Det siste halvåret har jeg faktisk ikke hatt problemer med PostNord. Det skyldes nok primært at de kun har fått to pakker som skal til meg - og begge kom frem med helt innhold (kun emballasjen var skadet).
Tidligere har jeg hatt hinsides mye problemer med PostNord. Feilraten er vel rundt 50% om man tar med skader, forsinkelser, og manglende levering. Dette gjelder både levering til privat og bedrift, i Oslo og Tønsberg. Etter mange års erfaring som pakkemottaker har jeg lært at jeg bare skal handle fra butikker som sender med PostNord når jeg har tid til å vente en måned på pakka (butikken rekker å sende på nytt) OG at jeg ikke finner samme produkt på ebay. Det er altså svært sjelden jeg gir dem sjansen til å vise at de kan ha flaks på jobben sin. Det blir interessant når pakke fra Moss til Oslo følger ruten tyskland-frankrike-usa-frankrike-usa-tyskland-nederland før den kommer tilbake der den startet, eller pakke fra Oslo til Tønsberg tar daglige turer oslo-larvik-oslo i godt over en uke, eller når man må drive budbiljakt fordi budet hverken gidder å levere på adressen, eller levere pakka tilbake på terminalen, og kundeservice insisterer på at budet er på vei for å levere.
De gangene pakka kommer frem med skader er det litt greiere - butikkene som sender med postnord lar seg overtale til å sende på nytt får de har mottatt retur.
En annen morsom ting med postnord er at de sender brev med Posten for å spørre om det er greit at de kommer for å levere pakka man venter på. Og enda morsommere er det når de sender brev med Posten for å spørre meg om jeg vet hvor pakka de skulle levert har blitt av. (Skjedd to ganger.)
En annen morsom ting med postnord er at de sender brev med Posten for å spørre om det er greit at de kommer for å levere pakka man venter på. Og enda morsommere er det når de sender brev med Posten for å spørre meg om jeg vet hvor pakka de skulle levert har blitt av. (Skjedd to ganger.)
Jeg har dessverre gått glipp av den moroa. Til meg sender de e-post / sms. Ved utlevering i butikk er det oppgitt hentested og -referanse, og ved levering på døra får jeg gjerne velge mellom forskjellige tidspunkt for levering.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Da har jeg mottatt nye forsendelser fra PostNord, totalt 5 pakker. Ingen problemer for min del denne gangen heller. Eneste drawback er at utsendelse av SMS med sendingsnummer ser ut til å være trøblete - har bare fått SMS på 1 av 5 pakker. Men det løser seg greit med å finne frem strekkoden i appen deres.
I Finnmark tok alle leveringar om lag ei veke lenget tid med Postnord enn med posten, av og til lenger. To gongar har Postnord levert pakke til meg på terminal 100km frå mi adresse (komplett og XXL). Dette hadde ingenting med julerush å gjera. Har opplevd mykje rot med hentemeldingar osv hjå Postnord.
Posten er nok dyrare, Men laaaaangt betre. Eg har opplevd problem med posten og, men det har vorte ordna opp i raskt.
Dette er eit godt eksempel på at konkurranseutsetjing ikkje alltid er betre.
Utifrå det som står i media, ser det ut som Postnord forsøker med alt for lave driftskostnader. Minnar om Veireno og Nextgentel.
Eg ser ikkje noko ana val enn at forbrukarar boikottar Postnord, og krev at nettbutikkar leverer med posten.
Tidligere har jeg hatt hinsides mye problemer med PostNord. Feilraten er vel rundt 50% om man tar med skader, forsinkelser, og manglende levering. Dette gjelder både levering til privat og bedrift, i Oslo og Tønsberg. Etter mange års erfaring som pakkemottaker har jeg lært at jeg bare skal handle fra butikker som sender med PostNord når jeg har tid til å vente en måned på pakka (butikken rekker å sende på nytt) OG at jeg ikke finner samme produkt på ebay. Det er altså svært sjelden jeg gir dem sjansen til å vise at de kan ha flaks på jobben sin. Det blir interessant når pakke fra Moss til Oslo følger ruten tyskland-frankrike-usa-frankrike-usa-tyskland-nederland før den kommer tilbake der den startet, eller pakke fra Oslo til Tønsberg tar daglige turer oslo-larvik-oslo i godt over en uke, eller når man må drive budbiljakt fordi budet hverken gidder å levere på adressen, eller levere pakka tilbake på terminalen, og kundeservice insisterer på at budet er på vei for å levere.
De gangene pakka kommer frem med skader er det litt greiere - butikkene som sender med postnord lar seg overtale til å sende på nytt får de har mottatt retur.
Og enda morsommere er det når de sender brev med Posten for å spørre meg om jeg vet hvor pakka de skulle levert har blitt av. (Skjedd to ganger.)
Jeg har dessverre gått glipp av den moroa. Til meg sender de e-post / sms. Ved utlevering i butikk er det oppgitt hentested og -referanse, og ved levering på døra får jeg gjerne velge mellom forskjellige tidspunkt for levering.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
https://www.dinside.no/okonomi/slik-sliter-nordmenn-med-postnord/69196425#_ga=2.74741650.1676799143.1513198764-1155486245.1412839960
Har opplevd mykje rot med hentemeldingar osv hjå Postnord.
Posten er nok dyrare, Men laaaaangt betre. Eg har opplevd problem med posten og, men det har vorte ordna opp i raskt.
Dette er eit godt eksempel på at konkurranseutsetjing ikkje alltid er betre.
Utifrå det som står i media, ser det ut som Postnord forsøker med alt for lave driftskostnader. Minnar om Veireno og Nextgentel.
Eg ser ikkje noko ana val enn at forbrukarar boikottar Postnord, og krev at nettbutikkar leverer med posten.
- Baderomsbloggen min
....
...
...