#11
 6,009     Finnmark     0
Hadde Legacy og har nå Tribeca og Outback.
Outback har oppgitt 526 liter og virker ca like stort som Legacy, bortsett fra at høyde er litt bedre på Outback.....
Disse er uansett i toppen av størrelse på bagasjerom med billengde på nesten 5 meter.....

De er vel ikke i toppen. E-klasse har f.eks 695 liter - 525 blir rett og slett smått i forhold.

Ellers er jeg personlig enig med de som skriver at areal er viktigere enn volum. Det er mye lettere å ha oversikt samt få tilgang til ulike deler av bagasjen når den stables utover i areal, enn i høyden. En drøss av kompaktSUV'er skilter med 500-ish liter bagasjeplass, men volumet forutsetter vesentlig mer stabling i høyden enn i en konvensjonell stasjonsvogn.

Vi gikk over til 4wd i fjor, og hadde samme krav som TS : 4wd, automat og god plass. Vi endte med Audi A6 Allroad. Skrå luke, men god dybde og areal baki.
Hadde jeg hatt ytterligere $$ hadde det blitt en 2010 facelift E-klasse 4matic.

Vi har nok plass i Tribecaen 😁😁😁
Bagasjerom 203/1063/2106 liter (VDA)
Signatur

   #12
 3     0
A6 er en av de beste bilene jeg har kjørt. Min fars 2006 2,0tdi med dsg nærmer seg 180 000 uten ytterligere påkost enn normale servicer, og den har blitt tidvis temmelig hardt kjørt, både av meg på ferieturer i yngre dager og av min far hver gang båten skal opp/ned. Bilen er absolutt ikke dimensjonert for 2,5-3tonn hengervekt, men ingenting har gitt etter enda..
Utfordringen er riktignok kostnadsbildet dersom du ikke skrur selv, men da er vel ikke subaru noe å rope hurra for heller..


   #13
 1,060     Jevnaker     0
A6 er en av de beste bilene jeg har kjørt. Min fars 2006 2,0tdi med dsg nærmer seg 180 000 uten ytterligere påkost enn normale servicer, og den har blitt tidvis temmelig hardt kjørt, både av meg på ferieturer i yngre dager og av min far hver gang båten skal opp/ned. Bilen er absolutt ikke dimensjonert for 2,5-3tonn hengervekt, men ingenting har gitt etter enda..
Utfordringen er riktignok kostnadsbildet dersom du ikke skrur selv, men da er vel ikke subaru noe å rope hurra for heller..



Subaru er vel kjent for å ha slitesterke, solide og tørste biler. Audi er derimot en annen historie...
Signatur
   #14
 1,104     Trøndelag     0
Synes tallene for Tribecaen er litt rare. Kan den virkelig ha over 1000 l bagasjerom som 5 seter all den tid vesentlig større biler som MB GLS og XC90 ligger rundt 680-690 l? Jeg tipper det er målt på en annen måte...
HSt
   #15
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Noen opplyser volumet med baksetene nede ... om det er tilfelle her vet jeg ikke.
   #16
 6,009     Finnmark     0
Synes tallene for Tribecaen er litt rare. Kan den virkelig ha over 1000 l bagasjerom som 5 seter all den tid vesentlig større biler som MB GLS og XC90 ligger rundt 680-690 l? Jeg tipper det er målt på en annen måte...

Tribeca B9 har noen steder oppgitt samme bagasjerom som Outback, 525 liter.....
Men det kan vel heller ikke stemme Angel
Tribecaen er 486cm lang, 188 bred.......
Signatur
   #17
 8,022     Bærum     0
A6 er en av de beste bilene jeg har kjørt. Min fars 2006 2,0tdi med dsg nærmer seg 180 000 uten ytterligere påkost enn normale servicer, og den har blitt tidvis temmelig hardt kjørt, både av meg på ferieturer i yngre dager og av min far hver gang båten skal opp/ned. Bilen er absolutt ikke dimensjonert for 2,5-3tonn hengervekt, men ingenting har gitt etter enda..
Utfordringen er riktignok kostnadsbildet dersom du ikke skrur selv, men da er vel ikke subaru noe å rope hurra for heller..



Subaru er vel kjent for å ha slitesterke, solide og tørste biler. Audi er derimot en annen historie...



http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article935112.ece

http://www.smartepenger.no/bilokonomi/1638-adac

  (trådstarter)
   #18
 5,111     Sørnorge     0
Jeg begynner å få en følelse av at litermålet på bagasjerommet egentlig forteller hvor mye plass som er satt av til reservehjulet. I bilen(e) vi har er det veldig god plass til reservehjulet. Over der er det en tykk xps-akti plate hvor originaljekk (ubrukelig) og hjulmutterverktøy (ubrukelig) har sine utfreste rom. Over der igjen en plastbalje hvor jeg oppbevarer sykkelstativ, burkbar jekk og diverse brukbare verktøy. Det må da minst være 200 av de oppgitte literene som har gått med her.

Da slo det meg: hvorfor ikke bytte ut reservehjulet med en boks, og finne på en genial løsning for å utnytte all denne plassen til bagasje? Problemet om man bare fjerner alle tingene er at man - som i SUV'er - må stable i høyden, og mister flatt bagasjerom (som nå er flatt både på innlasting og nedlagt baksete. Hvis man forsterker og beholder gulvet som er der nå har man fortsatt flatt gulv, men klønete tilgang til rommet under. Den geniale løsningen må altså være noe som kan gi et solid gulv på nåværende nivå, og samtidig gir lett tilgang til rommet under - helst uten å måtte tømme rommet over.

En tanke da er å lage gulv som en slags skuff som kan trekkes ut av bagasjerommet med last på slik at man kan nå det som ligger under. Hvis man i tillegg gjør skuffebunnen regulerbar i høyde, kan man justere i hvilken del man ønsker høyden, og laveste høyde må samsvare med flat innlasting. Som skuffeskinner tenker jeg at man kan bruke rackskinner (80-90cm uttrekk) fra noen gamle servere som antagelig kunne veie over 100kg. Men hvordan lage skuffebunn som kan høydejusteres (og ikke bygger høyere enn at bagasjerommet fortsatt kan kalles flatt) og kanter som foran og bak kan fjernes slik at man kan ha det helt flatt ved behov og samtidig kan holde bagasjen innenfor skuffen når den er trukket ut?
   #19
 585     Trondheim     0
Hei.
En slik diskusjon vil vel alltid være subjektiv.... Smile.

Vi er en familie på 5 og biler med stor plass og stor bagasjeplass har alltid vært et viktig kriterie for valg av bil hos oss. I tillegg til kvalitet og slitestyrke.

Derfor har vi en eldre Mercedes E-klasse stasjonsvogn og en Ford Galaxy. Alle som har vist seg sin nye bil med stort bagasjerom har som regel kommet til kort sammenlignet med E-klassen. Kjøper du Mercedes så er ikke km.stand like viktig, og bor du i Oslo så finnes det mange dyktige Mercedes-doktorer som skrur billigere enn merkeforhandlere. Flinkere er de også Smile.

Har hatt B-klasse som leiebil på ferie og det er lite bagasjerom..........

På V70 så har vel bagasjerommene bare blitt mindre og mindre med årene. Det samme er plassen i baksetet. Har du sett på Ford Mondeo stasjonsvogn? Overraskende god plass.
   #20
 1,060     Jevnaker     0
A6 er en av de beste bilene jeg har kjørt. Min fars 2006 2,0tdi med dsg nærmer seg 180 000 uten ytterligere påkost enn normale servicer, og den har blitt tidvis temmelig hardt kjørt, både av meg på ferieturer i yngre dager og av min far hver gang båten skal opp/ned. Bilen er absolutt ikke dimensjonert for 2,5-3tonn hengervekt, men ingenting har gitt etter enda..
Utfordringen er riktignok kostnadsbildet dersom du ikke skrur selv, men da er vel ikke subaru noe å rope hurra for heller..



Subaru er vel kjent for å ha slitesterke, solide og tørste biler. Audi er derimot en annen historie...



http://www.klikk.no/motor/bil/bruktbil/article935112.ece

http://www.smartepenger.no/bilokonomi/1638-adac

Audi er bra de første 3 åra ja Smile har garanti da vettu Wink
Signatur