Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,802
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Luft-Luft varmepumpe
Luft-Luft Varmepumpe: Montere selv?
http://www.klimashop.no/index.php?cPath=28 her finner du det du trenger.http://www.klimashop.no/monteringsskolen.pdf finner du monteringsskole... ...
Elektro og belysning
Belastning på strømkurs
Noen påstår at skruene kan vibrere seg løs på grunn av svigningene i strømmen. Er det noe i dette,eller er det bare "overtro". De samme "påståerene" fortalte at det var ...
Vannbåren varme
Vannboren vedovn med tank og fancoil
Har du valgt et sånt system? Ser dem selges på felleskjøpet nå, til rundt 23.000.. ...
Vinkelsliper & Metallbearbeiding
Kappe eksosrør med DW712
Tøfft, da går vi for dette i morgen hvis jeg får tak i blad.Hva slags blad brukte du? ...
Konstruksjoner og isolering
Gips rett på gammel vegg?
ingen vits i å gjøre rommet mindre hvis man ikke trenger det, er ikke så mye arbeid å fjerne sånne plater. damppunktet kommer lengre inn i veggen, og da kommer det ann på hvor mye huset er ...
Bad, våtrom og rørlegger
Flislagt gulv: Mangler flislim under èn flis
Det bør være mulig å få den vekk hvis du krafser ut fugene. Bare pass på at du ikke krafser for dypt. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Merkelig avslag på byggesøknad
Dette du sier bør jo være en selvfølge, men for kommunen gjelder tydeligvis andre regler.... Huset ble godkjent etter planene, bortsett fra en liten detalj: -Boligen senkes 0,5 meter i ...
Tapet, farge og maling
Fjerne gammel strie og papirtapet
Jeg har lekt litt med tanken om å gjøre følgende:1) Dampe vekk tapet på betong. 2) For sponvegger -- bare spikre på rehab-gips3) For gipsvegger -- rive av gipsplatene og sette på nye.En liten ...
Gulv
Behandling av terassogulv
hvordan ser terassogulvet ut? er det type offentlig gult med endel striper porer, eller *pent* brukt så en liten rens holder?Det er et grønt gulv med synlige "småstein" hvis du ...
Tapet, farge og maling
Papirstrimmel på gipsplater, har bobler/bulker
Vi var litt ivrige med tapetfjerner her og der, og fikk en del fuktighet inn i gipsveggen før vi sparklet. Det blir litt det samme problemet. Funket fint slik han9001 skriver: Skjær bort litt ...
Bad, våtrom og rørlegger
Tilbud vannbrønn vestlandet
Tilbud for borring av drikkevannsbrønn datert 13 oktober ...
Grave ut kjeller under eget hus?
Prisen har jeg ikke sjekket ennå, ....................Om noen som er sikkre på hva dem snakker om har andre meninger så rop gjerne ut før jeg begynner og kansje ødelegger hele huset....... Dem som ...
Luft-Luft varmepumpe
Pristilbud Mitsubishi FD Heat 25VAH
Dobbelsjekket med forhandler nå, og VABH er den nye ja. Har bestillt den på 6,3kW.Håper det blir bra.... ...
Oppussing og nybygg generelt
Bygge stort eller lite?
Tusen takk for svar! Naboen har vi virkelig ikke behov for å imponere. ;DMange av husene i nærheten er jo av lignende str og.Vi skal bygge til hverdags ja, for fest blir det ikke mye av. Vi har veldig ...
Ventilasjon og inneklima
Ventil mellom 1 og 2 etg
Ta hull i taket over ildstedet og sett inn en topprist/ventil.Jeg ser du tenker på et slikt "calling" system. Som var populært i forb. med sentralfyr på 70 tallet, der en kunne føre en ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kan man klage til selger dersom det er mye el-feil i nylig kjøpt bolig
Kanskje burde det bli krav om vurdering av el-anlegget ved takst? Vurdering av elektroinstallatør, el-tilsyn eller takstmann med tileggsutdanning innen elektro.Og ikke går de på taket heller. Burde ...
Eksteriør, tak og maling
Bytte ytterkledning: Hva kan dette koste?
Jeg tror at jeg ville også fjærnet gammel vindsperre og så ville jeg ha lagt inn diffusjonssperre (plastfolie) på innside av isolasjon.Jeg ville ikke tatt meg bryet med å fjerne gammel isolasjon og ...
Luft-Luft varmepumpe
Varmepumpe i leilighet?
Hei, jeg har innstallert 2 varmepumper hjemme, en i stua og en i kjøkkenet. Den i kjøkkenet er plassert under en kjøkkenbenk. Jeg trodde jeg måtte lage en rist i benken over pumpa for å sikre ...
Luft-Luft varmepumpe
Trekker varmepumpe opp salgsverdien på et hus?
En Panasonic koster vel noe under 20 000,- ferdig montert på vegg. Varmen er som fra en gigantisk vifteovn, men ikke svidd da overflaten som setter av varmen jo er en radiator/register og ikke har ...
Bad, våtrom og rørlegger
Kant mot vegg ved støping av baderomsgulv
Det vil alltid være en ekspansjon / krymp i massen, og det vil ofte være bevegelser mellom gulv og vegg. Gulvstøpen sprekker opp hvis mykfuge droppes, og i verste fall ekspanderer gulvet og reiser ...
Elektro og belysning
For stor sikring til varmevifte
Nå skal det jo også nevnes at det er et ekstremt tøfft miljø på jobb for alt elektrisk utstyr, med fukt, store tempratursvigninger, steam og på toppen av alt veldig surt klima..Er ikke sikkert ...
Bad, våtrom og rørlegger
Entreprenøren vil ikke sluttføre halvferdig bad
Men hvordan går det med trådstarter? ...
Dør og vindu
Hindre innsyn gjennom vinduer
Hei.Ikke lett dette, soting kan være en idè, men ser nok litt rart ut, samt at kontrastene blir såpass store om kvelden at vinduene må være rimlig mørke.En annen ting som kan virke er om du instalerer ...
Ringmur på tradisjonelt vis
Hei!Her finner du litt informasjon om forskalingskasetter og isolasjon:www.malthus.nowww.jackon.no ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan feste i BAC våtromsplate?
Hva med å sette bein på skapet og lime baksiden av platen mot veggen. Å feste noe tungt direkte i disse platene er umulig. ...
3842
3843
3844
4026
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›