Da får jeg beklage at jeg har såret dine følelser kirderf, det var ikke meningen, håper du kan tilgi meg.
Det har vært referert til Mesterhus i denne tråden.
Var borti en sak i fjor, kunde som ikke var enig med entreprenør, skader på bad, betent sak, kunden var i media og klaget sin nød. Det var snakk om mye penger, kunde og entreprenør stod et stykke fra hverandre i sitt syn. Jeg kjenner til entreprenør fra da jeg bygde (samme formann til og med) og har utelukkende gode erfaringer. Men det er uansett ikke saken, saken er at Mesterhus blandet seg ikke inn i dette, da det var en sak mellom kunde og entreprenør. Hvis en kjede, uansett bransje, skal blande seg inn i hver enkelt skadesak så ville de etterhvert fått fint lite tid til annet.
Jeg må atter presisere at jeg ikke tar parti i denne saken, og jeg har i utgangspunktet ikke noen formening om hvem som er ulv og hvem som er får. Jeg mener bare at det blir feil å rette baker for smed.
JA det er uheldig for Idehus som kjede å ha en sak som denne gående på et åpent nettforum, selvsagt er det det. JA de burde gjort noe for å unngå all den negative omtale det medfører for merkenavnet Idehus, men det gjør dem ikke til noen skurk. Det gjør dem kanskje ikke til den tørreste opptenningsveden i skjulet, men det er ikke kriminelt å ødelegge sitt eget merkenavn.
Det eneste jeg vil fram til med dette er å belyse det faktum at hvis Idehus Ålesund har gjort seg ut så lukter det nødvendigvis ikke dritt av resten av medlemmene.
Og så til alle de som mener det motsatte: 1: Hva skulle kjedekontoret gjort? 2: Hvis de hadde tatt reklamasjonen selv, hvordan skulle de rettferdigjort det ovenfor resten av kjeden? 3: Hvilken reaksjon skulle de iverksatt ovenfor Idehus Ålesund?
Jeg er ikke såret. Liker bare å diskutere litt for godt, så jeg klarer ikke helt å gi meg før du er enig med meg. Hehe...jeg ser jeg har møtt min nemesis
Juridisk, Jussen...bla bla...du har ikke forstått en dritt Super Ted. Sånne som deg bør dette forumet bare forbigå i stillhet. Vi har hatt et par liknende folk inne her et par ganger før. Slike som deg går ut på dato rimelig kjapt.
Du må gjerne utdype hva det er jeg ikke har forstått.
Slike utspill som du her kommer med gagner ikke forumet, det tror jeg flere kan være enig med meg i. Dette er et forum for meningsutvekslinger, jeg mener at Idehus som kjede ikke kan lastes. Det du kommer med her er ingen meningsutveksling, det er utelukkende et angrep på mine meninger. Har du ingen motargumenter foreslår jeg at DU forbigår dette forumet i stillhet.
Jeg er ikke såret. Liker bare å diskutere litt for godt, så jeg klarer ikke helt å gi meg før du er enig med meg. Hehe...jeg ser jeg har møtt min nemesis :)
Godt godt Vil ikke såre noen, enig blir jeg ikke :D Nemsis var vel hardt, likemann kanskje?
Hvilke avtaler Idehus måtte ha med sine leverandører er vel totalt uinteressant i denne sammenhengen.
Det er ikke uinteressant. I en del tilfeller kan forbruker rette kravet videre opp i kjeden. Hvordan det er i dette tilfellet vet jeg ikke da jeg ikke har satt meg inn i saken. Jeg kan ikke uttale meg om dette med den info jeg har fått her.
Hvis jeg sier at McDonald der jeg bor har servert en råtten burger, boikotter da du McDonald der du bor? Hvis Byggmakker der jeg bor ikke gjør opp i en reklamasjonssak og Byggmakker Norge ikke tar reklamasjonssaken på min lokale Byggmakkers vegne, boikotter du da din lokale Byggmakker?
Her virker det som det er noe galt med kjeden da dette har gått så langt. Hvis det som står her på BB er riktig ville jeg ikke bruke 2 mill for å finne ut om kjeden er ok. Hvis andre vil ta denne sjansen så ok. (Hvis Maccern hadde solgt mange dårlige burgere og ikke ordnet opp ville jeg ikke handlet der. Alle kan gjøre en tabbe bare de retter den opp.)
Jeg har også lest Super Ted sine innlegg knyttet til dette temaet det er helt latterlig hvor navlebeskuende enkelte er. Haha...helt utrolig.
Juridisk, Jussen...bla bla...du har ikke forstått en dritt Super Ted. Sånne som deg bør dette forumet bare forbigå i stillhet. Vi har hatt et par liknende folk inne her et par ganger før. Slike som deg går ut på dato rimelig kjapt.
Det må være lov å være uenig uten at man personlig blir karakterisert negativt. Saken er full av følelser og KUN en side har vært presentert her.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
1: Hva skulle kjedekontoret gjort? 2: Hvis de hadde tatt reklamasjonen selv, hvordan skulle de rettferdigjort det ovenfor resten av kjeden? 3: Hvilken reaksjon skulle de iverksatt ovenfor Idehus Ålesund?
De burde i det minste involvert seg i saken og sørget for at det ble laget en løsning som passet for kunden, trolig på IHÅlesunds bekostning.
Det har vært referert til Mesterhus i denne tråden.
Var borti en sak i fjor, kunde som ikke var enig med entreprenør, skader på bad, betent sak, kunden var i media og klaget sin nød. Det var snakk om mye penger, kunde og entreprenør stod et stykke fra hverandre i sitt syn. Jeg kjenner til entreprenør fra da jeg bygde (samme formann til og med) og har utelukkende gode erfaringer. Men det er uansett ikke saken, saken er at Mesterhus blandet seg ikke inn i dette, da det var en sak mellom kunde og entreprenør. Hvis en kjede, uansett bransje, skal blande seg inn i hver enkelt skadesak så ville de etterhvert fått fint lite tid til annet.
Jeg må atter presisere at jeg ikke tar parti i denne saken, og jeg har i utgangspunktet ikke noen formening om hvem som er ulv og hvem som er får. Jeg mener bare at det blir feil å rette baker for smed.
JA det er uheldig for Idehus som kjede å ha en sak som denne gående på et åpent nettforum, selvsagt er det det. JA de burde gjort noe for å unngå all den negative omtale det medfører for merkenavnet Idehus, men det gjør dem ikke til noen skurk. Det gjør dem kanskje ikke til den tørreste opptenningsveden i skjulet, men det er ikke kriminelt å ødelegge sitt eget merkenavn.
Det eneste jeg vil fram til med dette er å belyse det faktum at hvis Idehus Ålesund har gjort seg ut så lukter det nødvendigvis ikke dritt av resten av medlemmene.
Og så til alle de som mener det motsatte:
1: Hva skulle kjedekontoret gjort?
2: Hvis de hadde tatt reklamasjonen selv, hvordan skulle de rettferdigjort det ovenfor resten av kjeden?
3: Hvilken reaksjon skulle de iverksatt ovenfor Idehus Ålesund?
Jeg er ikke såret. Liker bare å diskutere litt for godt, så jeg klarer ikke helt å gi meg før du er enig med meg. Hehe...jeg ser jeg har møtt min nemesis
Du må gjerne utdype hva det er jeg ikke har forstått.
Slike utspill som du her kommer med gagner ikke forumet, det tror jeg flere kan være enig med meg i. Dette er et forum for meningsutvekslinger, jeg mener at Idehus som kjede ikke kan lastes. Det du kommer med her er ingen meningsutveksling, det er utelukkende et angrep på mine meninger. Har du ingen motargumenter foreslår jeg at DU forbigår dette forumet i stillhet.
Godt godt Vil ikke såre noen, enig blir jeg ikke :D
Nemsis var vel hardt, likemann kanskje?
Det må være lov å være uenig uten at man personlig blir karakterisert negativt. Saken er full av følelser og KUN en side har vært presentert her.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Hadde IHÅlesund vært en representant for meg hadde vedkommende fått fyken for lenge siden.
De burde i det minste involvert seg i saken og sørget for at det ble laget en løsning som passet for kunden, trolig på IHÅlesunds bekostning.
Men jeg hadde ikke gitt meg med en samtale.