret for om jeg måtte begynne planleggingen av kjøkkenet ...
Elektro og belysning
Grave ned VP-rør
Pfsp er beregnet til å ligge rett i bakken uansett. Hvis det i tillegg er frostfritt så kan det ikke bli bedre. ...
Byggeperioden - nytt hus
Nødvendig med rådgiver ved kjøp av hus?
Kopierer meg selv fra et annet innlegg: ;)Jeg leide inn en ingeniør fra et rådgivende ingeniørfirma som bisto både i kontraktsforhandlinger og når jeg hadde tekniske spørsmål ellers gjennom hele ...
Planløsning og Fasade
Mary: Innspill og kommentarer til vår planløsning?
Hei, har du fått nokre snekkarar til å vurdere timeantallet på huset? Virker som kanskje 1200 timar er litt lite til eit hus som har over 140 kvm grunnflate. Eg trur og det kunne vore kjekt med eit ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Størrelse på parkeringsplass til utleieleilighet
Anbefalt areal til biloppstillingsplass bestemmes ut i fra hver enkelt kommunes reguleringsplan. BE anbefaler 18-25m² pr. bil. Dette kan og variere mellom hver enkelt byggesak. Så derfor får du det ...
Elektro og belysning
Krav om avstand til vannrør fra en takboks
Det går greit. ...
Vannbåren varme
Grunnvarme: Hvilke merker har jeg å velge mellom?
Det hørtes ut som et mer tilfredsstillende system!Å ha 1 stk sentralstyringsenhet, for alle sløyfene, enn å ha fler termostater til x antall kroner i forskjellige rom!Vi antar at når huset er ferdig ...
IKEA kjøkken
Mikrobølgeovn/Ventilator
Ja, vi har hatt en fra Whirlpool i nesten seks år. Den har kapasitet på 450m3/t, noe som funker på et ikke alt for stort kjøkken når du i tillegg har balansert ventilasjon.Denne suger 260m3/t, og det ...
Byggesøknad & Saksbehandling
kjetilfb: Hjelp vedrørende budsjettering av mulig nybygg.
Bømlo HUS???? STYR UNNA"!!!!!!! Driftes av tidligere Brann spiller Geirmunde Brendesæther, og han er like dårlig til å drive butikk, som han var for Brann. Altså styrr unna. Ikke engang katalogen ...
Konstruksjoner og isolering
Heltre bjerk plank: Hvor selges dette?
Høye priser er svaret. ...
Gulv
Kährs parkett: Forhandler i Oslo med stor utstilling
Sjekk ut Parketthuset på østre aker.De er forhandler av kahrs ...
Gulv
Fjerne gammelt, limt gulvbelegg fra underlag av tre
Lei en trappeslipemaskin av typen Lagler Elan og den gjør susen uten problem ...
Gulv
Parkett: 7mm vs. 15mm
Hvis man skal bruke ca 1000 kr pr kvm bør man vurdere heltregulv i steden ...
3744
3745
3746
3978
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›