Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
112,096
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Tekniske løsninger
Bunnsviller på xps?
Har merket det samme med enkelte byggevarehus i nord ja, høy arroganse og lav kompetanse.Flytende gulv er også omtalt i Byggforsk 727.113, hvis du vil ha en referanse i tillegg til Glava. ...
SINTEF byggforsk sine bøker
Om ditt lokale bibliotek ikke har bøkene kan de nesten helt sikkert bestille for deg fra større bibliotek. ...
Hvem kan svare på konstruksjon?
Regner med de landsdekkende er i Østfold også (Norconsult, Cowi, Rambøll, Sweco, Asplan Viak m.fl.).https://www.rif.no/finn-autorisert-radgiver/ er et greit utgangspunkt også, men ...
Tilbygg & Påbygg
Anbefalt Byggmester/Tømrer i Bergensområdet
Ingen som har nokon tips? ...
Tilpassing av benkeplate
Takk for svar! Blir å bestille den på lengste målet for så å kutte den til
...
Rep av saltgroper i garasjegulv. Alternativer til heldekkende flytstøp?
Ok, jeg antok du ikke hadde kantstein innenfor porten og hadde tydeligvis rett i det. Denne Confix kjenner jeg ikke så får slå den opp. ...
Bygge takstol selv - vil denne holde?
Byggforsk har et eget blad for små takstoler, med detaljer og tabeller. 525.835 Takstoler av tre for små spenn til framstilling på byggeplass ...
Lukter våt/sur aske av pipa
Vi fikk pusset murer og pipe i Trondheim og set er korrekt dette med svak mørtel, vi satte bort jobben da vi var usikre ...
Tilbygg & Påbygg
Krav om balansert ventilasjon
Du kan kontakte systemair. Ventilasjon er ansvarsbelagt i søknaden (hvertfall på nybygg) så de kan også ta dette. Installatør lokalt kommer da inn. Pris avhenger av ...
Tekniske løsninger
Råtne rundstokker som må byttes
HeiHar et hus som er mellom 150 og 200 år gammelt. Det er opprinnelig tømmer, men er pusset opp utvendig i årenes løp. Ved en oppussing på 30-tallet ble blant annet ...
Hage & Uterom
Inngangsparti - ramper
Hei.Vi har et inngangsparti som vi trenger å gjøre mer rullestolvennlig:Foran inngangsdøra må vi heve nivået i flukt med terskelenVi ønsker å få lagt ...
Møbler & Interiør
Skinner til Elfa skyvedørgarderobe
Om du bor i fornuftig avstand til karihaugen i oslo ville min anbefaling være Acme Interiør.thag ...
Plasstøpt garasje med takterasse-HJELP
Tusen takk, jeg sjekker ut membran. Hørtes ut som ei god løsning 👍 ...
Innvendig etterisolering
I praksis har det litt å si om veggen er plassert i Trysil, eller et sted der temperaturen knapt er under null. Iht standard så er den alltid i Trysil. ...
Kle inn gammel brannmur
Hei, holder på med oppussing av stua, og har lyst til å kle inn deler av en gammel brannmur som strekker seg ut i rommet. Brannmuren strekker seg ca 185cm ut i rommet, og har lyst til å ...
Lage trapp til kjeller.
Har kjøpt ny bolig, i kjelleren så er det garasje og stort vaskerom. Det er branndør mellom garasje og vaskerom. Det er ikke trapp ned til vaskerom i dag men har hørt at andre har ...
Tekniske løsninger
Sanipex
eller ovv.no eller vvskomplett.noVarierer etter hva du skal kjøpe. Jeg pleier å legge inn handlekurven 2-3 steder, så finner jeg det billigste. Enkel måte å spare ...
Tekniske løsninger
Stabilisering av grunn og mur
Vanskelig å følge beskrivelsen, legg ut noen bilder ?Leire kan gi telehiv, men også sideveis press på en mur ...
Tilbygg & Påbygg
Stolpesko fra biltema
Noen som har noe vondt å si om disse? https://www.biltema.no/bygg/byggbeslag/stolpesko/stolpesko-tt-2000023548Ser ganske spot-on ut til hva jeg ser for meg å bruke for 3" stolper ...
Hage & Uterom
Garasjeport til en meget fornøyd robotklipper?.
Varierer nok litt om hvor mye motstand klipperene tåler før de snur også så noen modeller vil nok ha mere problemer med en slik enkel åpne og lukke løsning enn andre. ...
Hage & Uterom
Ikea Runnen
Noen som har erfaringmed Ikeas "Runnen" gulvplater? Vurderer å legge enten tre eller plast på balkongen, kanskje også en liten flekk med kunstgress. ...
Bygge nytt hus
Kan jeg få stoppet bygging av bolig?
Ja en må sjekke reguleringsplan og må nabo ha dispensasjoner fra avstandskrav så kan andre forhold trekkes inn (som sol og skygge osv)Vi stoppet en nabo en gang annet sted i Norge med ...
Hage & Uterom
Boblebad på terrassen - dimensjoner og mål
Hvis du gjør som du sier og gjerne også se til at søylene er noe avstivet så holder det helt fint. Med forbehold for at markarbeidet er greit nok, at innfestingen i husveggen er ...
Rør i rør
Vi montere Sanipex, med spesial verktøy, og har montert fra baksiden ett sted Roth har instikk typen og Uponor har en som skrusmed normalt verktøy.vi valgte Sanipex, ingen diskusjon om ...
Downligth i kjelleren
Nei.Litt bastant, men greit å være konservativ. Hvis man skal borre I bjelken er det senter som gjelder, det går som regel bra. ...
131
132
133
264
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›