(trådstarter)
   #141
 6 690     Akershus     0
Haha! Jeg synes bilen er så god at jeg ikke er mottakelig for spøk med den Grin

Tråden har blitt så lang nå at jeg ikke i farten husker hvem som har bidratt, men når jeg tenker meg om har du vært i loopen siden starten. Så du kjenner jo story'n Smile
Signatur

   #142
 401     0
Selg bilen som delebil for 5000 kroner og gløym den. Dette vil spare deg for masse tid og pengar. Du må for all del ikkje finne på å begynne å reparere på denne bilen når du likevel skal selge den. Du kan i teorien "tjene" nokre ytterst få tusenlappar på å selge bilen som ein fungerande bil, men det er ikkje verdt det.
   #143
 5 990     Finnmark     0
Haha! Jeg synes bilen er så god at jeg ikke er mottakelig for spøk med den Grin

Tråden har blitt så lang nå at jeg ikke i farten husker hvem som har bidratt, men når jeg tenker meg om har du vært i loopen siden starten. Så du kjenner jo story'n Smile


:) Smile SmileGrin
Signatur
  (trådstarter)
   #144
 6 690     Akershus     0
Ikke banke som med hammer - men med flat hånd klapper du forsiktig på panseret samtidig som du drar i spaken for å åpne panseret. Kan garantere deg at panseret ikke blir ødelagt.
Et alternativ er at du får en hjelper til å presse lett opp foran på panseret mens du selv drar i spaken.


Eventuelt legger jeg min beste og tykkeste mikrofiberklut der jeg har tenkt å banke Wink Og går for sikkerhets skyld over med en quick detailer på forhånd slik at det ikke ligger noe smuss og støv som kan lage mikroriper!

Gode tips, cozmo Wink
Signatur
  (trådstarter)
   #145
 6 690     Akershus     0
Selg bilen som delebil for 5000 kroner og gløym den. Dette vil spare deg for masse tid og pengar. Du må for all del ikkje finne på å begynne å reparere på denne bilen når du likevel skal selge den. Du kan i teorien "tjene" nokre ytterst få tusenlappar på å selge bilen som ein fungerande bil, men det er ikkje verdt det.


Som jeg har nevnt i et par poster tidligere i denne etter hvert lange tråden, har jeg dratt den konklusjonen for en stund siden Smile Han som er interesert i den nå har fått lekset opp alt som er galt med kjerra, men har ikke mistet interessen enda. Han vil faktisk ha den som kjørende bil..
Signatur
   #146
 5 990     Finnmark     0
Skynd deg å selg bilen da, som å vinne i lotto:)
Signatur
  (trådstarter)
   #147
 6 690     Akershus     0
Skynd deg å selg bilen da, som å vinne i lotto:)


Jaujau.. Har bare ikke funnet tid til å prøve å bryte meg inn enda. Jeg ser ikke veldig frem til å legge meg ned på slapsete gårdsplass og lete etter en panservaieren som etter sigende er nær umulig å finne. Men jeg burde jo gjøre det snarest. Dessuten må jeg skaffe meg en batterilader for å få strøm til kjerra.

Ja, det er I-landsproblemer og en viss grad av latskap.
Signatur

   #148
 124     0
Mangen biler har (og har hatt siden tidlig 90 tal) sentrallåssystemer som ikke kan åpnes mekanisk uten strøm på batteriet. Det er noen måter å lure inn litt ladestrøm. Desverre medfører de fleste metoder at du må ligge å rulle under bilen. Viss du kommer til starter eller dynamo fra undersiden, kan du prøve å koble til lader der. Viss fløyten ikke er koblet via rele, kan du lade via fløyte pluss. Viss tilhengerkontakten er tilrettelagt for campingvognlading, kan du lade via pin 2 i kontakten. Alle steder unntatt starter og dynamo må det brukes begrenset ladestrøm, ikke startkabler! Viss ikke, må kjøper komme med henger med vinsj og ta med seg hele problemet.
  (trådstarter)
   #150
 6 690     Akershus     0
Forresten - hvordan kan jeg finne ut om tilhengerkontakten er tilrettelagt for campingvognlading?
Signatur