#61
 797     østfold     0



Bilen jeg nå har ble kjøpt for 50k, 2004modell. Reparasjonene de 3,5 årene jeg har hatt den har summert seg til ca 50k. Nå er det forestående en ny rep til antagelig rundt 20k om den skal komme igjennom EU-kontroll.



Du har da kostet på bilen 70k siste 3,5 år. Vet ikke hvilken bil du har, men kan vel trygt si at en ny bil ville i hvertfall tapt seg deg dobbelte på 3,5 år så du har jo da spart 70k, i tillegg så elsker du bilen og da må vel følelsen av å ha spart 70k være god? Hvis du får den igjennom EU og da har den i 2 år til med kanskje 30k til i utgifter så er det jo fortsatt enormt med penger spart.


Jeg betaler heller litt mere på ett bil lån i mnd, så slipper jeg uforutsette regninger, men sjønner regnestykket ditt Smile

  (trådstarter)
   #62
 5,111     Sørnorge     0
Hvordan kjører man biler med elektronisk parkeringsbrems på vinterføre?

Hver vinter kommer jeg i situasjoner hvor brekket er redningen. Det er f.eks når man skal baklengs ned bratt bakke. Bremser man med bare pedalen vil framhjula bare låse og man har ingen styring. Bruker man brekket i kombinasjon med pedal får man fordelt mye mer bremsekraft til bakhjula og kan dermed styre med framhjula. Med automat kan man kanskje klare å oppnå det samme ved å gi gass mens man bremser med pedalen? Men men med manuell må man bare slippe bremsen og håpe farta ikke blir så stor?

Hva med holka som kommer noen dager i året hvor det er for glatt til at ABS'n reagerer og bilen er på vei mot et hinder rett forut? Tradisjonelt triks med framhjulsdrift er på med brekket, sving og gi gass. Med EPB går vel bremsen av automagisk når man gir gass med bilen i gir?

Kia burde brukt dette som salgsargument.
Fox
   #63
 519     Østfold     0
Når kulda satte inn for en drøy uke siden så var det kø uten for vw verkstedene. El brekk er og blir noe fjas. fryser fast. funkerer ikke å bruke el.brekk under kjøring.
  (trådstarter)
   #64
 5,111     Sørnorge     0

Når kulda satte inn for en drøy uke siden så var det kø uten for vw verkstedene. El brekk er og blir noe fjas. fryser fast. funkerer ikke å bruke el.brekk under kjøring.


Imponerende at de kom seg til verkstedene.
(EPB-problemene er hovedårsaken til at jeg har slått passat litt fra meg. Det ser ikke ut til å ha vært et feilområde på avensis.)
   #65
 797     østfold     0
Jeg prøvde en bre sladd her om dagen, men i det jeg dro i brekket og svingte slo bremsene inn og bilen mistet all motor kraft, ha ha ha, ja slik har det blitt Smile
  (trådstarter)
   #66
 5,111     Sørnorge     0
Og da ble bremsen stående på til du hadde gått ut av bilen, lukket døra og vendt den ryggen?

Fox
   #68
 519     Østfold     0


Når kulda satte inn for en drøy uke siden så var det kø uten for vw verkstedene. El brekk er og blir noe fjas. fryser fast. funkerer ikke å bruke el.brekk under kjøring.


Imponerende at de kom seg til verkstedene.
(EPB-problemene er hovedårsaken til at jeg har slått passat litt fra meg. Det ser ikke ut til å ha vært et feilområde på avensis.)


Det var det de ikke gjorde Smile Måtte hentes med falken flere av dem. Passat er visst ille.
   #69
 22,342     Akershus     0




Bilen jeg nå har ble kjøpt for 50k, 2004modell. Reparasjonene de 3,5 årene jeg har hatt den har summert seg til ca 50k. Nå er det forestående en ny rep til antagelig rundt 20k om den skal komme igjennom EU-kontroll.



Du har da kostet på bilen 70k siste 3,5 år. Vet ikke hvilken bil du har, men kan vel trygt si at en ny bil ville i hvertfall tapt seg deg dobbelte på 3,5 år så du har jo da spart 70k, i tillegg så elsker du bilen og da må vel følelsen av å ha spart 70k være god? Hvis du får den igjennom EU og da har den i 2 år til med kanskje 30k til i utgifter så er det jo fortsatt enormt med penger spart.


Jeg betaler heller litt mere på ett bil lån i mnd, så slipper jeg uforutsette regninger, men sjønner regnestykket ditt :)
Hvilken bil gir ikke uforutsette regninger? Selv om bilen holder og du selv ikke gjør feil skjer det alltid noe.