#41
 1,756     Norge     1
Venter i spenning Grin
Veldig rart at du ikke får bobler når dekket er nedsenket i vann, men hører lekkasje. Da har du en j*§!"g bra Hørsel....;D

   #42
 10,486     Akershus     1
Er det ikke litt rart om loddet sliter seg gjennom dekket?
Signatur
HSt
   #43
 37,740     Lillestrøm kommune     0
Dytter ikke bare loddet på dekket så det er lettere å få lekkasje mot felgen her ? Jeg er ikke så sikker på at lim her er en holdbar løsning. Bytte lodd kanskje? Ser Josh Bjerke satte lodd på mine Continental dekk når jeg byttet i vår, tidligere var det limte lodd tror jeg.
   #44
 10,486     Akershus     0
Limer på alu. Bankelodd på stål.
Signatur
HSt
   #45
 37,740     Lillestrøm kommune     0
Men det er tydeligvis flere som da bruker bankelodd på Alu enn Sharif. Har ikke problem med å skjønne at det kanskje ikke er lurt.
   #46
 10,486     Akershus     0
Det skal ikke brukes. Man tar klarlakken, og så begynner det å irre
Signatur
  (trådstarter)
   #47
 5,111     Sørnorge     0
Her er det ett bankelodd på innsiden, og 4 limte lodd på utsiden. Synes det var en merkelig praksis. Og like dumt at jeg ikke har oppdaget det før nå. Det er selvsagt bankeloddet som har gnagd seg inn.

Etter å ha funnet ut hvor det lakk, klarte jeg også å se det i badekaret. Men de boblene var så små at jeg måtte vite hvor jeg skulle se og vannet måtte være blikk stille. En bitte liten bølge var nok til at det ikke var synlig.
Grunnen til at det kunne høres var at det var helt stille i huset. Da kjøleskapet startet kompressoren 8m og en dør unna, var det bare å vente til kompressoren stoppet igjen. Det hadde ikke vært sjans å høre noe utendørs.

Tanken nå er at limet får vise hvor lenge det holder. Funker det ikke, skal jeg gjøre et forsøk til hvor jeg drar av loddet først. Det limet har overrasket med holdbarhet flere ganger, og jeg håper det overrasker igjen. Det har t.o.m tettet hydraulikkslange fra utsiden! (ved å stikke tuten inn i hullet og klemme ut lim mens man trekker tuten langsomt ut) Skulle bare ønske det kunne blitt levert på tuber som er solide nok til at man kan presse lim ut av tuten uten at tuben sprekker i andre enden og fyller hånda med lim!

Foreløpig er det ikke tegn til at noe har lekket ut. Dekktrykksmåleren viser nøyaktig samme trykk som en time etter at dekket ble tatt med inn i varmen, tiltross for at det har kommet ut litt luft hver gang jeg har målt. Jeg tror trykket må synke 1-2psi før jeg vil se det på måleren.

Om dette ser ut til å funke, skal jeg prøve meg på det andre hjulet, hvor lekkasjen er enda mindre.

Dekk blir forøvrig svært rent av gjentatte runder med zalo og badekar. Felgen har derimot ikke latt seg påvirke av behandlingen.

   #48
 10,486     Akershus     0
Marin & teknikk er fine greier. Den kommer også i vanlige patroner.
Signatur
   #49
 705     0
Trykket stiger når luften i dekket varmes opp, men jeg vet ikke hvor mye. Mulig det er nok til å kompensere for trykktapet hver gang du måler?
  (trådstarter)
   #50
 5,111     Sørnorge     0
Patronene til Casco er for store til å komme til der jeg ofte bruker limet. Noe av grunnen til at tuben sprekker er nok at jeg bruker kun 2mm hull i tuppen. Jeg har det med å presse lim inn på trange steder.

Etter ett døgn hadde trykket falt med ca 1,5psi. Det er en mulighet at alt tapet skyldes til og frakobling av måler. Nå er det montert på bilen med skadestedet opp. Jeg ønsker å vite om en eventuell lekkasje er skyldes manglende tetting ved rep, eller at bruk ødela for rep. Jeg tror vi klarer oss med en bil i bruk den kommende uka, så dekket skal få lov å stå urullet under bilens vekt i noen dager.