Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,194
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Vannbåren varme
Spiselig pris på gulvvarmeanlegg?
Maxbo er hinsides når det gjelder pris! Skulle ha et sleggeskaft i dag: kr 269,-. For halvannen meter dreid treverk! ...
Hvitevarer
Ventilatorluft ut og friskluft inn?
Hei!Har 0 erfaring med slike kjøkkenventilatorer,så derfor spør jeg her.Skal pusse opp kjøkkenet og ovnen kommer ca 2-2,5m fra yttervegg ( med vegg bak ovn som går til yttervegg).Kan en ha så lang ...
Konstruksjoner og isolering
Norsk standard om hvordan man kubber/tettet mellom sperrer og vegg/asfaltplater
skal ha liggende panel...har 2x8(sperre) med fuktsperre+36x48 lekter oppå og taktro..lurer på hva som er norsk standar for tetting mellom sperrene og asfaltplatene og fuktsperringa...hvordan løse ...
Gulv
Betonggulv på Sykehus: Hva slagt type gulv?
Har sendt mail til vaktmesteren og funnet ut at det golvet jeg skrev om faktisk er belegg. Etter mer leting hos firmaet som la det og på nettet, har jeg kommet fram til at det nok er grått safeguard ...
Elektro og belysning
Pris-sjokk på el. kabler!
Pelle Mentus:Her må du snakka med ein som absolutt ikkje har snøring i kva han snakker om. Kanskje dette er katalogpris, men den er jo hinsides all fornuft. Me har alt i fra 20-90% fra grosist, så ...
Tapet, farge og maling
Male baderomsinnredning?
Hei!Vi har en baderomsinnredning med eikefronter som var lasert hvit for 20 år siden. Den er slitt i malingen/lasuren/lakken (vet ikke hva det er) men ellers prima kvalitet. Lurer på hva jeg bør gjøre ...
Hage og uterom
Feste 8cm trestolper til fjell?
Søylesko er bra hvis du skal feste søyler som opptar krefter vertikalt.For et gjerde som skal holde dyr inne/ute ville jeg gått for stolpestøtte/forankringsjern. (Ville ikke brukt stolpesko uansett ...
Hjelp til utskifting / reprasjon av skjev grunnmur på hytte.
Tror ikke det holder med pillarer til bunnsvilla, slik det ser ut på bildene så gir vel murene bæring til gulv også. Om jeg, som ikke er håndverker, skulle utbedret dette ville jeg lagt opp ny bæring ...
Interiør, møbler og trapp
Møbeltekstilprodusenter
Her er forresten en veldig fin nettside for dere (oss) som har ikeamøbler.De har trekk til massevis av ikea sine stoler, puffer og sofaer. Også modeller som IKEA har sluttet å produsere. Fin måte å ...
Bad, våtrom og rørlegger
Toalettplassering!
Jeg kom bare til å tenke på hvordan enkelte (de fleste) plasserer doen når de monterer den. I noen hus er doen klistret opp i ett hjørne med rullholderen plassert bak sisternen.. Dette er helt ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan montere utekran?
Hva med å borre på skrå og ha et vinter stenge/tappe punkt på innsiden. ...
Vibrasjonsvalsing av tomt
Jeg gikk med 450kg hoppetusse for hver 5-20cm med masse som ble lagt ut på tomta, og selv om lasteren klemte det med skuffa slik at den hadde hjulløft så ble det 1-2cm lavere etter hoppetussa hadde ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Utleie-leilighet: størrelse og pris?
eH, ja dette lurte vi også på når vi fikk tegninger tilbake fra teknisk tegner!Men det slapp vi å få bråk av kommunen for siden de har klart å ROTE bort første sett av tegninger i søknaden. Så i neste ...
Vannbåren varme
Rør og anlegg for vannbåren varme: Hva bør det koste?
Fikk priser på komplett rørannlegg for en mnd siden og det var på 104.000kr. +mva Det bestod av 100m2 i betonggulv og 90m2 i trebjelkelag + to ekstra sløyfer til radiator/viftemondul 12 kurser med ...
Luft-Vann Varmepumpe
IVT varmepumpe
Det var grei pris, eg får forsette prisinnhente jobben min, tror jeg har god betaling for å ta noen telefoner hit og dit. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Rosa sopp i dusjen
Ja, og då bør du ikkje ha flislagt bad der fugene vert etsa vekk.JIF skurekrem og ein skuresvamp kjem du langt med.Det einaste som hjelper er hyppig vasking og god ventilasjon.Budde i ein utgamal ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Rettigheter med befaring, holde igjen penger, og få vite litt om prosjektet?
Uff hørtes ikke bra ut. Ser ut som om ting skal gå bra for oss. Håper ting løser seg for dere. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lekkasje etter rørleggerarbeide - hvem har skyld?
Hei.Etter en uke med stegt kaldtvann og sure naboer er vannet satt på, og lekkasjen tettet.Rørleggeren jeg brukt ble satt til å utbedre av forsikringsselskapet. Rørleggeren ble bedt om å skaffe ...
Hage og uterom
Grillhytter
Det r en del andre begrensninger på bygging også. Høyde på mønet er maks 3,5 meter. Står mere på lovdata.no.... :-)En god tommelfingerregel, er å snakke/skriftelig nabovarsel uansett størrelse.det er ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Rettigheter - Sameietomt!
Det skal vel være vedtektene for sameiet som regulerer fellesareal og sameiets ansvar. Vi har for eksempel tre hus på vårt sameie, men kommer til å definere hva som er fellesareal i vedtektene, og hva ...
Fukt i kjeller
Utbedring av kjellervegg utvendig - trinn for trinn1. Grav bort gammel masse, ned til underkant av fundamentet.2. Fjern løs murpuss og ev. annet som er løst og ødelagt.3. Tette igjen alle hull og ...
Elektro og belysning
Hvor mye isolasjon må det være over downlinghts for å unngå kondens?
Det skal være like mye isolasjon over kassen som ellers i taket. Det er lett for kunden å høre på elektrikeren i disse sakene, men det er snekkeren sitt ansvarsområde. Det er han som må si om han ...
Planløsning og Fasade
Beregning av dagslysfaktor
da gjør du som oss, i søknaden melder du det som en "bod", men du benytter det seinere som et soverom så unngår du hele problematikken. Det viktigste er at du har en rømingsvei fra rommet i ...
Luft-Luft varmepumpe
Luft-Luft Varmepumpe i kombinasjon med Luft-Vann Varmepumpe
du vil ikke kunne varme opp loftet nevneverdig med gulvvarmen i etg under.med 21C nede ved gulvet vil du ikke ha mer en 18C oppunder himlingen, da vil det ikke varme mye oppe. :-\Temperaturen på ...
Valg av energikilde
Varmebehov på enebolig fra 1980?
Man har ikke samme krav i begge etasjer har man vel?Jeg har et hus fra 1982 med 10 cm i vegg. Når jeg kalkulerte mitt behov brukte jeg et kalkyleprogramm der jeg matat inn alle kjente data.50W nede i ...
3872
3873
3874
3937
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›