#11
 347     0
Har du slitt mye klosser?
Bremsevæskenivået vil vel minke ettersom klossene slites. Stempelet i caliperen beveger seg lenger ut, og da vil det være mindre bremsevæske i beholderen.

   #12
 1,060     Jevnaker     0
Er det bensin eller dieselbil?

Hvis det er bensinbil: Ryker det uvanlig mye blått når du kjører i skarpe venstresvinger?
Signatur
  (trådstarter)
   #13
 5,111     Sørnorge     0
Det er diesel. Røyk er kun avhengig av gasspådrag i motbakker.

Klossene er ikke veldig slitt. Det kan kanskje ha hatt noe med innkjøring av de nye klossene bak å gjøre? Klosser og skiver bak ble byttet samtidig med kalipperen. Men det er vel noe snodig at den innkjøringseffekten skulle komme først nå, og ikke i løpet av de første 2-3000km hvor jeg fulgte nøye med på væskenivået?

   #18
 388     1
Gjør som noen sier, sett deg i bilen og stå på pedalen til du merker at det begynner å svartne. Dette er vel en relativt moderne bil, så den har skiver på alle hjul. Da er det lettere å se om det er en lekkasje på calipere i motsetning til om det hadde vært tromler bak. Steder som kan lekke er tilkoblinger på hovedsylinder, ABS-enhet, T.stykke mellom bakhjul og nevnte kalippere. Hvis du har lekkasje så mye som du sier så skal det vises noe.

Et annet sted som også er nevnt er i bakkant av hovedsylinder. du vil ikke se noe her før du skrur av denne og kikker nedi BKFen. De fleste BKFer har påkobling av vakuum øverst, det vil si at det sjelden blir tilbakeslag av bremsevæske inn i manifold slik at eksos forandrer utseende.
   #19
 3,042     Akershus     1
Merk: Det å skru ut hovedsylinderen er en dritjobb av dimensjoner så inspiser så mye du kan før du går til det steget. Er du heldig så kan du skru den ut ved bare å demontere halve motorrommet, men uten å skru av rørene. Må rørene av så har du en fin-fin jobb med å blø hele systemet.
   #20
 5,416     Langhus     0
Gjør som noen sier, sett deg i bilen og stå på pedalen til du merker at det begynner å svartne. Dette er vel en relativt moderne bil, så den har skiver på alle hjul. Da er det lettere å se om det er en lekkasje på calipere i motsetning til om det hadde vært tromler bak. Steder som kan lekke er tilkoblinger på hovedsylinder, ABS-enhet, T.stykke mellom bakhjul og nevnte kalippere. Hvis du har lekkasje så mye som du sier så skal det vises noe.
...

Eller spenn opp en plankebit mellom sete og pedal, så kan den stå en stund uten at du blir svett Smile
Signatur