Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,425
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Planløsning og Fasade
Hvor bratt kan en trapp være
Hei !Ta en titt på denne siden som handler om anbefalte mål på trapper.Og denne med mål på trapper med større bredde enn 90 cm .Håper det er til hjelp
Byggeperioden - nytt hus
Pusse pipe
Fant ut at hjørnene kunne bli svake dersom jeg brukte sparkel, så jeg kjøpte murpuss, men en litt annen type som det sto 50/50 på (men det var murpuss). Brukte en veldig bred (ikke kina-type) spade, ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Dere erfarne byggere....
....og de godtar ikke en annen møneretning...... :'(Så der gikk drømmehuset vårt fløyten, og vi starter på nytt >
>
Utnyttelse av tomt og problemer med kommunen.
Her tror jeg faktisk at du må gå etter bruksarealet. ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Mediacenter
Spurte elektrikern om ELKO link. Blir fort 15-20000 ekstra sa han. Så det blir ikke noe slikt hjemme hos meg nei :-[ Får trekke noen rør og dra litt nettverkskabler selv, det får holde. ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Rive gammelt hus og bygge nytt...eller bygge på det gamle?
Todd Saunder tegner veldig mye fint. Er det et alternativ for dere å selge og heller kjøpe noe som passer dere bedre? Ofte lønner det seg. ...
Teak og andre tresorter fra regnskogen
vi la nytt gulv ifra kahrs og det var vist regnskog, fordi når vi skulle kjøpe inn mere to dager etter så var det ikke mere å få taki på Monter ??!! blitt forbudt å selge. det er fint sa jeg, da får ...
Gulv
Byggehøyde på gulv
Skal legge parket med isoporplater under for å få plass til gulvvarmen. Det jeg lurer på er om jeg bør ta høyde for att dette har en byggehøyde på ca 5 cm. Dette kan jo løses ved å legge en ekstra ...
Horten Hus
Horten Hus: Prislister og salgsdokumenter
Hei!Gjelder området: Oslo, Akershus og Drammen omegn. Byggmester: Horten Hus AS, Oslo-Romerike Vedlagte dokumenter:Horten Hus Prisliste Østlandet datert 15.12.2007 ...
Luft-Vann Varmepumpe
Støy fra utendørs uniten vannboren varme
Om du hørte naboen sin utedel så har han hvertfall en luft-vann varmepumpe.Ellers hadde du ikke hørt den.Og ja, disse kan bråke en del. Er en vifte på dem som kan bli plagsom for naboer. Burde nesten ...
Salg av nåværende hus
Vi har utvidet lånet på leiligheten til å betale tomten med. å er nok lite å gå på der ja!
Har allerede tatt opp ...
Tapet, farge og maling
Farge valg på kjøkken!
Tror denne tapeten hadde passet godt inn sammens med Caravan-fargen. Enten hele kjøkkenet, eller kun en fondvegg?Lekker...hvor får man tak i den der??? Er den sort og hvit?Den heter Etage og er fra ...
Vann-Vann varmepumpe
Hvordan planlegge når man skal ha vann-vann?
Vi har borret 190 m til et hus på 240m2. Det kostet 52000. ink. mvaVårt anlegg kommer på ca 150.000 med alt. Har hentet inn mye priser på materiell selv. ...
Garasje og uthus
Boblebad+garasje med overbygg
http://www.grontfokus.no/ er i alle fall en leverandør som har en del forskjellige løsninger, også med mulighet for "skreddersøm" ...
Byggeperioden - nytt hus
Fremdrift - er huset vårt forinket?
Det er vel avhengig av tempoet til snekkerne.. Men burde ikke være noe problem..
...
Linje over tomten
Hei. Gratulerer med fin tomt.
Vi er bort i en lignede sak med luftspenn og i tillegg en stolpe på egen grunn som ...
Olje sentral eller jordvarme??
Det er gulvvarme. Selger sa at olje sentralen var beregnet på hus opp til 650- 700 kvadrat. Hvordan effektfordelingen er vet jeg lite om. ...
Avgift til staten ved huskjøp
Det gjelder også private salg. Det er en avgift til staten. However, når man kjøper helt nytt, betaler man bare 2.8% av tomteverdien. Slik var det når jeg kjøpte nytt for 3 år siden. ...
Barnesikring - induksjonstopp
Det finnes mange typer som passer for både induksjon, gass og kjeramisk koketopp.Et par eksepler:Marbodal.Sikkerhetsbutikken.Babydan har også, men akkurat nå lå den ikke i listen de har på ...
Solenergi & Solfangere
Varmepumpe og Solcellepanel på taket, kan det løne seg?
Enn så lenge er det kun de mest idealistiske av oss som investerer i nettilkoblede solpaneler. Jeg leste om et slikt anlegg i Bergen for en tid tilbake, så det er fullt mulig å gjøre det her i landet ...
Gulv
Hvor mye parkett i en pakke?
ok takk!
...
Planløsning og Fasade
Størrelse TV-stue
Hjemmekino.no har en bra artikkel om dette. Se her: http://www.hjemmekino.no/guide/tv_funksjoner.asp ...
Luft-Luft varmepumpe
Varmepumpe innedel: Ved tak, gulv eller midt på?
Innedelene er laget for å henge opp under taket! Blir de hengt lenger nede blir det ikke samme sirkulasjon. Men tingen med gulvmodeler er det at de er dyrere på grunn av at du betaler ekstra for den ...
Fasadeendring etter rammetillatelse.
Nei, ikke Saunders. ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Montere 50" flatskjerm på vegg eller på tv-bord?
er ikke helt sikker på hva du mente med dette?? Men er det slik at B-tech er en butikkjede som selger Biltema veggfester for tv som står 110cm over et bord?? ??? ???Hehehe du må fleipe nå.
3925
3926
3927
3945
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›