Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,371
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Dimensjon på rør til steamdusj ?
Takk for denne infomasjonen.. kom godt med;) badoppussing om dagen..å det koster skjorta :-\ ...
Kalkuleringsprogram
Noen som veit det?? hehe
...
Bad, våtrom og rørlegger
Trykktesting
Jeg kobler til en spesial-trykkprøvings-sak... Håndpumpe som pumper vann inn på anlegget.Husker ikke helt hva jeg har testet med. Er en egen faktor som du ganger med maks driftstrykk for anlegget. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Egenkapital
Ingen eigenkapital og lån på over 3 millionar :oBur nå i eit eldre borettslag. Når vi sel her reknar vi med å kunne betale boliglånet vi har nå, bil-lånet og tomtelånet. Stiller dermed i 0,- med ...
Garasje og uthus
Max høyde på garasje
Her hvor vi bor (i Haugesund) er det ikke lenger lov å bygge "oppholdsrom" på garasjen. Men det står ingenting i reguleringsplanen om hvor høy garasjen kan være. Vi lurer på om det er lov å ...
Mesterhus
Mesterhus: Kine
Hei! Driver å vurderer husbygging og har sett på mesterhus Kine. Er det noen som har erfaringer å utveksle med oss når det gjelder dette?? Er interessert i alle synspunkter; Planløsning, pris, ...
Hage og uterom
Blomsterkasse i tre
Så vidt jeg husker skal rekkverket på terasse over 2 meter ha et rekkvert tillsvarende 1,1m er ikke helt sikker på det der..men skal i allefall ikke være mulig og falle ned mellom terasse og rekkvert, ...
Sundolitt L-Element
har lest Tek2007, men har ikke pugget den. Noe spesiellt du tenkte på? ...
Lydisolering av bjelkelag over kjellerleilighet
Hvem produsere trinnlydsplater med spor for varmerør? Finner ikke noe på glava eller rockwool sine hjemmesider.Headbull; hvorfor bruke sponplategulv med spalter? Kan en inne bruke vanlig std. 22 mm ...
Hage og uterom
HVordan dekke til under terassen?
Har desverre ikke bilder av vår terasse, men legger ved noen bilder fra ulike miljøer.Asak Miljøstein er produsenten av Herregårdsmur, og muren kan enten festes med sement elelr tørrstables. jeg synes ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme; Varmepumpe vs oljefyr
En totalpris er litt vrient og slå fast for hustyper, plassering, men jeg gjorde et regnestykke for en kunde i vinter på olje/pellets. Dette var i februar.Olje 0.88 kWHPellets 0.34 kWHEn bra brenner ...
Byggeperioden - nytt hus
Hva kan man som fagmann utføre på eget hus?
Innen elektro er det noen steder nok med fagbrev. ...
Tips til lydisolering i gulv
evt felle de ned mellom bjelkelaget ...
Planløsning og Fasade
Bygge på gammelt hus: Ulike forslag til ny husfasade.
Skjønner hva du mener ja Snupp. Ser ut som dere får et fint og godt utnyttet hus. ...
Etasjeskille og gulv - kommentar til dette pristilbudet?
Da har vi fått et nytt pristilbud på etasjeskilleren: 123 125,- inkl mva.Tillegg for maskinglatting: 5625,- inkl mva.Litt mer fornuftig pris her ja, regner med vi går for dette tilbudet
Planløsning og Fasade
Hvordan bygge på huset
Hei!Setter stor pris på om noen har gode råd mht påbygg av hus. Er det noen som har bygget på en "liten vorte" eller som vet om for eks. et nettsted med tips og bilder til mulige løsninger? ...
Hvitevarer
Avtrekksvifte - ekstern utendørs motor
Jaja, ikke vet jeg, men jeg har som sagt vært i denne bransjen i noen år, og har aldri hørt en "intern" vifte som støyer mindre enn en loftsvifte, kun omvendt. Da snakker jeg om opplevd ...
Garasje og uthus
Trippelgarasje, noen tips?
Av en eller annen grunn har jeg klart å unngå det
Ganske flaut. Velfortjent status som "fersking" kan man vel ...
Taksløyser
11 eller 23 mm riper avgjøres av hvilken type lufting du har under/over sutaket. Gammeldags sutekking hvor man legger sutaket nedover som vanlig, uten å "tette" overganene mellom platene ...
Luft-Luft varmepumpe
Strømtilkobling av varmepumpe
Men det var nu dette med om jeg trenger å ha den koblet på kontakt?Du har vel alt fått et svar ...?
...
Trådløst utstyr i nye boliger - helsefarlig?
Hei dere!Denne tråden om trådløse røykvarslere fikk meg til å tenke igjennom dette med "trådløst" utstyr. Er det helsefarlig - eller er det så godt som "ufarlig"?Kall meg gjerne ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Leie eller eie i byggeperioden?
Eplekjeks: Den tanken ang. selge og leie den videre har stått meg og, men jeg tror ikke (i vårt område) at det er særlig mange som vil investere i utleie. Det er nok mer for folk som skal bo der selv. ...
Planløsning og Fasade
Umulig å finne hus for plate på mark med 5 soverom
Byggesettet koster ca 830 000,- Ferdig oppsatt uten såle 1 660 000,- med el+vvs (kjøkken er marbodal) ...
Seksjonering
Hei!Jeg ville tatt en tur til kommunen og spurt de.Slik jeg har forstått er det ikke noen spesielle kriterier ang. brannforskrifter uten om det noermal så lenge det er en reg. tomannsbolig.Det hadde ...
Oppussing av bad som skal rives ila. 5 år?
og det er ikke krav til tett membran :)med dusjkabinett, men er jo annbefaltPå 80 tallet da Oslo byfornyelse herjet ble dusjkabinettene satt på kjøkkenet, gjerne litt opphøyet slik at de kunne ...
3945
3946
3947
4011
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›